Utvecklaren "kan inte motivera kostnaderna" för Rec Room på PSVR2

Medlem
Skrivet av Molotov:

Bra spel säljer inte svårare än så. Så klart är inte alla spel bra och dom säljer förmodligen sämre, ingen skillnad från "vanliga spel".
du känner förmodligen ingen för ingen av dom har provat. om några provar brukar det alltid vara nån som blir frälst

Ja kanske, min bror och hans familj köpte psvr 2 och tyckte om det men har inte rört den på månader, trots att de tyckte det var en imponerande hårdvara. Jag vet inte men det känns även som Sony helt har släppt den, är det någon stor psvr spelsatsning vi hört om? Det är tyst som graven upplever jag.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Tror största problemet är att den är låst till PS. Hade den även fungerat till PC hade jag nog slagit till då spelutbudet är bättre där. Uppenbarligen är det ju bökigt att porta till PSVR också då.

Jag var rejält intresserad av PSVR2 från början, men det du säger var den första och största dealbreakern för mig. Köper jag periferaler för över 600€ ska de inte vara låsta till en konsol som kostar mindre.

När jag till slut fick testa PSVR2 hos en vän var det en omöjlig uppgift att få det att sitta bekvämt på mitt huvud utan att det började tilta neråt eller glida av helt. Extra mardrömspoäng när jag försökte använda det med vanliga glasögon under. Har aldrig upplevt liknande problem med andra headset som t.ex. Valve Index.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kommer nog titta på en PSVR2 till nästa BF om det blir lägligt då, och om Sony utannonserat fler spel till den (det är dags för en State of Play snart!?)... annars, som det nämnts tidigare, hade Sony väldigt dålig tajmning med krisen och räntorna osv. Men de tänkte väl att grafikkort säljer ju högre än någonsin så varför inte ett VR-headset? Dålig kalkulering bara. Å andra sidan ville de väl inte ha den liggandes på utvecklarhyllan ett par år utan tänkte att det är bättre den säljer lite än inte alls.

Medlem

Det är tuffa tider just nu. Företag tittar runt och kollar om det är värt det. Aktieägare vill ha avkastning på sin investering. Return Of Investment. Microsoft drabbas, Sony drabbas, Embracer drabbas. Alla drabbas.

Medlem

Här hemma är vi nöjda med det, jag tycker det ramlar in spel varje vecka. Jag tror ingen behöver vara orolig att VR ska försvinna eller ta över. Det är ett komplement, ett helt annat sätt att spela på och det kommer nog alltid finnas en marknad för det.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Här hemma är vi nöjda med det, jag tycker det ramlar in spel varje vecka. Jag tror ingen behöver vara orolig att VR ska försvinna eller ta över. Det är ett komplement, ett helt annat sätt att spela på och det kommer nog alltid finnas en marknad för det.

Vissa genrer känner jag ändå att VR tar över, i all fall för de som provat.
Efter GT7 så önskar man att all racing vore VR, möjligtvis att Mario kart skulle kunna vara utstickaren, men även det spelet skulle förmodligen vara roligare i VR med vänner.

Men annars så tror jag bara att det handlar om tid, VR håller fortfarande på att tekniskt utvecklas i hög takt.
Se skillnaden emellan PSVR 1 och 2 tillexempel(6,5år), hög VR prestanda också för väldigt bra pris redan idag. Skulle kalla det monsterkliv på mindre än 5 år(Quest1 till 3).

Mycket teknik påväg också som kommer göra stor skillnad.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja kanske, min bror och hans familj köpte psvr 2 och tyckte om det men har inte rört den på månader, trots att de tyckte det var en imponerande hårdvara. Jag vet inte men det känns även som Sony helt har släppt den, är det någon stor psvr spelsatsning vi hört om? Det är tyst som graven upplever jag.

Ja vill man bara spela "kända titlar" som refererar till vanliga spel så finns det nog inget utannonserat. Det senaste är Resident Evil 4 Remake.
Men det släpps spel nästan varje vecka nu, och jag vet inte riktigt vad Sony håller på med men det annonseras inte ut nått utan "det bara släpps".
Sony känns överlag att gå på sparlåga och då blir det ingen uppmärksamhet på indie-titlar.
Enda anledningen varför Playstation går bra verkar vara för att det lever på namnet och xbox "går dåligt"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Majoren:

"Senaste jag läste var har jag för mig att försäljningen i dollarvärde (nordamerika) för VR sjönk med 40% 2023 jmf 2022. Så det går ganska snabbt utför.

