Nintendo kommenterar Switch 2-läckorna – med ett icke-svar

Robot
Nintendo kommenterar Switch 2-läckorna – med ett icke-svar
Medlem

Så det stämmer alltså inofficiellt?

Medlem
Medlem

Jag börjar tröttna på Nintendo och deras eviga tystnad kring Switch 2..

signatur
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det sjuka är att Genki har sagt att de har fått sin Switch 2 från "svarta marknaden" (antar de menar dark web men vem vet) som de sedan har gjort modeller på och tillbehör efter. Och genom att säga att bilderna inte är officiella säger de bara att de inte har fått eller skapat dem genom Nintendo själva. Men de kommenterar ingenting om hur läckorna stämmer eller inte. Och hade de inte gjort det hade de nog sagt det. Så jag ser detta som mer eller mindre bekräftelse på att läckorna stämmer - vilket jag redan var inställd på mer eller mindre. Så allt detta är väldigt spännande Pratas om utannonsering nästa vecka och lansering i April redan. Så snart vet vi nog mer exakt!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Officiellt är det vi sett inofficiellt.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Officiellt är det vi sett inofficiellt.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Nintendo har ju meddelat att de kommer att utannonsera konsolen innan den siste mars och vi är ju bara i januari än så länge.

Jag tycker det är alla ryktesspridare som får det att framstå som att Nintendo inte säger något.

Redaktör
Skrivet av Korvfingrar:

Nintendo har ju meddelat att de kommer att utannonsera konsolen innan den siste mars och vi är ju bara i januari än så länge.

Jag tycker det är alla ryktesspridare som får det att framstå som att Nintendo inte säger något.

De har varit tydliga i det de sagt (när den senast avtäcks, att den är bakåtkompatibel). De har dessutom varit öppna med att den inte kommer visas på diverse spelstreams. Så jag tycker de har varit så tydliga som man kan begära.

signatur
Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Så pass alltså? Den biten har jag missat helt isf. Ber om ursäkt
Tack för infon!

signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Så pass alltså? Den biten har jag missat helt isf. Ber om ursäkt
Tack för infon!

Det är lugnt!

Det är inte lätt att hänga med när det florerar så många rykten och antaganden.

Medlem

Haha fan vad kul om det inte ens är en switch 2...utan en PS5/Xbox SX dödare och helt stationär och kostar 20k

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Om den där ritningen visar sig vara en felaktig eller tidigare design så kanske dom inte skall massproducera sina tillbehör riktigt än.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Jag gillar det.
Kan inte minnas någon tidigare konsolgeneration där det byggts upp så mycket förväntningar och förhoppningar som inför Switch 2.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om den där ritningen visar sig vara en felaktig eller tidigare design så kanske dom inte skall massproducera sina tillbehör riktigt än.

De har nog bara tvingats av Nintendo att säga så, det mesta pekar på att det är riktig förlaga de gjort tillbehör på. Som sagt de blev utslängda från CES och antagligen fick Nintendo-ninjorna tag på dem så nu riskerar de väl allvarliga juridiska följder om de inte förnekar och säger att allt var påhitt.

Skrivet av Majoren:

Jag gillar det.
Kan inte minnas någon tidigare konsolgeneration där det byggts upp så mycket förväntningar och förhoppningar som inför Switch 2.

Haha, älskar det! Och nej, det finns nog ingen konsol som har cirkulerat lika mycket innan utannonsering ens skett. Galet!

Medlem
Skrivet av robbis:

Haha fan vad kul om det inte ens är en switch 2...utan en PS5/Xbox SX dödare och helt stationär och kostar 20k

In another timeline perhaps 😂

Medlem
Skrivet av robbis:

För det skulle aldrig alienera 95% av konsumenterna?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

För det skulle aldrig alienera 95% av konsumenterna?

Så länge inte nintendo går ut officiellt med att det är en switch 2 så kan det ju lika gärna vara en helt annan konsol.

signatur

1# FZ Troll

1
Skriv svar