Windows 11-uppdatering tar knäcken på flera Ubisoft-spel

Robot
Windows 11-uppdatering tar knäcken på flera Ubisoft-spel
Medlem

Nähä, Windows 11 brukar ju aldrig ha problem vid uppdateringar vad är detta??

*Ironi

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Releasehästryttare
Skrivet av N3gn4v:

Nähä, Windows 11 brukar ju aldrig ha problem vid uppdateringar vad är detta??

Avstängd

2 onda ting

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ennu en anledning att gå över till Linux!
Kommer aldrig installera Windows mer!
Jag gick helt över till Arch Linux distrot EndeavourOS har kört det nu i snart två år, inga problem alls med program eller spel.

signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Ennu en anledning att gå över till Linux!
Kommer aldrig installera Windows mer!
Jag gick helt över till Arch Linux distrot EndeavourOS har kört det nu i snart två år, inga problem alls med program eller spel.

Tycker det är lite ljug fortfarande med dessa påståenden, kikade upp några av spelen jag lirar och får samma svar på alla att de är ospelbara.

Tillexempel: https://www.protondb.com/app/2139460

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Medlem

Påminner mig om en scen från IT Crowd:

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Tycker det är lite ljug fortfarande med dessa påståenden, kikade upp några av spelen jag lirar och får samma svar på alla att de är ospelbara.

extremt mycket copium ja
samma visa varje gång

Medlem

och alltid dessa linux-förespråkare.
2024 är linux år.. oh wait!.

Förövrigt så verkar detta vara ett problem som Ubisoft har orsakat.

Medlem

Om det är oförutsägbara konsekvenser så kanske de borde ringa Herr Freeman.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem

T ex Far cry 6 kunde jag inte ens starta spelet. Det låste sig hela tiden. Men far cry 4-5 och Far Cry New Dawn funkar bra med Windows 11 men inte 6:an. Märklig!

Hoppas de löser detta.

Medlem

Windows 11 tar även knäcken på användare.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Varannan Windows 10-uppdatering dödade mitt ljud, alltid ett jävla meckande att få tillbaka det. Men har funkat i ett år nu utan problem, lagom till tvångsförflyttning till Windows 11. Ser fram emot det. "Sista windows" eller vad de sa lol.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Japp, i dagsläget är det många stora spel som har problem på Linux. Mestadels på grund av anticheat. Några få exempel: Tarkov, League of Legends, i princip alla Battlefield-spel.

Så det här med att gå över till Linux om man är en gamer, ja, man bör kolla ifall sina favoritspel fungerar på Linux som dem ska innan man gör bytet.

Personligen älskar jag Linux som operativsystem. Började med Gentoo tidigt 2000-tal. Men eftersom att jag spelar så många spel, så är det tyvärr inte mitt huvud-OS i dagsläget. Orkar inte dual boota mellan system eller knacka ihop en KVM-lösning.

Det är lättare att sticka huvudet i sanden.

Medlem

linuxanvändare är PCvärldens Veganer...

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Spela på Linux funkar men är långt ifrån smärtfritt.
Med det sagt så funkar det mycket bättre nu än vad det gjorde för 2-3 år sedan.

70% av Valhalla har jag spelat i Linux.

Medlem

Jag använder Linux dagligen men jag förvånas alltid över hur mycket högre ribban är för MS än för en typisk linux-distro där jag snarare är positivt överraskad om något fortsätter fungera än tvärtom. Åtminstone när det gäller användar-nära funktionalitet.

Medlem

Har själv inte haft några större problem med spel i Linux(EndeavourOS), bara mindre som går att fixa med lite tweakande.
O ja Easy Anticheat o liknande kan vara problem MEN det är för utgivarna eller devs inte aktiverar stödet för Linux pga dom tror att alla som kör Linux är cheaters(ja det var en Dev som så det!).
Har inga problem med Star Citizen tex som kör Easy Anticheat.

signatur

STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Har själv inte haft några större problem med spel i Linux(EndeavourOS), bara mindre som går att fixa med lite tweakande.
O ja Easy Anticheat o liknande kan vara problem MEN det är för utgivarna eller devs inte aktiverar stödet för Linux pga dom tror att alla som kör Linux är cheaters(ja det var en Dev som så det!).
Har inga problem med Star Citizen tex som kör Easy Anticheat.

Yes, när det kommer till EAC så är det alldeles rätt, att det är upp till utvecklarna. Men det ändrar inte det faktum att det påverkar varende person som sitter på Linux och som vill spela spel som använder EAC.

I slutet av dagen så handlar det om kernel level anti cheat (Vanguard är ett annat exempel, som Riot använder), som fler spel har börjat använda. Så faktum är, många stora titlar är helt ospelbara på Linux.

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Yes, när det kommer till EAC så är det alldeles rätt, att det är upp till utvecklarna. Men det ändrar inte det faktum att det påverkar varende person som sitter på Linux och som vill spela spel som använder EAC.

I slutet av dagen så handlar det om kernel level anti cheat (Vanguard är ett annat exempel, som Riot använder), som fler spel har börjat använda. Så faktum är, många stora titlar är helt ospelbara på Linux.

Ja och efter som fler o fler går över till Linux pga Microsofts skit win11 så måste dom korkade utgivarna inse att Linux måste supportas och nej Linux spelare är inga cheaters!

Tror Valv mfl kommer pusha dom så mycket dom kan pga Steam deck mm.

signatur

STAR-K3RR-BQ7C

1
Skriv svar