Battlefield: 2143 avslöjat?
http://www.youtube.com/watch?v=jZpJUHwVaMI mjölka mjölka mjölka
Hoppas BF2143 faktiskt ÄR under görningen, men hoppas INTE det blir som med BF3. Vill gärna att fordon och klasser ska ha vissa "bas" funktioner från start, istället för via unlocks. Som exempel, flares till flygplan/helikoptrar, smoke till tanks, secondary gun på tanks osv osv. Funkade klockrent till BF1942, varför måste allt dummas ner?
Om BF2143 blir lika "nerdummad" som BF3, och lika funktionslös (som kräver massa patchar), så blir det garanterat inget köp, även om jag anser att BF2142 var kanske deras bästa BF spel vad gäller själva gameplayn. Det är ju ingen tvekan att BF3 har snyggast grafik av BF spelen, fast dock det hade sett bättre ut utan "blå filtret" över hela grafiken.
Life's a giant party, and I'm not invited...
blir det ett 2143 , blir det ett jäkla gnäll om att 2143 inte är så likt 2142..
Tänk om folk bara kan antingen gilla spelet dom spelar hela dagarna och vara nöjda, eller inte alls gilla det å hålla sig borta
Jag hade gärna hållit mig borta ifall jag fått prova det satans skitspelet innan jag köpte det. Men tyvärr finns det inte något jävla demo att prova.
Idono. That's me!
Riktigt nice ifall så är fallet. Hoppas att det inte skulle floppa isf.
Bf2142 var ju i princip det sista "sanna" bf-spelet, dvs innan det blev ett konsollir.
http://www.youtube.com/watch?v=lnlA2rCHJHY <-- fantastisk musik i hela liret imo
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
2142 var riktigt bra och helt fenomenalt skoj. Om detta stämmer är bara att hålla tummarna för att det blir bra. Jag skulla tippa att det dyker upp som expansion som Vietnam gjorde för BC2.
Konsollifieringen får man väl lära sig leva med eller lägga av och spela helt verkar det som!
Bryr mig inte det minsta, gillar inte future conceptet. Modern eller WW2 ska det vara.
Hoppas inte. DICE nuvarande designteam är ett riktigt dåligt skämt. Dem skulle bara lyckas förstöra spelet. När dem medvetet designar koden att lagg-kompensera och ge folk med högre ping en fördel så vet man att dem är riktigt dåliga på det dem gör och borde inte göra spel.
BF3 är ett skämt, det är gjort för nybörjare av nybörjare.. finns ingen balans i spelet i huve taget, krävs i princip ingen skill för att lyckas i det, allt du behöver är att veta vem som är fienden så att du vet när du ska trycka in vänsterknappen.
En person som är Rank 1 och knappt spelat FPS i hela sitt liv kan ÄGA någon som lirat Battlefield i 9 år.. spelet är gjort så.. och det är riktigt jävla tråkigt
Jag kan dyrt och heligt svära att jag som noob blir slagen i stort sett konstant av erfarna spelare i strider med samma förutsättningar.
Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.
Bryr mig inte det minsta, gillar inte future conceptet. Modern eller WW2 ska det vara.
Hoppas inte. DICE nuvarande designteam är ett riktigt dåligt skämt. Dem skulle bara lyckas förstöra spelet. När dem medvetet designar koden att lagg-kompensera och ge folk med högre ping en fördel så vet man att dem är riktigt dåliga på det dem gör och borde inte göra spel.
BF3 är ett skämt, det är gjort för nybörjare av nybörjare.. finns ingen balans i spelet i huve taget, krävs i princip ingen skill för att lyckas i det, allt du behöver är att veta vem som är fienden så att du vet när du ska trycka in vänsterknappen.
En person som är Rank 1 och knappt spelat FPS i hela sitt liv kan ÄGA någon som lirat Battlefield i 9 år.. spelet är gjort så.. och det är riktigt jävla tråkigt
Jag kan dyrt och heligt svära att jag som noob blir slagen i stort sett konstant av erfarna spelare i strider med samma förutsättningar.
Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.
Bryr mig inte det minsta, gillar inte future conceptet. Modern eller WW2 ska det vara.
Hoppas inte. DICE nuvarande designteam är ett riktigt dåligt skämt. Dem skulle bara lyckas förstöra spelet. När dem medvetet designar koden att lagg-kompensera och ge folk med högre ping en fördel så vet man att dem är riktigt dåliga på det dem gör och borde inte göra spel.
