FZ:s GeoGuessr-utmaning

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu så, gott folk, bär det av till Asien. Det gick sedvanligt dåligt för mig, så måtte det gå bättre för er.

Asia

16 876 poäng. Ingen gissning var speciellt nära men lyckades hålla mig inom hyfsat rätt region i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu så, gott folk, bär det av till Asien. Det gick sedvanligt dåligt för mig, så måtte det gå bättre för er.

Asia

22 018 landade det på till slut.
Väldigt bra med tanke på att flera resmål var antagningar och gissningar. Var inte säker på en enda.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Nu så! Vi börjar det nya året med lite städer från världens alla hörn (nåja).

World cities

Medlem

23 442, halvträff på andra destinationen annars inte många poäng förlorade


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Dagens omgång blir en olämplig sådan. Hade riktig tur med mina gissningar.

Well that's inappropriate

Medlem

Var helt fel på en och hamnade inte ens på rätt kontinent, men utöver det så tyckte jag det gick helt okej.

Skribent

Nu jäklar blir det exotiskt, eftersom vi i veckans omgång tar oss till ... Sverige. Mycket nöje.

Sweden

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu jäklar blir det exotiskt, eftersom vi i veckans omgång tar oss till ... Sverige. Mycket nöje.

Sweden

19 761 poäng. En större miss i mitten men annars riktigt nära på de flesta.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Dagens omgång blir en olämplig sådan. Hade riktig tur med mina gissningar.

Well that's inappropriate

22 655p, en stressad gissning i fel land på sista destinationen.

Skrivet av Jonny Myrén:

Nu jäklar blir det exotiskt, eftersom vi i veckans omgång tar oss till ... Sverige. Mycket nöje.

Sweden

19 835p, bommade rejält på nummer 3 men annars helt okej.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Nu så, go' vänner, är det dags att ge oss ut i världen. Sedvanligt mjäkig prestation för min del.

World

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu så, go' vänner, är det dags att ge oss ut i världen. Sedvanligt mjäkig prestation för min del.

World

Blev ganska meh för mig också. 13 205 poäng.

Medlem

Nä det var ingen höjdarrunda, 11 830 poäng. Tyckte de flesta var riktigt svåra, dåligt med information.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent
Skrivet av 4liv3:

Nä det var ingen höjdarrunda, 11 830 poäng. Tyckte de flesta var riktigt svåra, dåligt med information.

Ja, den var knepig. Jag fick en lyckoträff som räddade mig från total katastrof.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, den var knepig. Jag fick en lyckoträff som räddade mig från total katastrof.

Fortsätt gärna med dessa förresten. Vi är inte lika många som i Ordlig-tråden men vi är dubbelt så hängivna

Skribent
Skrivet av Chicobello:

Fortsätt gärna med dessa förresten. Vi är inte lika många som i Ordlig-tråden men vi är dubbelt så hängivna

Absolut! Alltid kul att se hur man placerar sig, vare sig vi är ett par tre stycken eller 20+

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu så, go' vänner, är det dags att ge oss ut i världen. Sedvanligt mjäkig prestation för min del.

World

Fick 8,710, inte så bra, men inte så pjåkigt för första gången jag testar Geoguessr heller tycker jag 😅


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skribent
Skrivet av Force:

Fick 8,710, inte så bra, men inte så pjåkigt för första gången jag testar Geoguessr heller tycker jag 😅

Det är ju lite av tjusningen. Ibland är man helt övertygad om att man har någorlunda koll på var man är, och så visar det sig att man i själva verket är på andra sidan jordklotet

Medlem
Skrivet av Force:

Fick 8,710, inte så bra, men inte så pjåkigt för första gången jag testar Geoguessr heller tycker jag 😅

Exakt. Med tiden lär man sig olika tekniker för att lokalisera bilderna på ett ungefär. Att leta upp skyltar är nog det bästa tipset jag kan ge.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Exakt. Med tiden lär man sig olika tekniker för att lokalisera bilderna på ett ungefär. Att leta upp skyltar är nog det bästa tipset jag kan ge.

Verkligen
Testade asien-utmaningen som postades här efter, gick betydligt bättre med 17,321 poäng!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu så, go' vänner, är det dags att ge oss ut i världen. Sedvanligt mjäkig prestation för min del.

World

14 717 poäng här. Blev vilda kast med en miss på 16 000 km, en fullträff på 88 km och allt däremellan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av Pjotor:

14 717 poäng här. Blev vilda kast med en miss på 16 000 km, en fullträff på 88 km och allt däremellan.

Inte så illa pinkat ändå Den var rätt knepig.

Medlem

Fick 14200 vilket jag är någorlunda nöjd med trots allt - med det sagt så är det som folk säger att det var väldigt upp-och-ner. Fick visserligen rätt land i 4/5 fall men i det ena så kunde jag inte varit mer fel ut inom det landet....

Sen så var det en där jag hittade en bil med det grekiska alfabetet vilket verkade väldigt märkligt när det verkligen inte såg ut som Grekland. Menmen, var säker på att det var greiska så var bara att chansa .... 5000 km fel.

Skribent

Denna vecka bär det av till staterna. Jag är inte särskilt bra på staterna, men det var likväl en trevlig omgång.

United States

Medlem

Njae, svårt när allt ser likadant ut

14 254 slutade det på.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

22 514 vart det. Svårt när man inte hittar några vettiga skyltar

Medlem
Skrivet av Chicobello:

22 514 vart det. Svårt när man inte hittar några vettiga skyltar

22,663 själv vilket precis räckte till Måste säga jag är lite överraskad av hur "dåligt" det gick för många då jag själv tycker USA är bland de enklaste man kan få i Geoguesser utöver Sverige då det är lätt att hitta saker som visar vilken stat det är.

Men sen har jag också bott i USA så kommer väl lite enklare för mig.

Medlem

LOL 8439 poäng. Blev alldeles för stödig efter Hawaii och gjorde bort mig helt på de två sista...

Skribent

Världen är arbiträr denna vecka. Inga jättepoäng för min del, men är ändå hyfsat nöjd.

An Arbitrary World

Medlem

Knepigt, 2st fullträff och 3st jättebom. 13 752 totalt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

17 807 poäng. Två ganska grova missar som förstörde hela rundan.

Skriv svar