Stora Anime-tråden

Medlem

Både Bleach och Jujutsu Kaisen har börjat igen för dom som missat det. Jäkla trevliga avsnitt hittills.

Snart är det även dags för dom största och viktigaste avsnitten i One Piece hittills, inte denna söndag, men nästa börjas det. Det lär väl vara uppdelat i fler avsnitt eller så kan man ju alltid hoppas på ett dubbelavsnitt(vilket är tveksamt då det knappt händer). Har enligt polarn släppts en trailer för det, varför man nu skulle vilja se det.

Har inte läst mangan så ska bli väldigt spännande, lär bli något av det bästa som hänt i anime, gissar jag. Undviker nog att läsa tråden tills jag sett avsnittet/avsnitten om någon får för sig att spoila hähä.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

#nostalgi

Denna serien hade allt, saknar den!

Medlem

Som sagt, fenomenal tråd det här! Med massor av bra tips! ⭐

H O L Y S H I E E E E T ! vad jag underskattade Made In Abyss...
Vad jag trodde var en gullig anime med nyanser av tidiga Ghibli visade sig vara nåt heeeeeelt annat haha!

Tänkte "äh men ja drar av ett avsnitt och så går ja å lägger mig sen", jo tjena. Blev en helnatt med den här fantastiska serien.
Otrolig animation, charmig, superbra musik bitvis fruktansvärd och otäck. Snuskigt bra story!
Den har något riktigt speciellt med universumet som målas upp. Påminner mycket om både Nausicaä och Laputa.
Riktigt, riktigt bra!

Medlem

Efter att ha sett den här så har jag svårt att begripa varför Gundam blev populärt på åttiotalet. Kan vara larvigaste animen jag har sett hittills. (Där larvigheten inte kan förmodas vara med flit, vill säga.)

Kan bara anta att målgruppen var barn i yngre tonåren.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Ok, senaste One Piece var både totalt flippat och episkt haha, passar Luffy perfekt kan man ju säga. Tyvärr förstördes tempot med mittenpartiet som borde varit i förra avsnittet istället så full fokus var på Luffy istället.

Aja, nästa avsnitt smäller det ännu mer, äntligen händer det saker, kulmen man väntat på.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skrivet av Fezk:

Ok, senaste One Piece var både totalt flippat och episkt haha, passar Luffy perfekt kan man ju säga. Tyvärr förstördes tempot med mittenpartiet som borde varit i förra avsnittet istället så full fokus var på Luffy istället.

Aja, nästa avsnitt smäller det ännu mer, äntligen händer det saker, kulmen man väntat på.

Skulle inte chocka mej om dom dra ut på det i några avsnitt till!
Nästan hela Wano arc har varit drygt utdraget med skit som inte behöver vara med..

Ge mej heller filler arcs istället, för dom kan bara bara låta bli och se och vänta tills dom e på track igen..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Efter att ha sett den här så har jag svårt att begripa varför Gundam blev populärt på åttiotalet. Kan vara larvigaste animen jag har sett hittills. (Där larvigheten inte kan förmodas vara med flit, vill säga.)

Kan bara anta att målgruppen var barn i yngre tonåren.

https://www.youtube.com/watch?v=K7rvBGeuowY

Wow. Ja det där var ingen höjdare. 😅
Har ingen som helst koll på alla Gundam's som kom innan innan The Witch From Mercury-serien, men om alla har den här formulan som filmen du länkade till kan jag lugnt fortsätta att förbise dom.

Mercury-serien däremot var dock riktigt bra måste jag erkänna, även om den var lite seg i början.
Öppningstemat för Säsong 2 var fantastiskt och hittade senare en otrolig låt från samma artist Yama (från samma album) som har gått varm sen dess.

Medlem

Cucuruz Doan's Island är en remake av ett avsnitt från orginal Gundam serien från 1978. Just det avsnittet hade så stora problem med dåliga animationer att det klipptes bort (jag tror det sändes på tv men var borta vid alla rereleases som t.ex vhs, dvd och reruns på tv) och det är därför det fick en remake.
Eftersom det är en remake så håller karaktärer och story samma stil som de ursprungligen hade. Så dålig tycker jag personligen inte att den är men jag har förståelse för att inte alla kan uppskatta den. Det är inte många serier från 70-talet som håller än idag, varken live action eller animerade.

Medlem

Zom 100 – Zombie ni Naru made ni Shitai 100 no Koto

Är väldigt kul! alla borde se den som gillar zombies och komedi och en gnutta drama/slice of life


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Skulle inte chocka mej om dom dra ut på det i några avsnitt till!
Nästan hela Wano arc har varit drygt utdraget med skit som inte behöver vara med..

Ge mej heller filler arcs istället, för dom kan bara bara låta bli och se och vänta tills dom e på track igen..

Visst är det sjukt segt ibland, det hände efter tidshoppet, då blev tempot mycket sämre.

Men dom följer ändå mangan, problemet är att vissa scener är så jävla utdragna så tempot blir stundtals mycket segare än vad det behöver vara. Men det som händer nu lär vara en del avsnitt då det är 7 kapitel i mangan(enligt polare). Nästa avsnitt ska vara 100% fight, om dom nu inte avviker från mangan.

