14 000 svenskar har förhandsbokat Playstation 3

Inaktiv
Skrivet av Kovski:

Fast vem är jag att dömma. Sedan är 14 000 PS3:or det samma som 28 000 stycken Wiis till priset.

Men sen är Wii en jävla budgetkonsol också

signatur

War never changes.

Inaktiv

Synd bara att PS3:an är större än farmors röv och minst lika ful.

Medlem

Och med tanke på att många som bokat skiten inte tänker köpa den pga priset så blir det ännu mindre ;P

signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Alla ni som gnäller på BC på PS3:an kan kolla http://faq.eu.playstation.com/bc/

De har nu släppt vilka spel som PS3:an klarar att köra.
(Det är ca 1700 st)

signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Jag skaffar min när MGS4 kommer, tror att den gått ner i pris lite då. Och så har fler spel kommit

signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av fanboy:

Alla ni som gnäller på BC på PS3:an kan kolla http://faq.eu.playstation.com/bc/

De har nu släppt vilka spel som PS3:an klarar att köra.
(Det är ca 1700 st)

Final Fantasy e lite dåligt
Men annars så funkar ju

Ico
Shadow of the Colosuss
God Of War I & II

det är typ dom spelen jag vill spela ifrån ps2, och final fantasy och lite andra rollspel som grandia med

signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Kovski:

Jag är förvånad faktiskt, 14 000 PS3:or. Det är alltså 14 000 förmånga som är dumma nog att betala ut 6000:- för en konsol. Fast vem är jag att dömma. Sedan är 14 000 PS3:or det samma som 28 000 stycken Wiis till priset.

Du kan fortfarande köpa 1milj wii's, den suger lika mycket getpung vilketfall...

Medlem

PS3 är tydligen uppe i 1800 spel nu som är bakåtkompatibla med konsolen.

"Ny firmware gör att Playstation 3 klarar fler PS2-spel"

http://www.hype.se/nyhet/60848

Snart är "problemet" ett minne blått

Medlem
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Kovski:

Sedan är 14 000 PS3:or det samma som 28 000 stycken Wiis till priset.

Och du vill komma vart?

Nja, jag ville bara konstatera det. Så 14 000 stycken är ju inte så illa. För att sälja färre konsoler och ändå hova in lika mycket pengar "totalt". Även om det inte kanske är vinst alltihopa.

Sedan är ju det också ungefär 26 000 stycken Xbox 360:s som är PS3:ans "riktiga" motståndare.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av RoGGe:

Mja, jag kan komma på åtminstone ett till. Spelutbudet är väldigt tamt just nu imo. Och blev det inte bekräftat för ett tag sen att den europeiska versionen hade fått nåt chip utbytt som gör förmågan att spela upp ps2-spel sämre?

Det är borttaget, något som även kommer ske på USA och Japans konsoler... Sony sa att de skulle göra det redan sommaren 2006, att sätta in chipet var bara en nödlösning då mjukvaruemulatorn inte var färdigutvecklad... nu när den är det finns det inte någon poäng att ha kvar chipet, speciellt som mjukvaruemulering kan göra så att spelen blir snyggare med uppskalning...

Så återigen, det där har ju blivit så uppförstorat så det inte är sant... fullt förståligt iofs...

Ah, så det är så det ligger till. Intrycket man fick var att japanerna och amerikanerna kunde köra sina gamla ps2-spel på sina maskiner medans vi stackare i europa skulle bli blåsta på det tilltugget.

Själv är jag rätt nyfiken på hur väl den klarar det då det är en rätt stor grej för mig vid eventuellt köp. Har nämligen aldrig haft en ps2 vilket innebär att jag missat en massa guldklimpar.

Edit:

Hann komma ett gäng kommentarer som besvarade den frågan innan jag ens hunnit fråga

Medlem

Skummt. Jag känner inte en enda som ska skaffa en. huuuuums. På Game norrköping har dem fått in 4 bokningar och på digistore 5......men jag antar att norrköping är en jävla liten skitstad där ingen har några pengar.

Medlem

Finns ju inte ett enda spel som verkar bra till den nu.
Är bara Little big planet som verkar kunna bli riktigt bra.
Men betala 7000:- för ett spel skulle jag aldrig göra.

Inaktiv

Varför ska man ha en konsoll när det finns PC? Vad är bättre med konsoller?

Medlem

Känns som en ganska överflödig diskussion. 14.000 är bara en siffra, köper ni Nordisk Films marknadsföringskampanj med hull och hår?

Medlem
Skrivet av BLKPanther:

Känns som en ganska överflödig diskussion. 14.000 är bara en siffra, köper ni Nordisk Films marknadsföringskampanj med hull och hår?

Precis vad jag tänkte.

signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

14 000 puckon alltså

Inaktiv
Skrivet av BLKPanther:

Att antyda att det antagligen inte går att köpa en ps3 denna månad måste vara fullkomligt lysande.

Medlem

Om man köper på rätt spel butik får man sin PS3 för antingen 2500:-, 3500:- eller 4500:-, beroende på när man bokade sin PS3:an

me happy!

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av BLKPanther:

Att antyda att det antagligen inte går att köpa en ps3 denna månad måste vara fullkomligt lysande.

Hahahaha ja

signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Ah, så det är så det ligger till. Intrycket man fick var att japanerna och amerikanerna kunde köra sina gamla ps2-spel på sina maskiner medans vi stackare i europa skulle bli blåsta på det tilltugget.

Själv är jag rätt nyfiken på hur väl den klarar det då det är en rätt stor grej för mig vid eventuellt köp. Har nämligen aldrig haft en ps2 vilket innebär att jag missat en massa guldklimpar.

En av anledningarna till att jag också ska handla en PS3a, missat i stort sett ALLA PS2 spel, så jag har FF och GoW att spela, lär duga ett par timmar

Hur väl den klarar det, ja i o med att dom tar bort emotion chipet, så kommer spelen så småningom DESSUTOM kunna skala upp till 720p och 1080i, vilket är en jäkla fin bonus .. Den som väntar på något gott ...

Medlem

Ehhhh....? GoW är juh till 360:n! MotorStorm FTW!!!

Avstängd
Skrivet av Relic:

Varför ska man ha en konsoll när det finns PC? Vad är bättre med konsoller?

spelen, inget annat.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Wristwatch:
Skrivet av Zarkow:

De säljer ut pga att de skickar så få. Hur kan det vara positivt?

Nu är inte jag dattaexpert på telia men hur gick det där ihop sig? Det är väl ändå förhandsbokningar vi pratar om?

Nu läste du lite snabbt.

14K är vad som bokats att skicka till Sverige, inte vad folket förhadsbokat. Det kan vara mer eller mindre. Poängen är ändock att det blir fånigt att tala om 'säljer ut', såsom Sony gjorde vid release på andra platser, när man levererade för lite enheter. Medans PS3 sålde X enheter så kunde Wii säljas i X*5 enheter, medans Sony slog stort på trumman att man sålde ut...och Nintendo bara fortsatte leverera stora volymer. De säljer inte ut (så det är tomt i lager överallt) men de säljer mer...jag vet vilken firma jag skulle vilja driva.

Medlem
Skrivet av Dogge:

14 000 puckon alltså

Jag tycker att pga priset så borde man kunna konstatera att fler antal personer per 14.000 måste tänka igenom sitt köp än om det skulle gälla en Wii. Dyra konsoler är inga impulsköp precis.

12
Skriv svar