Liiksom PC, menar du? Sjönk med 40% i någon kvartalsrapport för något år sedan. Hemelektronik går helt enkelt inte så bra just nu. Också massuppsägningar hos techbolag, Google, Meta, mfl., mfl.

Medlem

Jag är tex väldigt sugen på robot spelet Border Bots vr som liknar pappers please eller vad det heter. Gillar att variera med lite sitta still spel. Det kommer spel hela tiden men det måste ju passa den eventuella gamerns smak. Annars så kan man ju säga att det aldrig kommer några bra spel om man inte gillar spel alls. Har Runemagus och Behind the frame på vill ha listan. Men fortfarande många andra spel som jag inte har klarat.

Medlem

Det är ett ganska tydligt mönster.
Alla ni som sitter och skriver negativa saker som "ingen är intresserad" "finns ingen marknad" "går mot sin död" och dom som plussar upp dessa kommentarer.
Det är samma personer som gjort det nu i några år.

Ni har ingen koll utan gissar bara. Ni är inte längre intresserade gamers av tech osv utan typ bekväma 30+ som vill bli matade som fågelungar med samma för ni inte orkar med nåt annat.
Istället för intresse har ni blivigt som dom där som på 90-talet sa att "internet är en fluga".
Ja ni orkar helt enkelt inte och ni desperat forsätter upprepa i hopp om att nångång ha rätt. 😂
Vi andra med intresse ser en möjlighet att uppleva spel typ som man drömde om som barn eller uppleva spel på ett mer uppslukande som en simulation eller verklighetstroget sätt.
Vi som har intresse orken och viljan kvar.

Men men det är väll åldern på vissa som leder mot rädsla med ny teknik.
Det är samma mentalitet som poppar upp när nVidia släpper nytt värstingkort och det skrivs vad det kostar.
Nej är inte för dig som hellre sitter med ps/xbox dosan eller switchen i handen, det betyder inte att ingen är intresserad och ni behöver inte känna er sämre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ja vill man bara spela "kända titlar" som refererar till vanliga spel så finns det nog inget utannonserat. Det senaste är Resident Evil 4 Remake.
Men det släpps spel nästan varje vecka nu, och jag vet inte riktigt vad Sony håller på med men det annonseras inte ut nått utan "det bara släpps".
Sony känns överlag att gå på sparlåga och då blir det ingen uppmärksamhet på indie-titlar.
Enda anledningen varför Playstation går bra verkar vara för att det lever på namnet och xbox "går dåligt"

Ser lite mönster med hur Sony hanterade Vitan. Där släpptes det ju också spel, men inget Sony marknadsförde. De mest lät enheten gå på sparlåga för att sen dra pluggen. Så frågan är ju hur mycket Sony tänker satsa på PSVR2? Men det lär ju framtiden utvisa...är ju bara början på 2024.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ser lite mönster med hur Sony hanterade Vitan. Där släpptes det ju också spel, men inget Sony marknadsförde. De mest lät enheten gå på sparlåga för att sen dra pluggen. Så frågan är ju hur mycket Sony tänker satsa på PSVR2? Men det lär ju framtiden utvisa...är ju bara början på 2024.

Ja finner hela PSVR2 lanseringen som mycket märklig.
Det känns som en produkt som borde ha lanserats tillsammans med PS5.
Men efter PS5 (var det Jim Ryan?) sa att Sony är intresserade av VR men "inte nu". Inte långt efteråt så annonserades det ut med specs som liknade ett VR-headset som redan borde vara ute förutom då kanske eye-trackingen som PSVR2 fortfarande är ensam om på en "konsument nivå".
Sen fick man väll vänta 1år innan lanseringsfönster utannonserades som var ytterligre ett år bort.
Ett halvår senare så meddelar Sony att man jobbar tillsammans med svenska Tobii för eye-trackingen i headsetet.

Min gissning är att Sony gjorde PSVR2 headsetet för en tidigar lansering. Man insåg att PS5 inte dög prestandamässigt till att kunna köra VR i så högkvalitet man ville så man började jobba med att implementera eye-tracking för att spara prestandan.
Sony har egen sån teknik men säkerligen var den inte nog bra så man licenserade sen tekniken från Tobii. Därav en anledning kom den så sent.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är ett ganska tydligt mönster.
Alla ni som sitter och skriver negativa saker som "ingen är intresserad" "finns ingen marknad" "går mot sin död" och dom som plussar upp dessa kommentarer.
Det är samma personer som gjort det nu i några år.