Det man kan göra är ju att spara ett gäng avsnitt åt gången innan man kollar. Brorsan brukar göra det ibland, personligen kan jag inte vänta hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Razken:

Som sagt, fenomenal tråd det här! Med massor av bra tips! ⭐
H O L Y S H I E E E E T ! vad jag underskattade Made In Abyss...

Dawn of the Deep Soul och säsong 2 har stått i tittarlistan länge. Återupptog aldrig Made in Abyss av någon anledning även fast jag verkligen gillade första säsongen.

Blir nog att kolla om säsong 1 först så småningom.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

Dawn of the Deep Soul och säsong 2 har stått i tittarlistan länge. Återupptog aldrig Made in Abyss av någon anledning även fast jag verkligen gillade första säsongen.

Blir nog att kolla om säsong 1 först så småningom.

Prepare to be traumatized!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Dawn of the Deep Soul och säsong 2 har stått i tittarlistan länge. Återupptog aldrig Made in Abyss av någon anledning även fast jag verkligen gillade första säsongen.

Blir nog att kolla om säsong 1 först så småningom.

Skrivet av Devan:

Prepare to be traumatized!

Precis så! 😅
Förbered dig på mental förstörelse.
Vissa bitar blir man ju helt förkrossad av.

Öppningstemat för Säsong 2 är nåt av de finaste jag sett på många år.

Medlem

Hade helt missat att S2 av Tokyo Revengers hade kommit.

Vet inte hur länge till jag kommer stå ut, för den känns ännu stelare och tjatigare än någonsin tidigare.
När det äntligen händer någonting så vänder det omedelbart och så är serien på ruta ett igen.

Den är så långsam så man får svårt att sitta still tyvärr.
Ett par avsnitt kvar och kan inte påstå att den varit underhållande eller intressant.
Man kan nog lugnt skippa den här och tillbringa tiden med nåt annat.

4/10 än så länge.

Edit:
Wow... sett klart nu...
Fullkomligt skit. Absolut ingenting händer, ingen karaktärsutveckling och inte en enda minnesvärd scen.
Bara massa dösnack och utfyllnad. Några av karaktärerna "storyn" cirkulerar kring är inte ens med en bråkdel av säsongen... Jesus.
Riktigt risig animation.
2,5/10.

Medlem

Jag kollade på en japansk TV-kanal för någon vecka sen där de visade en nattlig seinen anime som jag inte hittar namnet på.

I vilket fall så handlar det om någon kille och någon magisk tjej som kan ändra skepnad och grejer. Handlingen utspelar sig helt och hållet i killens lägenhet. Killen är arbetslös och tänker skapa en letsplay-kanal på youtube. Det går ingen vidare för killen, så tjejen får testa att ta rollen. Hon blir snabbt populär och allt går som på räls. Sen blir hon lite varm förstås och funderar på och ta av sig, varpå killen i lägenheten och alla på youtube-streamen blir exhalterade. Hon tar av sig. Youtube-chatten kokar över av förtjusning, följt av att hon bannlyses. Killen och tjejen är tillbaka på ruta ett. Strax därefter tar avsnittet slut.

Jag har försökt googla:
girl youtube anime game stream banned

Får inte upp något vettigt.

Någon som känner igen handlingen?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag kollade på en japansk TV-kanal för någon vecka sen där de visade en nattlig seinen anime som jag inte hittar namnet på.

I vilket fall så handlar det om någon kille och någon magisk tjej som kan ändra skepnad och grejer. Handlingen utspelar sig helt och hållet i killens lägenhet. Killen är arbetslös och tänker skapa en letsplay-kanal på youtube. Det går ingen vidare för killen, så tjejen får testa att ta rollen. Hon blir snabbt populär och allt går som på räls. Sen blir hon lite varm förstås och funderar på och ta av sig, varpå killen i lägenheten och alla på youtube-streamen blir exhalterade. Hon tar av sig. Youtube-chatten kokar över av förtjusning, följt av att hon bannlyses. Killen och tjejen är tillbaka på ruta ett. Strax därefter tar avsnittet slut.

Jag har försökt googla:
girl youtube anime game stream banned

Får inte upp något vettigt.

Någon som känner igen handlingen?

Försökte mig på några sökningar med väldigt blandade resultat 😆.
Svårt att få fram nåt med din beskrivning som inte leder till en streamingtjänst. 😅

Inget som direkt matchade. Måste vara hyfsat svårfunnet såvida inte man vet exakt hur man ska söka.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Någon som känner igen handlingen?

Kan det vara Isekai Ojisan?

https://myanimelist.net/anime/49220/Isekai_Ojisan

Medlem
Skrivet av Razken:

Hade helt missat att S2 av Tokyo Revengers hade kommit.

Vet inte hur länge till jag kommer stå ut, för den känns ännu stelare och tjatigare än någonsin tidigare.
När det äntligen händer någonting så vänder det omedelbart och så är serien på ruta ett igen.

Den är så långsam så man får svårt att sitta still tyvärr.
Ett par avsnitt kvar och kan inte påstå att den varit underhållande eller intressant.
Man kan nog lugnt skippa den här och tillbringa tiden med nåt annat.

4/10 än så länge.

Jag gav upp på den serien efter kanske 8 avsnitt. Huvudkaraktären är helt odräglig och karaktärsutvecklingen är helt frånvarande, trots att tonen antyder att den borde vara där. Det påminner mig om Slam Dunk som jag försökte kolla igenom nyligen, där kom jag mycket längre av ren envishet men efter 30 avsnitt bestämde jag mig för att nä, det finns andra sportanimes att kolla på.

Någon som sett första delen av Fate/Fake Strange ännu? Jag tyckte verkligen om det, kul att se en annan studio än Ufotable ta sig an animeringen också. De gör ett bra jobb hittills, i vissa mer kaotiska scener hade jag nog föredragit Ufotables stil men annars tycker jag det är riktigt bra. Storyn känns också topp. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Releasehästryttare
Skrivet av Khonmon:

Den är det, mycket bra serie!

Medlem
Skrivet av Khonmon:

Nja, det var inte någon isekai tyvärr.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Razken:

Försökte mig på några sökningar med väldigt blandade resultat 😆.
Svårt att få fram nåt med din beskrivning som inte leder till en streamingtjänst. 😅

Inget som direkt matchade. Måste vara hyfsat svårfunnet såvida inte man vet exakt hur man ska söka.

Borde va sändningsår 2023. Jag ska försöka kolla runt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Moderator | Testpilot

Började titta på en fan cut av One Piece som kallas "One Pace". Klipper till det så det är närmare mangan och ser till att konversationer och annat inte är lika utdraget. Riktigt bra än så länge!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Nja, det var inte någon isekai tyvärr.

Är du säker? Animen handlar om en kille vars morbror varit i en annan värld och sen kommit tillbaka. Han har kvar sina magiska krafter från den andra världen så han kan ändra skepnad till en alvtjej samt han försörjer sig som youtuber så det låter som det du beskriver.
Här är openingen

Är det samma karaktärer?

Nej, nu vet jag!
Det är Lv1 Maou to One Room Yuusha som du letar efter!

Lv1 Maou to One Room Yuusha

Skrivet av uberpwnage2.0:

Började titta på en fan cut av One Piece som kallas "One Pace". Klipper till det så det är närmare mangan och ser till att konversationer och annat inte är lika utdraget. Riktigt bra än så länge!

Den e helt klart bättre egentligen.. man slipper väldigt mycket utdragenhet i dom.

För just nu har One Piece varit drygt långdragen.
Visst nu så vara hela Wano Arc ganska utdragen i mangan med, men i Animen e den långt värre


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Märkte ni att Rurouni Kenshin fått en remake efter en jävla massa år?

Den är också najs!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Harpa:

Märkte ni att Rurouni Kenshin fått en remake efter en jävla massa år?

Den är också najs!

Yep! Ska kolla. Har svårt för serien med tanke på skaparen, men ska försöka se förbi det och titta serien igen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Yep! Ska kolla. Har svårt för serien med tanke på skaparen, men ska försöka se förbi det och titta serien igen

Aa, det är riktigt jävligt det där.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag kollade på en japansk TV-kanal för någon vecka sen där de visade en nattlig seinen anime som jag inte hittar namnet på.

I vilket fall så handlar det om någon kille och någon magisk tjej som kan ändra skepnad och grejer. Handlingen utspelar sig helt och hållet i killens lägenhet. Killen är arbetslös och tänker skapa en letsplay-kanal på youtube. Det går ingen vidare för killen, så tjejen får testa att ta rollen. Hon blir snabbt populär och allt går som på räls. Sen blir hon lite varm förstås och funderar på och ta av sig, varpå killen i lägenheten och alla på youtube-streamen blir exhalterade. Hon tar av sig. Youtube-chatten kokar över av förtjusning, följt av att hon bannlyses. Killen och tjejen är tillbaka på ruta ett. Strax därefter tar avsnittet slut.

Jag har försökt googla:
girl youtube anime game stream banned

Får inte upp något vettigt.

Någon som känner igen handlingen?

Level 1 Demon Lord and One Room Hero - Episode 4

Medlem
Skrivet av Khonmon:

[…]

Nej, nu vet jag!
Det är Lv1 Maou to One Room Yuusha som du letar efter!

Lv1 Maou to One Room Yuusha

Skrivet av Mcgreag:

Level 1 Demon Lord and One Room Hero - Episode 4
https://www.youtube.com/watch?v=LNIfXECkoBE

Yes!!! Där är den!
Tackar så mycket!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Dödgrävaren
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nästan alla som läst mangan och sett säsong 2 nu anser det är typ bästa delen i serien

Jag är en av dom!

Visst så började det som en helt ok häftig shonen badass actionserie, men så fort det blev mer filosofiskt och Thorfinn reflekterar så blev det mer intressant och eget.

Tycker Vagabond hade liknande element, synd att den verkar vara på hiatus för evigt.

Skriv svar