BF3 är ett skämt, det är gjort för nybörjare av nybörjare.. finns ingen balans i spelet i huve taget, krävs i princip ingen skill för att lyckas i det, allt du behöver är att veta vem som är fienden så att du vet när du ska trycka in vänsterknappen.
En person som är Rank 1 och knappt spelat FPS i hela sitt liv kan ÄGA någon som lirat Battlefield i 9 år.. spelet är gjort så.. och det är riktigt jävla tråkigt
Jag kan dyrt och heligt svära att jag som noob blir slagen i stort sett konstant av erfarna spelare i strider med samma förutsättningar.
Jag har ett flertal bilder där jag har över 6 K/D med 50-60 kills som Support, men häromdan så gick det sämre än det någonssin gått sedan release av BF3.. jag hade 18-25 i Stats på Karkand, och jag frapsade hela, kollade igenom hela rundan och noterade, 24 av 25 gånger jag blev dödad var av HEADSHOT av folk som SPRAYADE, i 14 av 25 gångerna så såg jag fienden före, 11 av 25 gånger blev jag dödad bakifrån eller sidan, av 18st kills från mig var 10st HS
Slutsats, jag blev ÄGD av noobs som sprang runt och sprayade och satte HS 24/25 gånger, det dom gör är att köra med det SNABBAST skjutande vapnet, för då får dom iväg mer kulor snabbare, vilket ökar chansen att få ett HS, och spridningen på vapnena är helt efterbliven så det skulle inte förvåna mig om dom ens skjuter BREVID min gubbe, för skotten går 1 meter åt sidorna och därför lottar dom HS när dom inte ens siktar på mig..
Jag kan få 78-0 med Tank hur lätt som helst för jag vet hur man spelar, jag är bra på spelet, men infanteri kräver verkligen ingen skill precis som CoD, folk kör med snabbt skjutande vapen och lottar HS och så kommer dom bakifrån eller från sidorna varje jävla gång, inte nog med det spawnar dom ofta bakom en när man försöker ta över en flagga
Sniper har jag inte spelat på väldigt länge, men när jag körde det så hade fienden inte en chans mot mig för jag hade kontrollen, fienden kunde inte spraya med sina ultra snabba vapen och lotta HS så jag tog dom, och så tog jag även alla motståndarsnipers hur lätt som helst för jag har bättre aim och vet exakt hur kulan droppar
Min poäng är att Infanteri kräver ta mig fan INGEN skill, och det är inte så konstigt varför de flesta noobs kör det.
Tacka vet jag Unreal och Quake där det knappt finns random deviation
Det finns faktiskt videobevis på att spelet också har Random Bullet Spread implementerad på väldigt lustigt vis. När man joggar/springer så får spelaren en sjukt stor träffsäkerhet debuff. DVS tar du o siktar in dig och skjuter snabbt så missar du storslaget dem första skotten. SMG, några assault karbiner och engineer vapen har inte lika stor debuff men vapen som LMG och sniper är helt omöjliga att sikta med i 2-3 sekunder när du siktar in dig och har sprungit lite.
Hittar tyvärr inte videon på det just nu. Men det är nog med bevis på att BF3s mekanik är anpassat för att ge casual spelare ett handikapp.
Jag fattar verkligen inte vad det är för folk dem har anlitat på DICE om dem lyckas lägga in system som straffar bra spelare. Det märks dock att det inte är några kvar från det tidigare Battlefield teamen.
Idono. That's me!
Bryr mig inte det minsta, gillar inte future conceptet. Modern eller WW2 ska det vara.
Hoppas inte. DICE nuvarande designteam är ett riktigt dåligt skämt. Dem skulle bara lyckas förstöra spelet. När dem medvetet designar koden att lagg-kompensera och ge folk med högre ping en fördel så vet man att dem är riktigt dåliga på det dem gör och borde inte göra spel.
BF3 är ett skämt, det är gjort för nybörjare av nybörjare.. finns ingen balans i spelet i huve taget, krävs i princip ingen skill för att lyckas i det, allt du behöver är att veta vem som är fienden så att du vet när du ska trycka in vänsterknappen.
