19 000 Steam-spel släpptes 2024 – 80 % är mer eller mindre ospelade

Medlem
Skrivet av pazu:

Äger du inte redan tillräckligt med spel för att räcka livet ut?

Berjor ju helt på, ju mer intressant ett spel är desto mer tid lägger jag på det. Finns det inga spel som intresserar mig riktigt mycket så lägger jag tiden på annat. En del spel jag äger kommer jag aldrig spela igenom, hade jag kunnat hade jag sålt dem.

Men för att svara på frågan, så finns det i mitt liv definitivt tid och pengar för nya spel.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Håller med. Som jämförelse kan man ju ta Spotify. Finns ju hur mycket dynga som helst men folk klagar inte på det.

Till skillnad från Steam så har Spotify intressanta rekommendationer, och det är inte alltid samma 5-10 låtar/poddar som rekommenderas.

Medlem
Skrivet av Devan:

Fel!
När jag går igenom kön på Steam så är majoriteten ren dynga.

Har gått igenom 71,024 spel hittills.

Vad är det för kö du går igenom?
Vet du inte vad du ska spela så du sitter och bläddrar steam butiken för att hitta nått bra?
Låter som ett "problem" som bara någon som spelar hiskeligt mycket utan annat att göra.
Sitta bläddra 70000+ spel i sig låter som ett heltidsjobb.

Releasehästryttare
Skrivet av JollyRoger:

Vad är det för kö du går igenom?
Vet du inte vad du ska spela så du sitter och bläddrar steam butiken för att hitta nått bra?
Låter som ett "problem" som bara någon som spelar hiskeligt mycket utan annat att göra.
Sitta bläddra 70000+ spel i sig låter som ett heltidsjobb.

Om du är på Steam så finns det en flik som heter DISCOVERY QUEUE där går man igenom 11 spel åt gången och väljer om man skall ignorera dem eller lägga till dem på sin wishlist.

Mellan 2017-19 så gick jag igenom några köer dagligen för att jag hade en serie här på FZ som hette Steamspel, men fick tyvärr lägga ner den då mängden skräpspel ökade lavinartat och gå igenom 50 spel varje dag blev för jobbigt.

Så här såg trådarna ut:

https://www.fz.se/forum/trad/433507-steamspel-5

Medlem

Steam borde lägga en minimigräns på säg 5000 wishlists innan spel får lov att släppas eller höja kostnaden men det har säkert ingen påverkan. Oseriösa shovelware asset flips kan de gott dumpa på itch.io.

Medlem

Med tanke på allt skräp som tillåts på plattformen så är det föga förvånande.

Medlem
Skrivet av Devan:

Fel!
När jag går igenom kön på Steam så är majoriteten ren dynga.

Har gått igenom 71,024 spel hittills.

Imponerande !

Det borde ta ca. 98-100 timmar att lyckas med om du spenderar max 5 sekunder per spel!?

71024x5=355120 sekunder
355120/60≈5919 min
5919/60=98,65 timmar

Två arbetsveckor och två arbetsdagar!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

12
Skriv svar