Path of Exile 2 varnar för hårt servertryck när portarna öppnas i kväll
Tycker första spelet är helt okej men det hade en del irritationsmoment, som att förlora XP när man dör eller att något monster kan skjuta en ett par bildskärmar bort. Eller alla jäkla 'instakills' som man inte hinner reagera på. Hoppas uppföljaren är lite bättre på såna här QoL grejor.
Kunde dom inte emulera massa spelare online samtidigt se om deras servrar pallar trycket ?
Det blir tyvärr aldrig samma sak som riktig oemulerad last. Hur mycket man än försöker.
Köpt till både PS5 och via deras hemsida. Men när jag skulle tanka det till datorn var steam-nycklarna SLUT!! Vi får se hur detta slutar haha!
Använder du någon tredjeparts site? Det går utmärkt att köpa direkt via Steam.
Betalar du nu får du access till early access, pengarna som spenderas kan du därefter använda för microtransactions som stash tabs och dyligt.
Väntar du är spelet helt gratis men då får du ingen ingame currency, vilket behövs av två anledningar:
1. Stash tabs.
2. GGG är fantastiskt och man vill stötta dem.
Aaaah, najs! Jag kollade på Steam och såg "Early Access Supporter Pack"...som enbart var early access och inget annat, vilket var lite magert för 250 spänn. Tänkte att jag gärna sett MINST innehållet i "Lord of Ogham Supporter Pack" för den pengen, eller iaf en eller ett par stash-packs. Ifall man får lite att spendera på i spelet ist så är det helt fair.
Sedan hade jag gärna provat det innan jag hoppar på . Inte för att jag tvivlar på att det kommer vara bra, mer för att jag inte är 100 på ifall det kommer vara bra för mig.
Använder du någon tredjeparts site? Det går utmärkt att köpa direkt via Steam.
Jag köpte från spelets egna hemsida först. Men kunde inte använda den nyckeln till konsol. Men när jag skulle använda nyckeln från den sidan till steam så var nycklarna slut tydligen.. Kan ta via epic eller deras egna klient men det pallar jag inte.
Är det 20.00 man kan börja lira?
Jess
Aaaah, najs! Jag kollade på Steam och såg "Early Access Supporter Pack"...som enbart var early access och inget annat, vilket var lite magert för 250 spänn. Tänkte att jag gärna sett MINST innehållet i "Lord of Ogham Supporter Pack" för den pengen, eller iaf en eller ett par stash-packs. Ifall man får lite att spendera på i spelet ist så är det helt fair.
Sedan hade jag gärna provat det innan jag hoppar på . Inte för att jag tvivlar på att det kommer vara bra, mer för att jag inte är 100 på ifall det kommer vara bra för mig.
Som jag förstår det så får du motsvarande ingame currency som supporter pack kostar, så man kan köpa de stashtabs man önskar tex
Jag köpte det på epcis, 260 kr. Lätt värt att stötta bra spelföretag med den pengen, blir många klick per spenderad krona.
Jag måste sätta mig in i vilka klass jag ska spela, vet inte alls något nu, om någon har en film där någon går igenom lite kort om klasserna ska jag se den.
Supporterpacksen på steam innehåller ju EA också.
Connecting to login server...
An unexpected disconnection occurred.
Oväntat 😅
31000 före mig i kön men det räknar ner ganska snabbt faktiskt (PS5)
Edit: men där blev det DC
Hur är upplägget i spelet, är det säsonger som i D4 eller? Har man ett "roster" som i Lost Ark?
Behåller man sin progression efter Early access?
Crossplay?
Säsonger heter "leagues" tror jag och ens karaktär förs över till en "standard league" realm när en league är slut. Som i D4 typ.
När early access är över så överförs din karaktär till en "EA league", så du behåller din progress men kan bara spela i early access league med din EA-karaktär (är ju ganska logiskt). Spelet har crossplay och även cross progression.
Grymt bra spel så långt måste jag säga.