Sjätte klassen i Guild Wars 2 - tjuven
ArenaNet släpper lös småskaligt med information om nästa klass - tjuven - i efterlängtade Guild Wars 2.
#guild-wars-2, #arenanet, #guild-wars, #world-of-warcraft
Vad jag såg i dom filmer som funnits så bygger man inte upp initiativpoäng utan snarare bestämmer man hur man vill spendera dom, hur det fylls upp ingen fick jag igen uppfattning alls om dock. Dom gick klart å tydligt in med skills som krävde iniativ på mobs utan att stått å matat på dom ett tag innan i vilket fall, t ex när dom visade en dual pistol skill som främst gick ut på att mata ut ett gäng kulor snabbt.
Så, source?
Vad jag såg i dom filmer som funnits så bygger man inte upp initiativpoäng utan snarare bestämmer man hur man vill spendera dom, hur det fylls upp ingen fick jag igen uppfattning alls om dock. Dom gick klart å tydligt in med skills som krävde iniativ på mobs utan att stått å matat på dom ett tag innan i vilket fall, t ex när dom visade en dual pistol skill som främst gick ut på att mata ut ett gäng kulor snabbt.
Så, source?
http://ie.pc.ign.com/articles/115/1153403p1.html
Initiative regenerates at one point a second, which allows you to fight at a fairly consistent pace without letting you spam your strongest skills. There's a profession ability (not tied to which weapon you're using) called Roll For Initiative (ha!) that moves the Thief well away from his current position, while giving him an Initiative boost.
Jag postar relevanta artiklar på FZs mer eller mindre officiella Guild Wars 2 tråd.
http://www.fz.se/forum/pc/guild-wars-2-95237
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.
http://ie.pc.ign.com/articles/115/1153403p1.html
Initiative regenerates at one point a second, which allows you to fight at a fairly consistent pace without letting you spam your strongest skills. There's a profession ability (not tied to which weapon you're using) called Roll For Initiative (ha!) that moves the Thief well away from his current position, while giving him an Initiative boost.
Jag postar relevanta artiklar på FZs mer eller mindre officiella Guild Wars 2 tråd.
http://www.fz.se/forum/pc/guild-wars-2-95237
Den tackar man för, fanns en hel del man missat!
Tycker fortfarande det ser ut som vilket random mmo som helst idag.
Ingenting häpnadsväckande alls.. tråkigt
För mig så ser spelet dels väldigt vackert ut tack vare deras art style.
Vad som däremot drar mig mest är spelets features och hur det spelas: Hur combat handlar om positionering istället för att bara hamra på varandra och mäta hur mycket dina siffror är högre än hans sifrror. Hur quests är icke-existerande och ersatts med ett väldigt intressant och funktionellt Event-system som inte ger dig prylar i belöningar utan en valuta kallad Karma du spenderar på det du vill ha. Hur val av vapen är betydligt viktigare än det klassiska i alla MMO spel "Antingen 1-hands vapen eller 2-hands vapen". Hur PVP kommer nog vara betydligt mer balanserat som i första spelet jämtemot andra MMOn. Det finns så mycket som gör att Guild Wars 2 står väldigt ut ifrån andra "random mmo"n idag.
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.
Det går inte att prata med sånna där! de har redan bestämt sig för att inte gilla, informationen går inte in..
Spel som Rift, Aeon etc etc.. det är inte utseendet som gör dem tråkiga!
Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors