WoW-världen kommer fortsätta växa

Medlem
Skrivet av darknshy:

Spelar inte sj men tycker att "ökade landmassor och extra story" borde ges gratis till folk som lirat i över 3 år -_- fan över 3k

Det är väl precis det de gör, ärtskaft? Sunwell-prylen som kom för ett tag sedan t.ex. Har inte hunnit kika på den själv men eftersom det pratas om den i /2 hela tiden så antar jag att det är där alla är när jag står ensam och letar efter Coilfang-grupper.

Den kom till alla prenumeranter, inte bara de som varit med i tre år.

Pansarknekt

Ser framemot att ha en deathknight och en archdruid i min "roster"


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Make it Stop! Make it Stop!

-satt i träsket i 2år - å det var typ några av de roligaste åren i mitt liv MEN! samtidigt de 2 värsta - NEJ Tack!!!


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Snaajs, mer story, hört att det ska vara mer story i Wotlk också?

Började lira WoW mest för att jag var helt kär i Warcraft 3: Reign of Chaos + The Frozen Throne storyn, i WoW orkar jag inte alls bry mig om all lore etc när jag spelar, känns som det är att ta sig till 70 så fort som möjligt och dra igång med PvE eller PvP så fort som möjligt bara.. Nu brukar jag iof sluta spela när jag når 70 med en char, enda endgame som lockar är lite pvp då och då

Men kul med Hero klasser iaf \o/

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Exakt, tills vi får lite mer realistisk och mörk grafik så kommer jag skippa det. Ser ingen poäng med att gå tillbaka till spelet.

Noppe det kanske du inte gör ,men 2 miljoner inaktiva lvl 70:s gör

Man ska inte klaga på grafiken då den redan är bra som den är.

Medlem

i Wotlk skulle det ju finnas ett "high end" alternativ för dom med superburkar :).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

vad kul det skulle vara om warhammer online kommer och tycker ner wow:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det var någonstans som de sa att de hade lore till 7 expansioner till så expansioner kommer ni nog se mer av under de åren som WoW kommer att finnas (vilket är antagligen tills Blizzard släpper nästa MMO om inte ens då).


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av miffot:

vad kul det skulle vara om warhammer online kommer och tycker ner wow:)

"trycker" menar du väl?

Och, ja, då skulle jg få mig ett gott skratt :P:D

Ni som vill ha mörk grafik och mer coola miljöer, vänta tills GW2 kommer, det kommer bli wanderfuulll!:up:

Medlem

Wow kommer vara aktivt i minst 10 år till det är jag helt övertygad om och under den tiden kommer det att hända en massa saker. Det wow vi känner till idag är inte samma som det om 10 år. Och att WaR eller nåra andra mmorpg's inom överskådlig frtamtid skulle hota wow's position som ledande mmo är ju bara ett skämt då kvaliten på dessa spel inte ens är i närheten. Testar WaR nu i betan och kvaliten är oroväckande dålig. Sålänge inte utvecklarna gör det där lilla extra som finns i wow så kommer de aldrig bräcka blizzard.

Och snälla kalla mig inte för fanboy utan kalla mig för klarsynt boy!

Medlem

You ARE not prepaaareeed!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Pansarknekt
Skrivet av Mykee:

Snaajs, mer story, hört att det ska vara mer story i Wotlk också?

Började lira WoW mest för att jag var helt kär i Warcraft 3: Reign of Chaos + The Frozen Throne storyn, i WoW orkar jag inte alls bry mig om all lore etc när jag spelar, känns som det är att ta sig till 70 så fort som möjligt och dra igång med PvE eller PvP så fort som möjligt bara.. Nu brukar jag iof sluta spela när jag når 70 med en char, enda endgame som lockar är lite pvp då och då

Men kul med Hero klasser iaf \o/

Känner igen det där. Mitt tips är att göra en "lore" gubbe, förslagsvis på en RP server som du spelar med endast för att sätta dig in i historierna som questen utspelas om. Det kommer inte gå så snabbt att lira igenom men det är just det som är poängen, att leva sig in lite i spelet.
Funkar för mig iaf när jag inte orkar jaga efter 70.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Exakt, tills vi får lite mer realistisk och mörk grafik så kommer jag skippa det. Ser ingen poäng med att gå tillbaka till spelet.

"Mörk och realistisk grafik" har inget att göra med Warcraft. Har aldrig sett någon som helst realism i grafiken i Warcraft-spelen och det hör inte hemma där. Det är grafiken som den är nu som gör WoW speciellt.

CGI....Varför har de så mörka och coola filmer??? Varför inte Kalle Anka grafik där också då?

Och vadå "hör inte hemma där"? Så om Blizzard i morgon bestämmer sig för att göra Warcraft 4 med mycket snyggare och realistisk grafik då skulle du säga "FAIL detta är inte warcraft"?

Jojo tack bra!

Förvisso, kanske sade lite för mycket men det jag trodde du menade med mer realistisk grafik var att man skulle gå mer åt riktigt _realistisk_ grafik som är proportionsriktig mm, ala DDO/Everquest mfl.

Angående din sista spalt så kan jag bara säga, D3s "hardcore fans"? Dom gör ju precis det, att klaga på att grafiken är annorlunda.

Det jag menar är att den tecknade stilen i Warcraft är det som för mig är Warcraft. Sedan om den blir snyggare är inget annat än ett plus. Om dom gör den mer "mörk" och "elak"(i brist på annat ord) skulle vara skitbra, så länge dom gör den bra. Jag har inget emot förändring men att ändra hela Warcrafts art direction skulle vara lite, oerhört, förvånande.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Niethrel:

Wow kommer vara aktivt i minst 10 år till det är jag helt övertygad om och under den tiden kommer det att hända en massa saker. Det wow vi känner till idag är inte samma som det om 10 år. Och att WaR eller nåra andra mmorpg's inom överskådlig frtamtid skulle hota wow's position som ledande mmo är ju bara ett skämt då kvaliten på dessa spel inte ens är i närheten. Testar WaR nu i betan och kvaliten är oroväckande dålig. Sålänge inte utvecklarna gör det där lilla extra som finns i wow så kommer de aldrig bräcka blizzard.

Och snälla kalla mig inte för fanboy utan kalla mig för klarsynt boy!

Fast WoW har ju tyvärr inte det där lilla extra för alla längre ;/. Jag har spelat wow ett tag nu och känner att det börjar bli dags att sluta då det verkligen inte utvecklas för 5 öre. Framför allt är Blizzard skitkassa på att leverera rolig PvP...

Skrivet av anon_3159:

TACK

denna är bäst !! hade nästan glömt av den.:)

får alltid ett sug efter wow när det skrivs om nya expansioner o.s.v men men jag skall stå emot ..har fan inte tid med det ...


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv

till er som undrar om grafikmotorn i WotLK.. så har jag sett massor av betaklipp med realtidsskuggor

http://www.youtube.com/watch?v=CXaKOJklvsE


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Skrivet av Urkalak:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Exakt, tills vi får lite mer realistisk och mörk grafik så kommer jag skippa det. Ser ingen poäng med att gå tillbaka till spelet.

"Mörk och realistisk grafik" har inget att göra med Warcraft. Har aldrig sett någon som helst realism i grafiken i Warcraft-spelen och det hör inte hemma där. Det är grafiken som den är nu som gör WoW speciellt.

CGI....Varför har de så mörka och coola filmer??? Varför inte Kalle Anka grafik där också då?

Och vadå "hör inte hemma där"? Så om Blizzard i morgon bestämmer sig för att göra Warcraft 4 med mycket snyggare och realistisk grafik då skulle du säga "FAIL detta är inte warcraft"?

Jojo tack bra!

Förvisso, kanske sade lite för mycket men det jag trodde du menade med mer realistisk grafik var att man skulle gå mer åt riktigt _realistisk_ grafik som är proportionsriktig mm, ala DDO/Everquest mfl.

Angående din sista spalt så kan jag bara säga, D3s "hardcore fans"? Dom gör ju precis det, att klaga på att grafiken är annorlunda.

Det jag menar är att den tecknade stilen i Warcraft är det som för mig är Warcraft. Sedan om den blir snyggare är inget annat än ett plus. Om dom gör den mer "mörk" och "elak"(i brist på annat ord) skulle vara skitbra, så länge dom gör den bra. Jag har inget emot förändring men att ändra hela Warcrafts art direction skulle vara lite, oerhört, förvånande.

Okej då kan jag väl hålla med.

