Fem miljoner användare online på Steam samtidigt
Ett nytt rekord i antal användare online på Steam har slagits. Det gamla rekordet slås med så mycket som en miljon.
#valve, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #counter-strike, #football-manager-2012, #call-of-duty-modern-warfare-3, #counter-strike-source
Tycker det känns lite lite faktiskt, då steam ligger i autostart på så många datorer.
Fast det kanske det inte gör å andra sidan. Eller så har man blivit bortskämd med sensationalism nyheter och "20 miljoner sålda ex" och så vidare
Precis vad jag tänkte också, låter väldigt lite ifall det bara handlar om att vara inloggad. Jag har mitt Steam på autostart, så jag är alltid inloggad på Steam
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Jag loggar in varje dag och sprider död och kaos i Gotham.
Jag lägger in alla mina spel i steam så jag kan ha tillgång till min friend list och steams webläsare när jag spelar
Steam är ett underbart program, men det skulle kunna ladda sidorna lite snabbare, hoppas Valve uppdaterar det snart.
Hur som helst, hurra för Steam!!!
Game long and prosper
Tycker det känns lite lite faktiskt, då steam ligger i autostart på så många datorer.
Fast det kanske det inte gör å andra sidan. Eller så har man blivit bortskämd med sensationalism nyheter och "20 miljoner sålda ex" och så vidare
Fast man får ju också tänka på att Steam är globalt, så det är 5 milj datorer inloggade samtidigt över hela världen. Fast jag misstänker att topparna ligger då amerikanerna kommer hem från jobbet/skolan.
Jag konstaterar också att det var en rejäl dykning ner till 1.5 milj online ca kl.16:30 igår (lokal Steam-tid). Någon som vet vad som hände då?
Du var så glad du skrev det två gånger
Men allvarligt talat, många dubbelposter igen på FZ.se, servern har fått hicka?