Ni har ingen koll utan gissar bara. Ni är inte längre intresserade gamers av tech osv utan typ bekväma 30+ som vill bli matade som fågelungar med samma för ni inte orkar med nåt annat.
Istället för intresse har ni blivigt som dom där som på 90-talet sa att "internet är en fluga".
Ja ni orkar helt enkelt inte och ni desperat forsätter upprepa i hopp om att nångång ha rätt. 😂
Vi andra med intresse ser en möjlighet att uppleva spel typ som man drömde om som barn eller uppleva spel på ett mer uppslukande som en simulation eller verklighetstroget sätt.
Vi som har intresse orken och viljan kvar.

Men men det är väll åldern på vissa som leder mot rädsla med ny teknik.
Det är samma mentalitet som poppar upp när nVidia släpper nytt värstingkort och det skrivs vad det kostar.
Nej är inte för dig som hellre sitter med ps/xbox dosan eller switchen i handen, det betyder inte att ingen är intresserad och ni behöver inte känna er sämre.

Ja eller så är man helt enkelt inte intresserad av VR och tycker det traditionella sättet att spela på är det bästa? För egen del hade jag hellre sett att alla resurser gick till att göra bättre, konsoler, spel etc etc. Bara för att man inte vill ha ett par överprisade glasögon på sig så innebär det inte att man är ointresserad av tech eller är rädd för teknologisk utveckling lol.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Ja eller så är man helt enkelt inte intresserad av VR och tycker det traditionella sättet att spela på är det bästa? För egen del hade jag hellre sett att alla resurser gick till att göra bättre, konsoler, spel etc etc. Bara för att man inte vill ha ett par överprisade glasögon på sig så innebär det inte att man är ointresserad av tech eller är rädd för teknologisk utveckling lol.

Ja det var ju det jag skrev bara för att man själv inte är intresserad utan vill sitta och spela betyder det ju inte att det gäller alla andra?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det var ju det jag skrev bara för att man själv inte är intresserad utan vill sitta och spela betyder det ju inte att det gäller alla andra?

Precis som att du känner att du alltid måste försvara VR VR är och (tror jag) kommer fortsätta vara alldeles dyrt för gemene konsument och en nischad produkt som aldrig kommer bli något riktigt stort. Den dagen det i princip räcker med ett headset som motsvarar storlek och vikt på valfria specsavers brillor så kanske det kan bli något, och då till ett rimligt pris. Men alla VR spel jag sett och provat skriker B-films känsla, det når aldrig upp till någon vidare kvalité vilket gör att VR bara känns som att valfritt spela en sämre version av ett spel som du hade kunnat uppleva på ett mycket bättre sätt på det "traditionella" sättet.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Bra spel säljer inte svårare än så. Så klart är inte alla spel bra och dom säljer förmodligen sämre, ingen skillnad från "vanliga spel".
du känner förmodligen ingen för ingen av dom har provat. om några provar brukar det alltid vara nån som blir frälst

Vet många inkl mig själv som har provat massa gånger. Mest Oculust. Men för mig är det en bara en ploj grej som e kul att dra fram på festen. Aldrig förstått grejen med det, inget jag skulle spela i timmar när jag är själv. För mig finns det inte spel som jag hittat som jag hellre kör i VR än på vanligt vis. Visst kan det vara en häftig grej men priset och osmidigheten gör det helt ointresssant bland mig och många vänner.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Vet många inkl mig själv som har provat massa gånger. Mest Oculust. Men för mig är det en bara en ploj grej som e kul att dra fram på festen. Aldrig förstått grejen med det, inget jag skulle spela i timmar när jag är själv. För mig finns det inte spel som jag hittat som jag hellre kör i VR än på vanligt vis. Visst kan det vara en häftig grej men priset och osmidigheten gör det helt ointresssant bland mig och många vänner.

Ja ni har använt det som man använde guitar hero.
Vet många inkl mig själv som kan köra flera timmar varje dag.
Grejen med det är att kunna interagera med spelen mer än att bara trycka på knappar.
Jag gillar massa spel, en genre som följt med hela livet är FPS och online som följt genom livet i form av Quake, CS, Battlefield mm.
Men att sitta och titta på en skärm, sikta med musen (eller kontroll) och trycka på knappar lockar inte längre.
Jag är hellre inne i spelet, håller i mitt vapen. Laddar om genom att manuellt ta ut magasin och ploppa in dom igen och ladda vapnet.
Sikta genom att faktiskt använda siktet på vapnet mm.
Spelar du med andra är det en helt annan närvaro känsla att ha personen brevid en pratar och gestikulerar. Kanske kastar ett magasin åt en för att man har slut.
FPS är en sån genre som absolut inte nå mer går att spela på skärm för min del.