Men som någon sade GW2 kommer bli spännande att se.


signatur
Medlem

hmmm har patch 3.0.1 redan kommit? Den började tanka den efter att jag slutade spela...

Medlem
Skrivet av liath:
Skrivet av Niethrel:

Wow kommer vara aktivt i minst 10 år till det är jag helt övertygad om och under den tiden kommer det att hända en massa saker. Det wow vi känner till idag är inte samma som det om 10 år. Och att WaR eller nåra andra mmorpg's inom överskådlig frtamtid skulle hota wow's position som ledande mmo är ju bara ett skämt då kvaliten på dessa spel inte ens är i närheten. Testar WaR nu i betan och kvaliten är oroväckande dålig. Sålänge inte utvecklarna gör det där lilla extra som finns i wow så kommer de aldrig bräcka blizzard.

Och snälla kalla mig inte för fanboy utan kalla mig för klarsynt boy!

Fast WoW har ju tyvärr inte det där lilla extra för alla längre ;/. Jag har spelat wow ett tag nu och känner att det börjar bli dags att sluta då det verkligen inte utvecklas för 5 öre. Framför allt är Blizzard skitkassa på att leverera rolig PvP...

I expantionen kommer det en hel del ny pvp action.

Inaktiv

*Suckar* I Min mening så har Blizzard tappat World of warcraft bollen sedan länge tillbaka, kanske inte ur ett marknads/vinst perspektiv, Men från spelar synvinkel gör de knappast ett bra jobb.

World of Warcraft va som bäst före The burning crusade, när en epic va en epic, när pvp gear va unik och något man va tvungen att sträva för att få. World of warcraft har reducerats till ett gratis epics till alla som orkar stå afk i Alterac Valley spel.

Att blizzard är så skamset dåliga att de inte ens kunde ge gladiator sets unikt utseende är tarvligt, de drar in kopiösa summor pengar och det bästa de kan prestera är omtexturerade Tier4-5-6-6.5 raidgear?

Jag har ingen anledning att tro något annat än att Wrath of the lich king kommer bli The burning crusade i kubik, med andra ord en komplett gear reset där folk som lagt ner ändlösa timmar på raids och pvp kommer få ersätta sin hårt anförskaffade utrustning med den första blå lvl 72 pryl de snubblar över.

Spelet har blivit för lätt. Det krävs inget engagemang för att bli belönad längre, alla som orkar lyfta ett finger får super utrustning serverad på ett silverfat.

Visst, det kommer ta lång tid innan ett MMO petar ner World of warcraft från tronen, iallafall om man räknar till antalet spelare. För min del är bara frågan, när kommer det ett roligare spel?

Medlem
Skrivet av Niethrel:
Skrivet av liath:
Skrivet av Niethrel:

Wow kommer vara aktivt i minst 10 år till det är jag helt övertygad om och under den tiden kommer det att hända en massa saker. Det wow vi känner till idag är inte samma som det om 10 år. Och att WaR eller nåra andra mmorpg's inom överskådlig frtamtid skulle hota wow's position som ledande mmo är ju bara ett skämt då kvaliten på dessa spel inte ens är i närheten. Testar WaR nu i betan och kvaliten är oroväckande dålig. Sålänge inte utvecklarna gör det där lilla extra som finns i wow så kommer de aldrig bräcka blizzard.

Och snälla kalla mig inte för fanboy utan kalla mig för klarsynt boy!

Fast WoW har ju tyvärr inte det där lilla extra för alla längre ;/. Jag har spelat wow ett tag nu och känner att det börjar bli dags att sluta då det verkligen inte utvecklas för 5 öre. Framför allt är Blizzard skitkassa på att leverera rolig PvP...

I expantionen kommer det en hel del ny pvp action.

Skillnaden mellan WoW och tex WaR är dock att PvP är redan från början tänkt att vara en stor del av spelet... Något som även var tänkt i WoW men på den punkten har Blizzard misslyckats miserabelt flera ggr om(exempel är tornen i Eastern Plaguelands eller Zangarmarsch). Nu är det tyvärr för sent att lägga in det. War däremot har det från grunden - något som är en viktig del av spelet och något som skaparna värderar högt. Blizzard är bra på PvE och bör kanske hålla sig till det... och inte lova någon PvP som inte blir av.

12
Skriv svar