Sandlådespelet Shards Online på Kickstarter
Problemet med "komedi-modellen" av Kickstarter videos, som vart etablerad av Tim Schafer med kompani, är att dom flesta inte är lika roliga som Tim Schafer och kompani.
Detta kan bli fett dock, såvida spelarna har makt att "avsätta" guden om dom samlar ihop sig. Klingar givetvis väldigt nära "Shroud of the Avatar" som Lord British himself håller på att sätta ihop.
subterranean homesick alien
helvete vilken korkad idé tror dom på detta spel konceptet själva?
http://media.tumblr.com/42b09f10a68934c150987314a42f82bc/tumb...
Hoppas mer på detta än det sedvanliga mmo-mjölkandet vi har just nu med themeparks och lull-lull. Här verkar man som spelare i varje fall betyda något.
Well roligt dom har en liten "egen ide" problemet är om du ska kunna ändra så mycket hur i helskotta får dom det att gå runt med AI,skript osv?
Såfall tror jag 10 gånger mer på Everquest next, men där är det ett helt annat och vettigare system.
och dom arbetar kanske 2-3 på landmark innan next.
dessa nissar tror detta komma fungera? ja jag menar alltså inget illa menat det är bra idéer men konceptet blir lite snevriden på?
tycker inte du detta? speciellt ett ihopaslängt gäng med kickstarter gör ju inte att det luktar mer fail heller men visst går det så går det jag är väldigt säker på det inte blir något vidare tyvärr
Själva konceptet är intressant. Total sandlåda och låta spelarena skapa materialet. Vill man ha lite mer inriktning så kan man betala för att spela på utvecklarnas världar. Spelare kan skapa material betydligt snabbare än någon utvecklare och det finns säkert spelare som mer än gärna gör detta.
Dock ser jag också flera svagheter som får mig skeptisk. Förutom det faktum att spelet kommer från en mycket liten utvecklare med en väldigt liten budget så verkar spel- och grafikmotorn inte vara något för mig. Spelet ser ut som Runescape. Inte bara i grafiken utan i båda stil och strid.Sådant funkar för Magica men det är inget som hjälper inlevelse i ett MMORPG. och ingen stl jag personligen föredrar. Något liknande Diablo, även tidigare Diablo, hade varit betydligt mer intressant.
Sen kommer frågan om hur bra det spelargjorda materialet verkligen kommer att bli? Det krävs ett gediget community som verkligen tror på spelet annars kommer ingen sitta och lägga ner 500 timmar på att skapa en MMO-värld gratis. Fråga är också hur många som verkligen kommer att spela spelet istället för att leka gudar. Utvecklarna lägger massor av krut på sandlådefunktionaliteten men den är först och främst för de som skapar shards. Resten av spelet måste också vara bra annars är det skit samma om det finns massor med underbart spelarskapat material. Finns det inte minst 10ggr spelare mot gudar så kommer vi sitta med massor av shards och ingen i dem.
Skulle ett Runescape med level editor göra att Runescape får en nyrenässans? Jag är väldigt skeptisk.
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
Well roligt dom har en liten "egen ide" problemet är om du ska kunna ändra så mycket hur i helskotta får dom det att gå runt med AI,skript osv?
Såfall tror jag 10 gånger mer på Everquest next, men där är det ett helt annat och vettigare system.
och dom arbetar kanske 2-3 på landmark innan next.
dessa nissar tror detta komma fungera? ja jag menar alltså inget illa menat det är bra idéer men konceptet blir lite snevriden på?
tycker inte du detta? speciellt ett ihopaslängt gäng med kickstarter gör ju inte att det luktar mer fail heller men visst går det så går det jag är väldigt säker på det inte blir något vidare tyvärr
Har du "någon" hands-on erfarenhet av sandbox spel?
Star Citizen är ju också något som blir ihopslängt av ett gäng med kickstarter. https://robertsspaceindustries.com/funding-goals
Well roligt dom har en liten "egen ide" problemet är om du ska kunna ändra så mycket hur i helskotta får dom det att gå runt med AI,skript osv?
Såfall tror jag 10 gånger mer på Everquest next, men där är det ett helt annat och vettigare system.
och dom arbetar kanske 2-3 på landmark innan next.
dessa nissar tror detta komma fungera? ja jag menar alltså inget illa menat det är bra idéer men konceptet blir lite snevriden på?
tycker inte du detta? speciellt ett ihopaslängt gäng med kickstarter gör ju inte att det luktar mer fail heller men visst går det så går det jag är väldigt säker på det inte blir något vidare tyvärr
Har du "någon" hands-on erfarenhet av sandbox spel?
Star Citizen är ju också något som blir ihopslängt av ett gäng med kickstarter. https://robertsspaceindustries.com/funding-goals
Nu får du ju tänka på summan dom fick in i pengar och hur konceptet är uppbyggt, star citizen är inte alls samma sak som detta. om du kollade videon så förstår du nog vad jag menar hur ska dom kunna få det att fungera väl med kod,ai,skript?
speciellt med den lilla summa dom vill ha?
Det bara känns för optimistiskt, jag vill inte låta negativ men om du tittar på det så låter det ju lite väl optimistiskt? håller du inte med?
ideén har gjorts utav andra företag och detta är stora studios med bra stöd, och mycket pengar säkert i produktionen och dom har inte lyckats så jätte väl, nu ska en liten kickstarter grupp lyckas med något andra har misslyckats med åter och åter igen?
Förstår du nu vad jag menar
Inte att jag inte vill att dom ej ska lyckas, bra att vara optimistisk, men får ju hålla sig inom ramarna av vad som är möjligt med.