"osmidigheten" kallat friktion bli bara bättre och bättre. En Quest idag är rent av sätt på skallen och kör, du är igång stort sett lika snabbt som du startar en app på en telefon.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vet många inkl mig själv som kan köra flera timmar varje dag.
Grejen med det är att kunna interagera med spelen mer än att bara trycka på knappar.
Jag gillar massa spel, en genre som följt med hela livet är FPS och online som följt genom livet i form av Quake, CS, Battlefield mm.
Men att sitta och titta på en skärm, sikta med musen (eller kontroll) och trycka på knappar lockar inte längre.
Jag är hellre inne i spelet, håller i mitt vapen. Laddar om genom att manuellt ta ut magasin och ploppa in dom igen och ladda vapnet.
Sikta genom att faktiskt använda siktet på vapnet mm.
Spelar du med andra är det en helt annan närvaro känsla att ha personen brevid en pratar och gestikulerar. Kanske kastar ett magasin åt en för att man har slut.
FPS är en sån genre som absolut inte nå mer går att spela på skärm för min del.

"osmidigheten" kallat friktion bli bara bättre och bättre. En Quest idag är rent av sätt på skallen och kör, du är igång stort sett lika snabbt som du startar en app på en telefon.

Du kan ju aldrig få en VR shooter lika bra eftersol du har 0 precision. Funkar inte i multiplayer så nej jag köper inte det att sikta, ladda om manuellt + ha ett stort otympligt headset på mig. Än att sitta avslappnad i soffan eller framför datorn. Inte ens om priset gick ner till 1000-2000 spänn skulle ikte jag lägga pengar på det


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Du kan ju aldrig få en VR shooter lika bra eftersol du har 0 precision. Funkar inte i multiplayer så nej jag köper inte det att sikta, ladda om manuellt + ha ett stort otympligt headset på mig. Än att sitta avslappnad i soffan eller framför datorn. Inte ens om priset gick ner till 1000-2000 spänn skulle ikte jag lägga pengar på det

Vadå 0 precision? din förmåga att sikta är hur du håller i ditt vapen och siktar. Funkar inte i multiplayer?
Köper inte att det inte funkar sikta och sjuta och ladda manuellt? jag spelar nästan varje dag en shooter online jag vet att det funkar.
Vad är det du snackar om och exakt vilket spel? 😆

nej att du inte vill ha på ett headset har väll inget med om det fungerar eller inte? Du kan forstätta sitta i din soffa och spela om det passar dig, du behöver inte "köpa det"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Snarare önsketänk från "nej sägare".
Är ni rädda för att era favoritspel ska bli ersatta med VR spel? Nej ni kan vara lugna.
Ja inte så konstigt om försäljningen av VR Headsets sjönk under 2023.
Dyra datordelar mm gjorde det också, å nej går PC gaming mot en långsam död 😱
Du vet att dyra nish-produkter brukar inte sälja som smör i kristider.
Dessutom finns det ingen anledning att hålla på köpa nytt hela tiden, många har sånt som dom var nöjd med och dom som tänkte köpa väntade på nyare gen, som tex Quest 3.
Igen skulle plattformarna inte generera vinster till utvecklare skulle det inte finnas nått

Du vet att ditt älskade nintendo även experimenterar på området med patenter så sent som september 2023.
Varför köper inte du nya handhelds hela tiden ist för att hänga kvar i gamla switch?

Fakta talar för sig själv, du har inget att backa upp dina påståenden med annat än din vilja av hur det ska vara
VR-marknaden är bara värderad till ca. 8 miljarder USD och minskar dessutom i värde. Det är pisspengar helt enkelt för en döende bransch eller vad man nu ska kalla det. Det handlar helt enkelt inte bara om att de som väl köpt det ska köpa nya generationers headsets, det handlar om att det knappt finns någon målgrupp till att börja med.
Köper inte nya handhelds hela tiden för att ingen annan handheld tilltalar mig i dagsläget (bara en massa halvtrasiga PC-handhelds) , men jag kommer att köpa uppföljaren till Switch.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Fakta talar för sig själv, du har inget att backa upp dina påståenden med annat än din vilja av hur det ska vara
VR-marknaden är bara värderad till ca. 8 miljarder USD och minskar dessutom i värde. Det är pisspengar helt enkelt för en döende bransch eller vad man nu ska kalla det. Det handlar helt enkelt inte bara om att de som väl köpt det ska köpa nya generationers headsets, det handlar om att det knappt finns någon målgrupp till att börja med.
Köper inte nya handhelds hela tiden för att ingen annan handheld tilltalar mig i dagsläget (bara en massa halvtrasiga PC-handhelds) , men jag kommer att köpa uppföljaren till Switch.

