The Great War: Western Front

Robot
The Great War: Western Front

På västfronten en del nytt, men är det tillräckligt för ett storstilat genombrott för gamla Westwood-veteranerna på Petroglyph? Johan Olander avlägger rapport.

#the-great-war-western-front


Medlem

Först trodde jag det handlade om någon sorts sabaton koppling. Jag äger ju sabaton - the great war på vinyl 😁

Edit
Jag läste inte hela rubriken 😂

Medlem

Kul att ni recenserar den här typen av spel också! Såg intressant ut! Hatar generellt att förlora enheter i strategispel/RTS, känns som att det här spelet kan bli en KBT-kurs i att övervinna den känslan 🤭


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Kul att ni recenserar den här typen av spel också! Såg intressant ut! Hatar generellt att förlora enheter i strategispel/RTS, känns som att det här spelet kan bli en KBT-kurs i att övervinna den känslan 🤭

EXAKT! Känns som ett sånt jävla slöseri! Fast det var väl andan på den tiden. 50/50 just nu på att köpa. Bra recension btw. Spelade betan


signatur

Allätare

Skribent
Skrivet av gonzo247:

EXAKT! Känns som ett sånt jävla slöseri! Fast det var väl andan på den tiden. 50/50 just nu på att köpa. Bra recension btw. Spelade betan

Tack! Ja, jag hade nog varit 50/50 också. Problematiskt när det kunnat vara så mycket mer...


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Kul att ni recenserar den här typen av spel också! Såg intressant ut! Hatar generellt att förlora enheter i strategispel/RTS, känns som att det här spelet kan bli en KBT-kurs i att övervinna den känslan 🤭

Nog många från krig som önskar sig den mentaliteten i en befälhavare om det är någon tröst

Tycker spelet lyckas bra med att återskapa de enorma förlusterna under detta hemska krig. Anfall är extremt kostsamt i förluster. Vinnande koncept för mig har varit att ta det lugnt på offensiven 2 år för att satsa på utveckling av försvar. Sen skifta till forskning för mer inriktning på anfall. Balansen mellan resurser tycker jag just nu känns rätt bra men den känns som AIn börjar ”fuska” på rätt låga nivåer. Positiv till spelet just nu


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Tycker spelet lyckas bra med att återskapa de enorma förlusterna under detta hemska krig. Anfall är extremt kostsamt i förluster. Vinnande koncept för mig har varit att ta det lugnt på offensiven 2 år för att satsa på utveckling av försvar. Sen skifta till forskning för mer inriktning på anfall. Balansen mellan resurser tycker jag just nu känns rätt bra men den känns som AIn börjar ”fuska” på rätt låga nivåer. Positiv till spelet just nu

Det är påsk. Kanske får feeling sedan


signatur

Allätare

1
Skriv svar