Härmed proklamerar jag 2025 som backloggens år!
Då var det dags igen! Vi fortsätter den härliga tradition som @keffkebab startade 2019 – backloggens år! 2025 blir den sjunde upplagan av dessa trådar, och nu vill jag verkligen att vi tar ett rejält krafttag mot backloggarna! Själv var jag dålig på att uppdatera förra året, men den här gången är jag med er, så jag hoppas på stort deltagande i år!
Som vanligt är det fritt fram att forma detta precis som man vill. De flesta sätter upp lite olika regler för sig själva – till exempel att man måste spela en viss mängd spel innan man får köpa nya. Eller så delar man bara med sig av vad man har spelat klart från backloggen!
Dela gärna med er av eran resa och berätta vilka spel ni klarat och vad ni tyckte om dem.
Releaselistan 2024:
https://www.fz.se/artikel/294266-releaselistan-2024
Releaselistan 2025:
https://www.fz.se/artikel/296467-releaselistan-2025
Backloggen just nu:
Another Crab's Treasure
Armored Core VI: Fires of Rubicon
Astalon: Tears of the Earth
Blasphemous
Cathedral
Dark Souls II: Scholar of the First Sin
Dark Souls III
Dragon Quest III HD-2D Remake
Days Gone
Elden Ring
Final Fantasy IV
Hollow Knight
Mega Man Zero 3
Mega Man Zero 4
Metaphor: ReFantazio
Sekiro
Shadow of the Erdtree
Sonic Adventure 2: Battle
Supraland
Teenage Mutant Ninja Turtles NES
Yakuza 0 - 2025-01-30
Kommer citera och uppdatera inlägget när ett spel är avklarat!
Just nu som jag vill dra igenom:
Spider-man miles Morales
Spider-man2
Guardians of the Galaxy
Mechwarrior 5 clans
Dragon Quest 3 2d hd remake
Metaphor refantazio
Problemet jag har; sitter fast i online spel med kompisarna som aldrig tar slut men är förbannat roliga som marvel rivals, hunt showdown etc.
Uppdaterade inte tråden i fjol, det blev aldrig av helt enkelt. Men plockade 30 spel totalt från backloggen under 2024, inklusive inköpta spel under året. Så ribban är högt lagd för 2025 😅
Assassin's Creed Odyssey + DLC
Assassin's Creed Valhalla + DLC
Beyond Good & Evil 20th Anniversary EditionCocoonDisco ElysiumGhostwire: TokyoHarold HalibutIt Takes Two
Outer Wilds
Pacific Drive
The Wither 3 + DLC
Hitman World of Assassination (1+2+3)
Cyberpunk 2077
Resident Evil Code: Veronica
Fallout 4
Dave The Diver
Dark Souls 3
Senast uppdaterad: 2024-02-01
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Får se hur mycket jag hinner.
Sista lådan är typ 50 ps vita och 50 Switch spel.
Härligt! Ny gyllene standard för en backlogg? Bara en stor hög eller låda med fysiska spel istället för listor. Jag skulle gärna haka på men jag är inte en backloggare när det kommer till spel. Jag spelar det jag känner för i stunden bara och ofta blir det så att jag impulsköper det jag får lite feeling för.
Men jag har faktiskt ett spel i backloggen i år, eller ett halvt: Narita Boy har jag digitalt på Switchen. Jag ska försöka spela färdigt det snart tänkte jag.
Härligt! Ny gyllene standard för en backlogg? Bara en stor hög eller låda med fysiska spel istället för listor. Jag skulle gärna haka på men jag är inte en backloggare när det kommer till spel. Jag spelar det jag känner för i stunden bara och ofta blir det så att jag impulsköper det jag får lite feeling för.
Men jag har faktiskt ett spel i backloggen i år, eller ett halvt: Narita Boy har jag digitalt på Switchen. Jag ska försöka spela färdigt det snart tänkte jag.