En person som är Rank 1 och knappt spelat FPS i hela sitt liv kan ÄGA någon som lirat Battlefield i 9 år.. spelet är gjort så.. och det är riktigt jävla tråkigt
Jag kan dyrt och heligt svära att jag som noob blir slagen i stort sett konstant av erfarna spelare i strider med samma förutsättningar.
Jag har ett flertal bilder där jag har över 6 K/D med 50-60 kills som Support, men häromdan så gick det sämre än det någonssin gått sedan release av BF3.. jag hade 18-25 i Stats på Karkand, och jag frapsade hela, kollade igenom hela rundan och noterade, 24 av 25 gånger jag blev dödad var av HEADSHOT av folk som SPRAYADE, i 14 av 25 gångerna så såg jag fienden före, 11 av 25 gånger blev jag dödad bakifrån eller sidan, av 18st kills från mig var 10st HS
Slutsats, jag blev ÄGD av noobs som sprang runt och sprayade och satte HS 24/25 gånger, det dom gör är att köra med det SNABBAST skjutande vapnet, för då får dom iväg mer kulor snabbare, vilket ökar chansen att få ett HS, och spridningen på vapnena är helt efterbliven så det skulle inte förvåna mig om dom ens skjuter BREVID min gubbe, för skotten går 1 meter åt sidorna och därför lottar dom HS när dom inte ens siktar på mig..
Jag kan få 78-0 med Tank hur lätt som helst för jag vet hur man spelar, jag är bra på spelet, men infanteri kräver verkligen ingen skill precis som CoD, folk kör med snabbt skjutande vapen och lottar HS och så kommer dom bakifrån eller från sidorna varje jävla gång, inte nog med det spawnar dom ofta bakom en när man försöker ta över en flagga
Sniper har jag inte spelat på väldigt länge, men när jag körde det så hade fienden inte en chans mot mig för jag hade kontrollen, fienden kunde inte spraya med sina ultra snabba vapen och lotta HS så jag tog dom, och så tog jag även alla motståndarsnipers hur lätt som helst för jag har bättre aim och vet exakt hur kulan droppar
Min poäng är att Infanteri kräver ta mig fan INGEN skill, och det är inte så konstigt varför de flesta noobs kör det.
Tacka vet jag Unreal och Quake där det knappt finns random deviation
Det finns faktiskt videobevis på att spelet också har Random Bullet Spread implementerad på väldigt lustigt vis. När man joggar/springer så får spelaren en sjukt stor träffsäkerhet debuff. DVS tar du o siktar in dig och skjuter snabbt så missar du storslaget dem första skotten. SMG, några assault karbiner och engineer vapen har inte lika stor debuff men vapen som LMG och sniper är helt omöjliga att sikta med i 2-3 sekunder när du siktar in dig och har sprungit lite.
Hittar tyvärr inte videon på det just nu. Men det är nog med bevis på att BF3s mekanik är anpassat för att ge casual spelare ett handikapp.
Jag fattar verkligen inte vad det är för folk dem har anlitat på DICE om dem lyckas lägga in system som straffar bra spelare. Det märks dock att det inte är några kvar från det tidigare Battlefield teamen.
Tycker jag låter exakt som det ska vara, LMG och Snipergevär och större assault rifles SKA vara sämre när man rör på sig. SMG och karbiner är designade för att just kunna skjuta när mana är i rörelse men tappar träffsäkerhet och skada på avstånd.
Men att man får dåliga rundor ibland är väl knappast ett problem, blir du dödad tough shit.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Bryr mig inte det minsta, gillar inte future conceptet. Modern eller WW2 ska det vara.
Hoppas inte. DICE nuvarande designteam är ett riktigt dåligt skämt. Dem skulle bara lyckas förstöra spelet. När dem medvetet designar koden att lagg-kompensera och ge folk med högre ping en fördel så vet man att dem är riktigt dåliga på det dem gör och borde inte göra spel.
BF3 är ett skämt, det är gjort för nybörjare av nybörjare.. finns ingen balans i spelet i huve taget, krävs i princip ingen skill för att lyckas i det, allt du behöver är att veta vem som är fienden så att du vet när du ska trycka in vänsterknappen.
En person som är Rank 1 och knappt spelat FPS i hela sitt liv kan ÄGA någon som lirat Battlefield i 9 år.. spelet är gjort så.. och det är riktigt jävla tråkigt
Jag kan dyrt och heligt svära att jag som noob blir slagen i stort sett konstant av erfarna spelare i strider med samma förutsättningar.
