The Witcher 2 "början på något större"
CD Projekt är öppna för en fortsättning eller expansion till hyllade The Witcher 2.
#the-witcher-2-assassins-of-kings, #cd-projekt
[quote=Nirth]
Jag hoppas på ett Witcher 3, men skulle inte tacka nej till en eller två 'feta' expansioner.
Bara dem inte släpper en massa DLC. Det vore illa.
räcker med 1 stor expansion går bra med flera ochså om det inte tar förlångtid innan 3an skule släpas.
tycker det är roligt när folck tycker dlc är samma sak som expansion
ursäkta min stavning är dyskrafiker.
Det är för att det många gånger ÄR samma sak. De "expanderar" spelet.
Det är inte samma sak.
Måste jag verkligen repetera mig själv? Annars får ni två gärna ge en detaljerad förklaring på vad skillnaden är.
Det är inte samma sak.
Måste jag verkligen repetera mig själv? Annars får ni två gärna ge en detaljerad förklaring på vad skillnaden är.
detta är en den generella skillnaden mellan exspanion och och dlc
dlc = små skit saker som tex 1-3st quest några nya vapen mm
expansion = är vanligt vis är ungefär ett halft-helt spel extra in i orginal spelet.
om vi tar oblivion som exempel så är spelltombs eller orrery en dlc (ungefär en quest och några nya items) medans hivering isles en expasnion (helt ny värld med egna mainquest) men med tanke på att jag tog upp oblivion är att det även fins stora dlc som night of the nine som har ganska många questst,items mm
Det är inte samma sak.
detta är en den generella skillnaden mellan exspanion och och dlc
dlc = små skit saker som tex 1-3st quest några nya vapen mm
expansion = är vanligt vis är ungefär ett halft-helt spel extra in i orginal spelet.
om vi tar oblivion som exempel så är spelltombs eller orrery en dlc (ungefär en quest och några nya items) medans hivering isles en expasnion (helt ny värld med egna mainquest) men med tanke på att jag tog upp oblivion är att det även fins stora dlc som night of the nine som har ganska många questst,items mm
Rätt bra beskrivet. DLC är liten skit, olika stora dock. Ibland kan det vara några nya skins eller vapen / kartpaket eller annat. Expansion är dock värt att betala för. DLC borde inte existera enligt min mening.
Så exakt var går gränsen på storleken när det gäller DLC och Expansioner? För jag har laddat ner DLC som har gett mig massor av timmars speltid. Men det kan ju inte vara en expansion för det kallades ju "DLC", även om jag skulle kallat det expansion.
svårt att säga det änklaste är vell vad utväklaren kallar dom säger dom dlc så är det det.
och som jag sa innan så fins det undantag med vissa dlc som är något större.