S.T.A.L.K.E.R.-material snott från andra?
lol ryska gangsters i farten.
Oj, om det här stämmer kommer det bli en härdsmälta i spelbranschen....kan vara spännande att se
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Hmm... tråkigt... Men inte så överdrivet farligt enligt min mening. Verkar inte vara speciellt mycket som blivit snott, och man får ju hoppas att det bara var en miss att några place-holder-texturer blev kvarglömda.
Valve snodde ju kod till Half life 2 från id också om nån minns det.
Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry
Låter väldigt trist...hoppas verkligen inte att detta är sant, vill inte att Stalkers namn ska smutsas ned eller THQ för den delen.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Låter väldigt trist...hoppas verkligen inte att detta är sant, vill inte att Stalkers namn ska smutsas ned eller THQ för den delen.
Håller med om THQ men Stalker är ju knappast knappt ett stående varumärke än!
Altså.. jag tappar all respekt nu, dom har utvecklat spelet i åååår.
Och nu visar det sig att dom stulit prylar?
Mina tankar styrs mot, borde dom ens gjort ett spel till och börja med? om det tar flera år, och dom lär sno delar, kanske dom borde startat med en mario kopia istället för nått så stort som stalker ><
Nåväl. Vi får väl se vart detta leder.
Ps: uhm. altså, vem sätter sig ner med ett nytt spel och jämnför vatten texturer? =D :ds
Bara gör det.
Är väl inget nytt fenoment direkt.. gör dom inte något liknande inom en viss musikindustri? Lånar lite av varann.. etc..
Dessutom var det väl inte direkt ovanligt att dom snodde ljudeffekter av varandra till spel på den gamla Amiga tiden.
Inte direkt purfärsk upptäckt med andra ord.
Spelet är ändå riktigt bra, så jag bryr mig ganska lite. Älskar den taktiska smygande spelstilen , stämmningen och hela ideen. folk idag är så Fps/CS skadade och helt besatta att häftig grafik, så jag kan förstå att en del inte gillar det. Morrowind hade samma problem.
Lämna rambospelarna åt de linjära fps:en, och låt de mer vuxna lira de orginella titlarna
Det är väl inte första gången företag snor ljud m.m. till andra spel?, för att inte snacka vad vanligt folk snor, dvs piratkopiering
CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB
Ps: uhm. altså, vem sätter sig ner med ett nytt spel och jämnför vatten texturer? =D :ds
Någon som saknar liv men har jättemycket fritid?
LOL, Groggo, det var precis samma sak jag först frågade mig när jag läste den här artikeln.
Med tanke på att artteamet för Stalker hade rest runt kring Chernobyl och fotat alla byggnader och annat så verkar det inte speciellt troligt att de medvetet skulle stulit eller behållt alphatest texturer i spelet. De borde ha mer än nog material för alla texturer de behöver (och i bättre upplösning än vad som finns att få tag på från andra spel).
Jämför inte Amiga med Stalker och PC, för Amigan var ju faktiskt bra!Klart en av dom mest underhållande maskinerna som någonsin funnits.
PC meck är bara patchbara halvfabrikat i dyr förpackning
Amigadelen håller jag med om och "patchbara halvfabrikat" är också till viss del berättigat.
Fast jag tycker nog att det generellt sett är mycket bättre när utvecklarna har möjligheten att korrigera och justera sina spel i efterhand. (Det är dock inte en ursäkt för att släppa undermåligt buggiga spel vilket tyvärr är alltför vanligt i PC-världen)
Men hur resonerar du egentligen när du säger "dyr förpackning", med tanke på att PC-spelen generellt sett är avsevärt billigare än konsolspelen?
Ett lanseringsspel till PC kostar runt 400:-, till de nya konsolerna 600:-
Dessutom kan man få PC-spel ännu billigare om man struntar i förpackningen och köper dem enbart i digital form via tjänster som Steam eller EA Link.