Storskalig retrorea på Good Old Games
Ja, på måndag drar den stora helgperiodsrean igång där i princip allt går för halva priset, men redan på torsdag får du Witcher 2 billigare samt Witcher på köpet.
#the-witcher-2-assassins-of-kings, #the-witcher, #empire-earth
The Witcher (ettan) var hur tråkig som helst, tvåan är dock ett mästerverk!
Är det bara jag som tycker att GoG sålt sin själ på senaste tiden? Sedan när var The Witcher 2 "old"? Det fina med GoG var att de sålde sånt som ingen annan gjorde - äldre spel som ingen annan än piratbukten hade. Detta gav GoG en viss charm, men nu verkar de bara vara lika som alla andra och säljer moderna spel också... tråkigt.
Är det bara jag som tycker att GoG sålt sin själ på senaste tiden? Sedan när var The Witcher 2 "old"? Det fina med GoG var att de sålde sånt som ingen annan gjorde - äldre spel som ingen annan än piratbukten hade. Detta gav GoG en viss charm, men nu verkar de bara vara lika som alla andra och säljer moderna spel också... tråkigt.
Det är ju CD Projekt som driver GOG. Inte så konstigt att dom säljer sina egna spel där också även om dom inte är så gamla kanske.
"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell
De sa väl rätt nyligen (nåja) att de skulle börja sälja inte bara gamla spel utan nya med, likt de andra tjänsterna ? Om de gör det och dessutom utan DRM så vore det hur bra som helst, själ i behåll eller inte
"]
Det är ju CD Projekt som driver GOG. Inte så konstigt att dom säljer sina egna spel där också även om dom inte är så gamla kanske.
helt klart. Vore dåligt om nu gog Slutade med att sälja gamla spel och endast fokuserade på nytt, men så är inte fallet. GoG säljer nytt? spelar ingen roll så länge de fortfarande säljer det gamla goda.
Jag gillar nog tanken på att spela alla gamla spel jag älskade mer än tanken på att lägga tiden på att faktiskt spela dem. Jag hoppas jag inte missade massa rolig humor eller sköna moment första gången jag lirade igenom dem dock.
By deciding what is right you ultimately end up blind.