Behöver inte backa upp några påståenden till nån som "redan bestämt sig".
VR marknaden är liten ja, men vad gör det? Den är inte döende, det finns absolut inga tecken på en döende marknad. Är PC Gaming en döende marknad?
Men jag försöker inte övertyga dig. dom jag försöker övertyga är dom som är "on the fence" med hur kul det är.
Folk som redan har bestämt sig som sagt är det ingen ide, bara påpeka era felaktigheter som ni lägger fram som fakta, som finns ingen målgrupp vilket är totalt befängt påstående.
Forstätt du med "färglada spel" på switchen. Ärligt talat låter det som enda färglada du får i ditt liv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av pazu:

VR är helt ointressant. Det finns ingen anledning att titta i 3D.

Ja vi borde slutat vid 2d spel. Vem fan vill spela spel som gta5, god of war, half life, doom.
Finns ingen anledning att man använder 3d.

Har du också hört talas om internet? Hahah vilken skitsak vem fan ska ha det. Kommer dö ut

Medlem
Skrivet av Majoren:

Fakta talar för sig själv, du har inget att backa upp dina påståenden med annat än din vilja av hur det ska vara
VR-marknaden är bara värderad till ca. 8 miljarder USD och minskar dessutom i värde. Det är pisspengar helt enkelt för en döende bransch eller vad man nu ska kalla det. Det handlar helt enkelt inte bara om att de som väl köpt det ska köpa nya generationers headsets, det handlar om att det knappt finns någon målgrupp till att börja med.
Köper inte nya handhelds hela tiden för att ingen annan handheld tilltalar mig i dagsläget (bara en massa halvtrasiga PC-handhelds) , men jag kommer att köpa uppföljaren till Switch.

Det är inte en döende bransch, den är växande och det kommer öka markant när skärmteknologi, sensorer och uppskalningsteknik mognar. Men du har bestämt dig. Ju mer ämnet diskuteras ju mer kommer du tjura emot i motsatta riktning. De som jobbar inom VR industrin är eldsjälarna, varför kasta sten mot dem? Det vi bevittnar just nu är vad datorer var på 90-talet eller vad smartphones var tidigt 2000. Ha kul och va en del av innovationen, vi har bara skrapat ytan av VRs kapacitet

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja finner hela PSVR2 lanseringen som mycket märklig.
Det känns som en produkt som borde ha lanserats tillsammans med PS5.

Det svårt att lansera ett så dyrt tillbehör samtidigt som konsolen.

För att det ska löna sig att göra spel till den måste det finnas tillräckligt många konsolägare så att man kan sälja 0,5-1 miljon enheter eller så direkt vid släpp.

Få vill nog lägga ut pengar på både konsol och VR samtidigt så med ett gemensamt släpp skulle marknaden bli extremt liten.

Skribent
Skrivet av Margy:

Det svårt att lansera ett så dyrt tillbehör samtidigt som konsolen.

För att det ska löna sig att göra spel till den måste det finnas tillräckligt många konsolägare så att man kan sälja 0,5-1 miljon enheter eller så direkt vid släpp.

Få vill nog lägga ut pengar på både konsol och VR samtidigt så med ett gemensamt släpp skulle marknaden bli extremt liten.

Sen var det ju dessutom konsol- och komponent-brist i början så det hade nog varit en dålig idé att lansera PSVR2 samtidigt. Men det var inte så bra heller mitt i en ekonomisk kris, dock kan de ju inte heller bara ha saken liggande på hyllan och vänta på bättre tider? Svårt läge helt enkelt...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av pazu:

VR är helt ointressant. Det finns ingen anledning att titta i 3D.

Evolutionen av ögonen håller nog inte helt med

Testpilot

Närmare 22 miljoner sålda VR-headset mellan 2018 - 2023 på konsumentmarknaden, vet inte om jag skulle påstå att det är en fluga. Det finns flera branschprognoser som förutspår ökad tillväxt fortsatt hela vägen till 2028 dessutom. Visst, det är inte Apples eller Nintendos hårdvarunummer, men det är inte obetydligt lite heller.