Digitalt har jag kanske 3000 spel utspridda på olika format. 2950 av dessa kommer jag troligen aldrig att spela 😅
Backloggen just nu:
Another Crab's Treasure
Armored Core VI: Fires of Rubicon
Astalon: Tears of the Earth
Blasphemous
Cathedral
Dark Souls II: Scholar of the First Sin
Dark Souls III
Dragon Quest III HD-2D Remake
Days Gone
Elden Ring
Final Fantasy IV
Hollow Knight
Mega Man Zero 3
Mega Man Zero 4
Metaphor: ReFantazio
Sekiro
Shadow of the Erdtree
Sonic Adventure 2: Battle
Supraland
Teenage Mutant Ninja Turtles NES
Yakuza 0
Kommer citera och uppdatera inlägget när ett spel är avklarat!
Yakuza 0. Färdig med första spelet för 2025! Yakuza 0 är ett spel jag startat flera gånger genom åren (tror detta var fjärde försöket) och nu lyckades jag äntligen ta mig igenom det. Helt fantastisk titel i mina ögon.
Yakuza 0. Färdig med första spelet för 2025! Yakuza 0 är ett spel jag startat flera gånger genom åren (tror detta var fjärde försöket) och nu lyckades jag äntligen ta mig igenom det. Helt fantastisk titel i mina ögon.
Ja! Upptäckte det genom Game Pass när det kom första vändan för några år sedan, spelade igenom det och gillade det så mycket att jag köpte hela serien och lade i backloggen Har också lagt till spin-offsen pö om pö sedan dess. Har bara tagit mig igenom Kiwami än så länge, men planerar att ta Kiwami 2 i år.
Jump in.
Ja! Upptäckte det genom Game Pass när det kom första vändan för några år sedan, spelade igenom det och gillade det så mycket att jag köpte hela serien och lade i backloggen Har också lagt till spin-offsen pö om pö sedan dess. Har bara tagit mig igenom Kiwami än så länge, men planerar att ta Kiwami 2 i år.
Har haft Yakuza 0 i backloggen ett antal år, ca 5 timmar in, men i år ska det bli av. Det är ett kul spel det är bara det att det kommit annat emellan.
Har haft Yakuza 0 i backloggen ett antal år, ca 5 timmar in, men i år ska bli av. Det är ett kul spel det är bara det att det kommit annat emellan.
Ja, det där känner man ju igen... Lite mycket spel nu hehe.
Det finns ju hur mycket sidocontent som helst i Yakuza, men man behöver inte hålla på med det så mycket om man inte vill heller. Bara köra igenom storyn är en grym upplevelse.
Jump in.
Ja, det där känner man ju igen... Lite mycket spel nu hehe.
Det finns ju hur mycket sidocontent som helst i Yakuza, men man behöver inte hålla på med det så mycket om man inte vill heller. Bara köra igenom storyn är en grym upplevelse.
Bra tips, ska satsa på main story 👍
Dags att summera skörden i januari som blev en salig blandning av helt olika typer av spel...
Beyond Good & Evil 20th Anniversary Edition
Cocoon
Disco Elysium
Ghostwire: Tokyo
Harold Halibut
Hade aldrig spelat originalet av BG&E så kastades tillbaka till hur spelen brukade vara runt millenieskiftet. Av någon oklar anledning var det en påtaglig trend med att NPC skulle ha jamaicansk brytning som även fanns här i form av noshörningsmekaniker 😆
Onwards!
Årets första månad avklarad och därmed även första spelen från min backlog. Blev totalt åtta stycken.
Killer Frequency (PlayStation 5)
The Thing Remastered (PC)
Stars in the Trash (PC)
Beyond Citadel (PC)
Moon Mystery (PC)
Night in the Woods (PC)
Superliminal (PC)
Sniper Ghost Warrior Contracts 2 (PC)
Bästa för månaden: Night in the Woods och Superliminal
Totalt för året: 8 spel