Red Dead Redemption kommer till pc – den här månaden!

Robot
Red Dead Redemption kommer till pc – den här månaden!

14 års väntan (och lite till) är snart över.

#nyhetstips, #red-dead-redemption

Medlem

Körde det på 360 och är fortfarande nöjd. Bör vara en rejäl remaster där det är minst lika uppdaterat och modernt som RDR2, helst mer. Annars finns det nog ingen anledning att köra igen för min del.

Medlem

Vore ju kul att spela det igen i 1440p och 144 FPS. Återstår bara att se om de tänker begära nypris för ett 14 år gammalt spel.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Helt okej lir men är samtidigt en aning överskattat, efter kampanjen så hade jag inget incitament att fortsätta spela och multiplayern var "meh".

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Hoppas grafiken är lite snyggare.

Medlem

Har det på mitt Xbox sedan några år tillbaka. Ligger i min bucketlist..

Medlem

chansar på att det kmr vara moddar som vinner över många till köp

Medlem

Ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna, men jag kommer att avvakta på priset. Är det fullpris för ett 14 år gammalt spel så får det vänta!

Medlem

Utdaterat spel, om man hoppas på något i stil med Red Dead 2 är det risk att man blir besviken.

Medlem

Rullar det på steam deck blir det ett köp på rea senare i framtiden

Medlem

Trevligt, hade dock velat ha en Remake i RDR2 motorn. Känns inte jättelockande annars men det får väl ligga i wishlisten och puttra ett tag så kanske man blir sugen någon gång.

Medlem

Om porten är bra så är det troligt att jag skaffar det så småingom. Är porten dålig kommer jag aldrig köpa det, helt enkelt.

Medlem

Hade varit skoj om de drog med Undead Nigthmare till PC. När jag var yngre var det en roligt förändring till spelet

Redaktör
Skrivet av Cabbage:

Hade varit skoj om de drog med Undead Nigthmare till PC. När jag var yngre var det en roligt förändring till spelet

Det följer med.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det följer med.

Nyheten blev ännu bättre! Ser också att det var skrivit i artiklen, ska läsa hela artiklen i framtiden innan jag kommentar

Medlem

Kommer det till Steam eller R* egna garbage launcher..?

Köpte PlayStation 4 versionen som går att lira på PlayStation 5 så lär inte skaffa denna version.

Å snälla R* släpp en 60 frames patch till Red Dead Redemption 2 eller ännu hellre än riktig PS5 version.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Redaktör
Skrivet av CARTMAN:

Kommer det till Steam eller R* egna garbage launcher..?

Köpte PlayStation 4 versionen som går att lira på PlayStation 5 så lär inte skaffa denna version.

Å snälla R* släpp en 60 frames patch till Red Dead Redemption 2 eller ännu hellre än riktig PS5 version.

Finns inte på Steam än. Spel brukar dyka upp där när de tillkännages, så det är lite oroväckande. En gissning är Rockstar Launcher-exklusivitet ett tag, och sen till Steam/andra.

signatur
Medlem

Hade ändå hoppats på att det skulle vara uphottat till red dead 2's grafiska nivå, iom att man ändå spelade sönder originalet när det begav sig.

Blir intressant att se vad prislappen landar på, är det 600 spänn så kan dom cykla till bahamas.

Medlem

Ser förvånansvärt bra ut! Spelade igenom en del på XSX nyligen, men tyckte det kändes alldeles för daterat. Var svårt att sikta med handkontrollen idag.
Hoppas det är en bra PC-version, hade nog köpt det om jag hade en. Hoppas verkligen inte de tar 60-70 USD.

Flakmonkey

Inte lirat något av RDR-spelen, kanske dags nu då?

Medlem

Köp beror helt o hållet på prissättningen. Köper jag det lär det bli för att spela på Steam Deck.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av nils45:

Hoppas grafiken är lite snyggare.

Såg inte ut så på videon i alla fall.

Medlem

Aldrig spelat RDR utan bara 2:an, men ser ut som det blir en mysig vinter i år.

signatur

Ultrawide: Break free from the ordinary. See the game as it's meant to be seen.

Medlem

Det är nästan så att man vill dra igång det på Series X och njuta av 4k.

Medlem

Tackar att grafiken är i sitt originellaste jag, fast med PC fördelar som snyggare texturer och moderna funktionaliteter.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Redan kört det på Xbox så det hänger helt på priset. Men det är ju Rockstar och de vet att folk vill ha skiten så.. knappast något underpris.

Medlem

Bättre sent än aldrig antar jag. Körde igenom det på PS3 i 640p och 25fps precis innan jag skaffade tvåan för ett par år sedan. Hade ju varit kul att köra igenom det igen med vettigare upplösning och framerate, men har å andra sidan en hel del spel i min backlog jag vill hinna spela också innan jag kör om det.

Medlem

Givet köp, detta har man väntat länge på.

Medlem

Spelade det inte då för att det inte släpptes till PC. Men nu är suget till att spela det i stort sett borta, men det kan mycket väl bli ett köp om några år när det är billigt. Vill inte betala alltför mycket för ett 14 år gammalt spel.

ELF
Medlem

Får se hur länge man ska behöva vänta på gog release bara. Men köper helt klart båda spelen när de släpps.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

12
Skriv svar