Svenska PC Gamers kulturskatt: Man-Mannen

Medlem
Svenska PC Gamers kulturskatt: Man-Mannen

Den spektakulära berättelsen om den helt ordinära superhjälten Man-Mannen har kanske glömts bort i modern tid. Publicerad i Svenska PC Gamer mellan 2004-2011 till stor framgång var det kanske så att serien rentav inspirerade Hollywood att storsatsa på Marvels Cinematiska Universum, vem vet. Dammade i alla fall av PCG-samlingen och scannade in de delar jag hittade om någon saknade eller kanske lyckades missa dem för något decennium sedan. Har lyckats tappa bort ett par nummer i övergången till självständig tidning där mot slutet men tror att Man-Mannen pensionerades efter del 5.

Förhoppningsvis ser Svensk Filmindustri ljuset och filmatiserar Man-Mannen inom kort.

Medlem

Tack tusenfalt för din välgärning att sprida detta mästerverk!
Jag slutade prenumerera på PcGamer innan detta producerades och har helt missat denna underbara följetong. Den är i koncentrerad form just sån humor som drog mig till den tidningen, samt senare till fz. Ser att Bennet hade en del i den med vilket inte förvånar mig, vore kul att höra historien bakom skapandet av denna serie om nån var med och vet nått.

Också tack för ny avatar. Man-Mannen: med helt vanliga krafter kommer helt vanligt ansvar.

Medlem

Haha, Man-mannen! Vilken klassiker. Minns framförallt den första seriestrippen väldigt väl, kul att påminnas om! Även om jag ska erkänna att jag faktiskt tänker på man-mannen lite då och då...

Medlem

Vi ses igen var alltid kul att se vad de pillat ihop, känner faktiskt bara igen de två första, de andra måste jag ha missat eller glömt bort.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Toppen! Minnen kom tillbaka.

1
Skriv svar