Jag har ett flertal bilder där jag har över 6 K/D med 50-60 kills som Support, men häromdan så gick det sämre än det någonssin gått sedan release av BF3.. jag hade 18-25 i Stats på Karkand, och jag frapsade hela, kollade igenom hela rundan och noterade, 24 av 25 gånger jag blev dödad var av HEADSHOT av folk som SPRAYADE, i 14 av 25 gångerna så såg jag fienden före, 11 av 25 gånger blev jag dödad bakifrån eller sidan, av 18st kills från mig var 10st HS
Slutsats, jag blev ÄGD av noobs som sprang runt och sprayade och satte HS 24/25 gånger, det dom gör är att köra med det SNABBAST skjutande vapnet, för då får dom iväg mer kulor snabbare, vilket ökar chansen att få ett HS, och spridningen på vapnena är helt efterbliven så det skulle inte förvåna mig om dom ens skjuter BREVID min gubbe, för skotten går 1 meter åt sidorna och därför lottar dom HS när dom inte ens siktar på mig..
Jag kan få 78-0 med Tank hur lätt som helst för jag vet hur man spelar, jag är bra på spelet, men infanteri kräver verkligen ingen skill precis som CoD, folk kör med snabbt skjutande vapen och lottar HS och så kommer dom bakifrån eller från sidorna varje jävla gång, inte nog med det spawnar dom ofta bakom en när man försöker ta över en flagga
Sniper har jag inte spelat på väldigt länge, men när jag körde det så hade fienden inte en chans mot mig för jag hade kontrollen, fienden kunde inte spraya med sina ultra snabba vapen och lotta HS så jag tog dom, och så tog jag även alla motståndarsnipers hur lätt som helst för jag har bättre aim och vet exakt hur kulan droppar
Min poäng är att Infanteri kräver ta mig fan INGEN skill, och det är inte så konstigt varför de flesta noobs kör det.
Tacka vet jag Unreal och Quake där det knappt finns random deviation
Det finns faktiskt videobevis på att spelet också har Random Bullet Spread implementerad på väldigt lustigt vis. När man joggar/springer så får spelaren en sjukt stor träffsäkerhet debuff. DVS tar du o siktar in dig och skjuter snabbt så missar du storslaget dem första skotten. SMG, några assault karbiner och engineer vapen har inte lika stor debuff men vapen som LMG och sniper är helt omöjliga att sikta med i 2-3 sekunder när du siktar in dig och har sprungit lite.
Hittar tyvärr inte videon på det just nu. Men det är nog med bevis på att BF3s mekanik är anpassat för att ge casual spelare ett handikapp.
Jag fattar verkligen inte vad det är för folk dem har anlitat på DICE om dem lyckas lägga in system som straffar bra spelare. Det märks dock att det inte är några kvar från det tidigare Battlefield teamen.
Tycker jag låter exakt som det ska vara, LMG och Snipergevär och större assault rifles SKA vara sämre när man rör på sig. SMG och karbiner är designade för att just kunna skjuta när mana är i rörelse men tappar träffsäkerhet och skada på avstånd.
Men att man får dåliga rundor ibland är väl knappast ett problem, blir du dödad tough shit.
Hehe, ja det är väl inte konstigt att en P90 är snabbare redo efter språng jämfört med en M60?
Welcome to the Manglerdome
Bryr mig inte det minsta, gillar inte future conceptet. Modern eller WW2 ska det vara.
Hoppas inte. DICE nuvarande designteam är ett riktigt dåligt skämt. Dem skulle bara lyckas förstöra spelet. När dem medvetet designar koden att lagg-kompensera och ge folk med högre ping en fördel så vet man att dem är riktigt dåliga på det dem gör och borde inte göra spel.
BF3 är ett skämt, det är gjort för nybörjare av nybörjare.. finns ingen balans i spelet i huve taget, krävs i princip ingen skill för att lyckas i det, allt du behöver är att veta vem som är fienden så att du vet när du ska trycka in vänsterknappen.
En person som är Rank 1 och knappt spelat FPS i hela sitt liv kan ÄGA någon som lirat Battlefield i 9 år.. spelet är gjort så.. och det är riktigt jävla tråkigt
Då förklarar det varför du grät så fruktansvärt mycket i chatten på betan.
Bryr mig inte det minsta, gillar inte future conceptet. Modern eller WW2 ska det vara.