Sedan verkar Meta ha fattat något med sin Quest-serie som Sony inte gjort;
Meta säljer sina enheter relativt billigt, och i största mån till förlust (i bästa fall tillverkningskostnad), sedan tar de igen intäkter på mjukvarusidan. Detta tillåter en bredare installationsbas att formas och lockar därmed utvecklare, en positiv cykel är skapad som gynnar alla parter.

I fallet med Sony finns det redan en stor etablerad spelarbas, problemet är som många redan nämnt att det är svårmotiverat att spendera kostnaden av en hel konsol eller potentiellt flera års förbrukning av spelbudget på ett tillbehör. Detta skapar en negativ cykel, där det är svårmotiverat som konsument med ett lågt spelutbud, samtidigt som då ingen utvecklare vill skeppa sina spel till en liten spelarbas.

Det hjälper inte heller att Sonys VR bara fungerar till Playstation. Hade de valt att göra enheten användbar även med en PC, åminstone försökt jobba med Steam-kompabilitet, då hade det varit enklare att motivera det höga priset och att ta ut vinst på hårdvaruförsäljningen.

Skrivet av pazu:

VR är helt ointressant. Det finns ingen anledning att titta i 3D.

Skrivet av lasselason:

Detta verkar ju vara en uppfattning de flesta har, det slår liksom inte igenom till den breda publiken.

Skrivet av kebbe:

Märks att det bara var en enhet Sony hade plöjt ner för mycket pengar på för att inte släppa. Marknaden är helt ointresserad av VR och kostnadskalkylen ”Göra spel till alla PS5-ägare” mot ”Göra spel till de 20 spelare som lurades till att köpa VR” kommer aldrig resultera i de kvalitetsspel VR-förespråkarna hoppas på.

Skrivet av Majoren:

Vad gäller VR så är det inget jag kommer sakna när det försvinner från marknaden, orimligt dyr, omständig och allmänt eländig fluga som aldrig flög. Som med 3D-skärmar så kommer det nog ändå finnas några enthusiast-produkter kvar även om tio år, däremot i stort inga spel när PS VR försvunnit.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Molotov:

Behöver inte backa upp några påståenden till nån som "redan bestämt sig".
VR marknaden är liten ja, men vad gör det? Den är inte döende, det finns absolut inga tecken på en döende marknad. Är PC Gaming en döende marknad?
Men jag försöker inte övertyga dig. dom jag försöker övertyga är dom som är "on the fence" med hur kul det är.
Folk som redan har bestämt sig som sagt är det ingen ide, bara påpeka era felaktigheter som ni lägger fram som fakta, som finns ingen målgrupp vilket är totalt befängt påstående.
Forstätt du med "färglada spel" på switchen. Ärligt talat låter det som enda färglada du får i ditt liv.

Varför skulle det vara det enda färgglada i denna persons liv? Det är en ganska elak sak att skriva tycker jag. Varför skriver du så, är du så arg eller sårad? Fattar inte.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Varför skulle det vara det enda färgglada i denna persons liv? Det är en ganska elak sak att skriva tycker jag. Varför skriver du så, är du så arg eller sårad? Fattar inte.

Personen påstår att jag sitter och önsketänker.
Personen är allmänt negativ i det mesta som inte faller herren i smaken inte bara inom detta område med allmän negativism. Kan inte ha gått dig förbi.
Han har tom skrivit i en tråd att han ringer polisen om nån varvar en motor. Du förstår vilken nivå det är på. Tom Polisen har säkert placerat han i "låt vara" facket (om det nu är sant) 😄
Men nu ska jag inte sitta och skriva om nån annan till en annan här helt öppet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Personen påstår att jag sitter och önsketänker.
Personen är allmänt negativ i det mesta som inte faller herren i smaken inte bara inom detta område med allmän negativism. Kan inte ha gått dig förbi.
Han har tom skrivit i en tråd att han ringer polisen om nån varvar en motor. Du förstår vilken nivå det är på. Tom Polisen har säkert placerat han i "låt vara" facket (om det nu är sant) 😄
Men nu ska jag inte sitta och skriva om nån annan till en annan här helt öppet.

Fortfarande inte okej känner jag, du projicerar. Ta den mer moraliska vägen nästa gång, inget illa ment men man behöver inte slå tillbaka ibland. Det är vad jag tycker.

Skriv svar