Vilken film såg du senast?
The Tree Of Life
Detta är en film som man antingen hatar eller älskar. Den är väldigt speciell och känns mer som ett filmexperiment. Filmen berättas för det mesta med bilder som man får tolka själv och hade sina vackra delar. Men tyvärr så blev det riktigt trist i slutändan.
Betyg: 1/5 | 2/10 | [Dålig]
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Mission: Impossible - Ghost Protocol
Bättre än alla andra uppföljare, men orginalet är fortfarande bäst. Sen var jag i Dubai när jag såg filmen, så det var extra kul att se sin omgivning på bioduken. Simon Pegg känns felplacerad i filmen dock, det känns som att han och Cruise gör två olika filmer. Mycket sevärd i vilket fall.
The Skin I Live In
Detta är det bästa bidraget från Spanien till "Golden Globe Awards 2012" som sänds under natten till den 16 januari. Filmen kändes väldigt välgjord och hade några riktigt fina överraskningar. Rekommenderas starkt!
Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]
Immortals (3D)
Inte riktigt i lika graciös i berättandet som 300 och liknande filmer, men en väldigt stabil bioupplevelse som leverar det man förväntar sig, eller i mitt fall bättre om man går med förväntningarna i botten. Stridsscenerna med gudarna är bäst, även om själva gudarna är sämst.
Jag kollade på Rocky 1 igår (första gången på säkert minst 10år nu). Stört skön rulle 4/5 får den utav mig!
http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!
The Tree Of Life
http://blog-imgs-43.fc2.com/p/i/c/picturesdept2/tree-of-life-...
Detta är en film som man antingen hatar eller älskar. Den är väldigt speciell och känns mer som ett filmexperiment. Filmen berättas för det mesta med bilder som man får tolka själv och hade sina vackra delar. Men tyvärr så blev det riktigt trist i slutändan.
Betyg: 1/5 | 2/10 | [Dålig]
Jag är ganska tolerant mot experimenterande inom filmberättande, men denna var så långsökt att Marcel Duchamp ringde och ville måla om sin pissoar.
Fäbodjäntan
"Mycket bra film med massor av action..."
5/5
Såg Trolltyg i tomteskogen härom dagen. Vilken fest!
Grymt bra, fortfarande efter alla dessa år
Är det någon som har sett den nya The Thing? Jag är toksugen att se den, men jag har inte hittat någon biograf som visar den alls tyvärr.
Som det ser ut nu så kommer den inte visas alls i Sverige.
Är det någon som har sett den nya The Thing? Jag är toksugen att se den, men jag har inte hittat någon biograf som visar den alls tyvärr.
Jag har sett den på ett sätt som man kanske skäms lite över men jag var tvungen, kunde inte vänta och kan säga att den är underbar.
Kände mig tvungen att se Drive efter att ha sett att på många siter, blivit utnämnd till 2011 års bästa film (svagt filmår förövrigt) delat med väldigt många negativa kommentarer som trodde rullen skulle vara någon Fast and the furious/Transporter eller något ...
Men jag tyckte den var riktigt härlig, och att Ryan är sådär cool o kall i hela filmen gjorde mycket! Bra musik också som passade som handen i handsken!
The Cabin in the Woods
Detta är en skräckfilm med hjärna till skillnad från många andra skräckfilmer. Blev lite besviken på slutet bara. Jag hade alldeles för höga förväntningar efter alla hyllningar filmen har fått. Manuset, skriven av Joss Whedon (The Avengers), var strålande!
Betyg: 3/5 | 6/10 | [Bra]
http://farm8.staticflickr.com/7022/6817553905_ec8b002105_z.jpg
Iron sky (7/10)
1945 när nederlaget var oundvikligt, så flydde nazisterna till månen. Nu 2018 så är dom tillbaka, efter att ha väntat i över 70 år på revansch.
Iron Sky är en väldigt rolig sci-fi komedi, som troligtvis inte kommer vinna några priser för bästa manus. Men med tanke på sin låga budget så är den dock överlag ganska bra,
Helt klart sevärd, specielly med tanke på att jag höll på att dö av skratt då dom gjorde en parodi på den nu klassiska scenen i filmen Undergången.
Prometheus
Blev riktigt nöjd med Prometheus! Effekterna var verkligen en fröjd för ögat. Noomi Rapace gjorde en imponerande insats och satsade allt. Fick inte riktigt svar på alla frågor, men det finns tillräckligt med intressant material för en uppföljare.
Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]
Captin America, det var faktist bra jag hoppades på det så
Har uppenbarligen inte samma smak som ismannen. Såg Captain america igår och tyckte att den var en propagandafylld kalkon.
Jaja, alla kan ju inte tycka lika.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.