Klarar din dator av Diablo III?
t.om tjejens dator som är byggd av mina gammla utbytta delar klarar kraven. men tyvärr inget köp sen de gick ut med att man ska kunna handla på AH med riktiga pengar dvs den med bäst budget (rikast farsa) kommer dominera spelet.
inte förvånad att kraven är relativt låga.. detta kommer väl även till konsol vad jag förstår?
Starcraft 2 har lägre krav, endast PC och Diablo 3 är inte en konsolport eller anpassad på något sätt.
det återstår väl att se.
“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”
Det var då ett jävla klagande på att systemkraven var låga, flopp och fegt och allt vad det heter. Underliga klagomål om man frågar mig, för ju fler burkar som klarar spelet desto fler spelare. The more the merrier, så att säga. Riktigt töntigt att kräva högre systemkrav av ett spel, särskilt ett Hack 'n' Slash-RPG från Blizzard... visar ju hur insatta spelare är i hur ett spel faktiskt fungerar.
Bah min gamla athlon64 4200 har hitintills klarat det mesta...men den börja bli gammal har nog köpt 7 graffe sen jag köpte prollen...har en i7 870 som liger och skräpa men om den ska sluta att skräpa måste jag köpe mobbo+minne, vilket jag inte har råd me
*gtx470 är mitt graffe
Får jag fråga varför du använder en betydligt äldre generation av CPU:er (Athlon64 4200+) ist för att använda i7:an? CPU:n flaskar ju sönder GTX470..
Angående speccen så har Blizzard gjort sig känt för att få ut riktigt fin grafik men ändå hålla nere systemkraven. De är ju inte som Crytek som försöker slänga in så mycket ostabila texturer som möjligt och göra spelet nästan ospelbart.
Får jag fråga vad du menar med "ostabila texturer"? En textur i sig är bara en bild med en viss information inkodad, och kan i princip inte vara "ostabil". Däremot kan en spelmotor ha problem med att rendera texturer, vilket jag inte tycker att CryEngine har. Unreal Engine 3 och id Tech 5 däremot...
Rekommenderat systemkrav under all kritik... Lite mer ska väl krävas efter alla dessa år? Nu pratar jag inte om optimering utan om begränsningen.
Ser man det till dessa specs så börjar man bara tänka på hur pass mycket mer de skulle kunna gjort med spelet om det inte "konsollifierats" som det nu görs.
Fan vad folk klagar på låga system krav. Det är så optimerade spel ser ut. Blizzard är kända för att släppa bra kodade spel. Spelet kommer troligen vara en av dem mer stabila spelen på väldigt länge, då det inte är en direkt konsolport.
hej spelade du starcraft 2 i början? var ju väldigt ooptat
Konsoll versionen var inte ens på tänkt när dom började med diablo 3.
Är nätt å jämnt påbörjad än så har inget med det å göra.
Är nog mer att dom vill att flera ska kunna köra det å att det ska funka bra med massa gubbar på skärmen.
Å då är lite "simplare" grafik klart bättre än å köra crysis 2 grafik.
Dom flesta dator skulle nog få panik om man slängde in 50 gubbar å massa magi effekter på skärmen i crysis 2 xD
Ett spel måste inte vara tekniskt krävade för att vara snyggt. hängger ju mycket på design val osv åxå.
Ni som tycker det är krångligt att jämföra hårdvara kan använda er av den här sidan.