Svenska PC Gamers kulturskatt: Man-Mannen
Den spektakulära berättelsen om den helt ordinära superhjälten Man-Mannen har kanske glömts bort i modern tid. Publicerad i Svenska PC Gamer mellan 2004-2011 till stor framgång var det kanske så att serien rentav inspirerade Hollywood att storsatsa på Marvels Cinematiska Universum, vem vet. Dammade i alla fall av PCG-samlingen och scannade in de delar jag hittade om någon saknade eller kanske lyckades missa dem för något decennium sedan. Har lyckats tappa bort ett par nummer i övergången till självständig tidning där mot slutet men tror att Man-Mannen pensionerades efter del 5.
Förhoppningsvis ser Svensk Filmindustri ljuset och filmatiserar Man-Mannen inom kort.
Tack tusenfalt för din välgärning att sprida detta mästerverk!
Jag slutade prenumerera på PcGamer innan detta producerades och har helt missat denna underbara följetong. Den är i koncentrerad form just sån humor som drog mig till den tidningen, samt senare till fz. Ser att Bennet hade en del i den med vilket inte förvånar mig, vore kul att höra historien bakom skapandet av denna serie om nån var med och vet nått.
Också tack för ny avatar. Man-Mannen: med helt vanliga krafter kommer helt vanligt ansvar.