Cyberpunk 2077 försenas - släpps inte i april!
Tycker att spel företag ska sluta ge ut datum om de inte är helt hundra på att de vet om att de kommer kunna släppa spelet det datumet. Jag som alla andra vill få ett spel som är bugg fritt och spelbart, men att flytta fram ett spel 6 månader ger mig ett dåligt intryck. För 6 månader är en lång tid.. Tror mer det handlar om att resident evil 3 och ff7 remakes kommer den månaden och då blev april inte lika kul.
Hmm.. ökar dock risken att det kommer ”samtidigt” som Elden ring. Har hela tiden tänkt Cyberpunk på våren och Elden ring till hösten. Nu börjar jag visserligen tvivla på en 2020-release ens för det sistnämnda.
Elden Ring kommer runt mars-april, lugn! (One can dream )
The more I practice, the luckier I get.
Första intrycket var besvikelse, men ändrades snabbt till en lättnad när jag kom att tänka på alla ofärdiga spel som släpps nu för tiden.
Bättre att de lägger tid till att polera och senarelägger release än att de går in i en crunch nu och kör slut på sina arbetare bara för att få det "färdigt" till den 16:e april.
Nu vill man ju ha en livereaktion/ kommentar från Jocke Bennet!
Kommer imorgon - säsongspremiär av Fragzone-Fredag!
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej...... Helvete. Detta var en otrolig besvikelse. Denna spel-vår har tunnats ut nå fruktansvärt för egen del. Spelbranschen i ett nötskal med förseningar. Visst, spelet kommer bli bättre, men herregud vilken besvikelse bomb som slog ner denna kväll. Försenas nu Dying Light 2 då blir det till att dränka sig själv...
Det är endast 3 spel denna vår som är intressant för egen del. Resident Evil 3, Dying Light 2 och The Last of Us 2. Iofs är Vampire: Bloodlines 2 intressant också.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Mycket klokt, då hinner jag spela ut "The Basher 3"
Tror mer det handlar om att resident evil 3 och ff7 remakes kommer den månaden och då blev april inte lika kul.
100% därför de försenar. Sen leker de good guy developer och påstår det är för att polera spelet och att de vill släppa en färdig produkt till skillnad från alla bad guy developers.
Genomskinligt !
100% därför de försenar. Sen leker de good guy developer och påstår det är för att polera spelet och att de vill släppa en färdig produkt till skillnad från alla bad guy developers.
Genomskinligt !
Haha 😅
Okej, missförstå mig rätt.
Jag föredrar verkligen att utgivare tar sig den tid det behövs för att verkligen släppa ett "färdigt" och bra spel.
Men jag tycker generellt att det börjar lukta PR trick från många håll när man går ut med ett datum och skjuter upp det till flera månader senare.
Känns som det är något man gör för att se ut som "good guys"... men det kan ju vara så att det egentligen var tänkt att släppas senare från första början.
kan ha helt fel men det är en tanke som slagit mig.
Jag föredrar verkligen att utgivare tar sig den tid det behövs för att verkligen släppa ett "färdigt" och bra spel.
Men jag tycker generellt att det börjar lukta PR trick från många håll när man går ut med ett datum och skjuter upp det till flera månader senare.
Känns som det är något man gör för att se ut som "good guys"... men det kan ju vara så att det egentligen var tänkt att släppas senare från första början.
Givetvis har du rätt i dina aningar.
Jag skrev samma sak för en timme sedan!
Jag tror inte du behöver en foliehatt, men jag tror inte heller det gäller majoriteten av spelföretag. Att det sker hade inte förvånat mig. Jag är villig att tro på att de faktiskt behöver mer tid. Det kanske inte är riktigt enbart för anledningen de officiellt givit oss, att det ska putsas. Det är säkert EN av anledningarna, men det är säkert mycket vi inte heller behöver känna till (som inte nödvändigtvis rör sig om PR, men helt enkelt deras utvecklingsprocess).
Det är inte menat att jag ska köpa det spelet. Var så äckligt snabb på att beställa collectors edition på Gamestop. Sedan fick jag för ett tag sedan veta att Gamestop ska läggas ned.
Drog till lokala butiken, men de garanterade mig att de "troligtvis" inte skulle stänga ned butiken innan April, så jag skulle kunna hämta min collectors där. Men nu när det blivit fördröjt så lär de ha hunnit stängt alla butikerna i hela landet tills dess.
Såg att dom bytt ut Keanu Reeves som Johnny Silverhand också -
https://media3.giphy.com/media/emGX9dWU2XYDPiGOv9/source.gif
Haha, det hade i och för sig varit ett nog så underhållande val.
Jag som är pappaledig och tänkt lägga all tid grabben sover på dagarna åt Cyberpunk.. Så trist men så är livet..
Haha samma, går hem 30 dar för dubbeldagar i april med vår andra, tänkte lite gaming lyckas man nog klämma in! Men men, det släpps andra spel där som jag gillar ändå