Civilization IV: Colonization tillkännagivet

Robot
Medlem
Civilization IV: Colonization tillkännagivet

WeeeEeEEe!!

signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Kanon. Colonization hör till mina tidigare spelminnen och är ett av de bättre sådana. Vet inte hur mycket det gäller idag men då Meier ligger bakom vågar man ju hoppas på något representativt för nostalgin.

Inaktiv
Medlem
Medlem

OMG!!! Total lycka! Var ju inte så längesedan man lirade detta i nostalgisyfte! GRYMT! TACK!

signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Det är ju konstigt att dom inte kommit på idén tidigare. jag har t.o.m funderat på att göra en version av det själv. Tror det skulle fungera bra som webbspel med dagens teknologi. Tänk dig själv att kunna spela Colonization med tusentals med-/motspelare!!!

Medlem

Colonization -- JAAA!!!

Civ4 motorn -- NEEEJ!!!

Får bli ett NJA då!

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Jag som bara lirar Civ 4, tycker det verkar intressant men jag har aldrig hört talas om det innan. Vad går det ut på?

signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag som bara lirar Civ 4, tycker det verkar intressant men jag har aldrig hört talas om det innan. Vad går det ut på?

wikipedia

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Nu är det bara att hoppas på en uppfräschning av Alpha Centauri med då, då blir jag glad

Medlem

Vad grymt, Colonization är ett av dom mest stämningsfulla strategispel jag vet. Oj vad man har spelat det. Och nej, jag vill inte spela ett Colonization med tusentals andra spelare samtidigt, det skulle vara ett annat spel....

Hoppas Civ4-motorn gör spelet rättvisa bara, utseendet är väl inte så jätteviktigt, bara dom får den rätta känslan.

Medlem

Var inte många veckor sen man senast satt med detta. Har enorma förväntningar på detta nu så det får inte misslyckas!'

/ LordDaimos

Medlem

Yehooo! Känns som jag får lov att damma av den gamla 486:an och trycka igång en gammal klassiker som uppladdning! Yehoo!

signatur

Balthazar

Inaktiv

Satt precis å funderade på när nästa spel från Herr Sid skulle komma till Pc, trevligt indeed!
Var ett tag sen man spelade orginalet, så blir nog fint med detta.

Inaktiv

shiit sikka minnen. Spela på sin 100mhz pentium till men in black singeln 1997 haha. Men extremt bra spel

Medlem

Bara de får med musiken nu också! Kan fortfarande nynna låtarna utantill

Medlem
Inaktiv

Underbart. Det var verkligen dags för en uppföljare nu. Nästan synd på allt arbete som freecol.org lagt ner på att ge nytt liv åt Colonization. Nu är det bara en ny version på Alpha Centauri jag saknar.

Medlem

Underbart! Jag har längtat så. Spelar fortfarande Colonization ibland, faktiskt...

signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Supergiraffen:

Nu är det bara en ny version på Alpha Centauri jag saknar.

Ja, en ny version av Alpha Centauri vore hur nice som helst. Det spelet är enligt mig roligare än alla Civilization spelen tillsammans... Aja, är väl bara att vänta och hoppas på det bästa.

Medlem

HÄRLIGT!!!!!

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Näe jag orkar inte med någe mer Civ stuk av spel ... faktiskt första gången jag inte känner ett enda dug sug efter något sådant ... roligt dock för er som har det ...

signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Hurra! Colonization är ett av de första spelen jag riktigt fastnade i. Hade gett upp hoppet om en remake, men nu blir jag ordentligt glad.

Medlem

Härligt med mer CIV IV

QRT
Medlem

Fint som snus.

Medlem

spelade colonization en hel del förr.. skall bli kul med en uppfräschad version

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

JAAAAAAAA! Äntligen! Colonization har alltid ägt civ, förstår inte varför de inte gjorde uppföljare till det istället för att nöta civ. Ska bli grymt kul att lira.

Medlem

Fick originalet i julklapp 1994, fattade ingenting och var nästan lite besviken när jag först tittade på det. Sedan satte jag mig ordentligt dagen efter och senare och pressade. Oj vad kul jag hade när jag väl började få kläm på spelet.
Med nya Civ-motorn och originalkänslan kan detta bli riktigt trevligt!

Inaktiv

Vad betyder det att spelet heter Civ: Colonization och inte Civ IV? Jag vet att Civ IV som namn redan var upptaget med jag tänkte mer på varför heter det just Colonization? Har det med miljön att göra eller vad?

signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

12
Skriv svar