Civilization IV: Colonization tillkännagivet
Kanon. Colonization hör till mina tidigare spelminnen och är ett av de bättre sådana. Vet inte hur mycket det gäller idag men då Meier ligger bakom vågar man ju hoppas på något representativt för nostalgin.
OMG!!! Total lycka! Var ju inte så längesedan man lirade detta i nostalgisyfte! GRYMT! TACK!
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Vad grymt, Colonization är ett av dom mest stämningsfulla strategispel jag vet. Oj vad man har spelat det. Och nej, jag vill inte spela ett Colonization med tusentals andra spelare samtidigt, det skulle vara ett annat spel....
Hoppas Civ4-motorn gör spelet rättvisa bara, utseendet är väl inte så jätteviktigt, bara dom får den rätta känslan.
Underbart. Det var verkligen dags för en uppföljare nu. Nästan synd på allt arbete som freecol.org lagt ner på att ge nytt liv åt Colonization. Nu är det bara en ny version på Alpha Centauri jag saknar.
Fick originalet i julklapp 1994, fattade ingenting och var nästan lite besviken när jag först tittade på det. Sedan satte jag mig ordentligt dagen efter och senare och pressade. Oj vad kul jag hade när jag väl började få kläm på spelet.
Med nya Civ-motorn och originalkänslan kan detta bli riktigt trevligt!
Vad betyder det att spelet heter Civ: Colonization och inte Civ IV? Jag vet att Civ IV som namn redan var upptaget med jag tänkte mer på varför heter det just Colonization? Har det med miljön att göra eller vad?