Från open world till checklista – "Väldigt få" skulle spela Morrowind idag

Medlem

Hahaha jag börjde skratta när jag läste kommentaren "väldigt få..." för jag påbörjade Morrowind igen för 1 vecka sen. Efter några timmar tänker jag inte på grafiken. Spelet håller än idag!

Medlem
Skrivet av meat4u:

Fast thottbot var ju nästan ett måste ibland. Kommer ihåg att man sprang runt Barrens vid launch och letade efter ett specifikt tusk dropp men eftersom droppraten var så bedrövlig trodde man efter 1h att man var på fel ställe och farmade och så sprang man vidare.

Joo men man blev som lite beroende av dessa sidor efter ett tag och börja använda dem med samma man blev fast.Sen kom moddar som visa vart du skulle och vara saken fanns och autopilot som blev förbjuden ganska snabbt men åndå. Finns ju moddar nuförtiden som visar vägen hur du skall snabbast levella up din karaktär.

Medlem
Varför inte ha två alternativ?

De som gör dataspel försöker många gånger nå ut till så många som möjligt, mycket på grund av att de vill främst tjäna pengar.

Så, varför begränsa spelet till de med dåligt tålamod?

Det är väl bara att ge möjlighet att starta spelet i två olika lägen?

Ett för de som vill koppla bort hjärnan, och få allt serverat, och ett annat mera hardcore, där den inbyggda lotsen genom spelet, är avstängd.

Jag menar, det har ju gjorts förr.

123
Skriv svar