Hoppas inte. DICE nuvarande designteam är ett riktigt dåligt skämt. Dem skulle bara lyckas förstöra spelet. När dem medvetet designar koden att lagg-kompensera och ge folk med högre ping en fördel så vet man att dem är riktigt dåliga på det dem gör och borde inte göra spel.
BF3 är ett skämt, det är gjort för nybörjare av nybörjare.. finns ingen balans i spelet i huve taget, krävs i princip ingen skill för att lyckas i det, allt du behöver är att veta vem som är fienden så att du vet när du ska trycka in vänsterknappen.
En person som är Rank 1 och knappt spelat FPS i hela sitt liv kan ÄGA någon som lirat Battlefield i 9 år.. spelet är gjort så.. och det är riktigt jävla tråkigt
Jag kan dyrt och heligt svära att jag som noob blir slagen i stort sett konstant av erfarna spelare i strider med samma förutsättningar.
Jag har ett flertal bilder där jag har över 6 K/D med 50-60 kills som Support, men häromdan så gick det sämre än det någonssin gått sedan release av BF3.. jag hade 18-25 i Stats på Karkand, och jag frapsade hela, kollade igenom hela rundan och noterade, 24 av 25 gånger jag blev dödad var av HEADSHOT av folk som SPRAYADE, i 14 av 25 gångerna så såg jag fienden före, 11 av 25 gånger blev jag dödad bakifrån eller sidan, av 18st kills från mig var 10st HS
Slutsats, jag blev ÄGD av noobs som sprang runt och sprayade och satte HS 24/25 gånger, det dom gör är att köra med det SNABBAST skjutande vapnet, för då får dom iväg mer kulor snabbare, vilket ökar chansen att få ett HS, och spridningen på vapnena är helt efterbliven så det skulle inte förvåna mig om dom ens skjuter BREVID min gubbe, för skotten går 1 meter åt sidorna och därför lottar dom HS när dom inte ens siktar på mig..
Jag kan få 78-0 med Tank hur lätt som helst för jag vet hur man spelar, jag är bra på spelet, men infanteri kräver verkligen ingen skill precis som CoD, folk kör med snabbt skjutande vapen och lottar HS och så kommer dom bakifrån eller från sidorna varje jävla gång, inte nog med det spawnar dom ofta bakom en när man försöker ta över en flagga
Sniper har jag inte spelat på väldigt länge, men när jag körde det så hade fienden inte en chans mot mig för jag hade kontrollen, fienden kunde inte spraya med sina ultra snabba vapen och lotta HS så jag tog dom, och så tog jag även alla motståndarsnipers hur lätt som helst för jag har bättre aim och vet exakt hur kulan droppar
Min poäng är att Infanteri kräver ta mig fan INGEN skill, och det är inte så konstigt varför de flesta noobs kör det.
Tacka vet jag Unreal och Quake där det knappt finns random deviation
Det finns faktiskt videobevis på att spelet också har Random Bullet Spread implementerad på väldigt lustigt vis. När man joggar/springer så får spelaren en sjukt stor träffsäkerhet debuff. DVS tar du o siktar in dig och skjuter snabbt så missar du storslaget dem första skotten. SMG, några assault karbiner och engineer vapen har inte lika stor debuff men vapen som LMG och sniper är helt omöjliga att sikta med i 2-3 sekunder när du siktar in dig och har sprungit lite.
Hittar tyvärr inte videon på det just nu. Men det är nog med bevis på att BF3s mekanik är anpassat för att ge casual spelare ett handikapp.
Jag fattar verkligen inte vad det är för folk dem har anlitat på DICE om dem lyckas lägga in system som straffar bra spelare. Det märks dock att det inte är några kvar från det tidigare Battlefield teamen.
Tycker jag låter exakt som det ska vara, LMG och Snipergevär och större assault rifles SKA vara sämre när man rör på sig. SMG och karbiner är designade för att just kunna skjuta när mana är i rörelse men tappar träffsäkerhet och skada på avstånd.
Men att man får dåliga rundor ibland är väl knappast ett problem, blir du dödad tough shit.
Ne det är det inte. Det hade varit en sak o ha siktet svajandes en stund. Men att du plant av bara missar med 5 meter är sjukt orealistiskt och jävligt obalanserat. Så som systemet är gjort nu så har du inte en chans mot en Assault och Engineer på medium/close range.
Idono. That's me!