EA: årliga spel kan förstöra varumärken
Snarare har detta nog redan skett, ser allt mer som börjar titta på äldre spel och upptäcker hur mycket mer värde dessa ger om man aldrig spelat dem tidigare. Indiespelen kommer på sikt ta över om de fortsätter i samma stil, de stora bolagen står vid kanten på väg att falla ner i avgrunden.
Alltså...EA måste sluta komma med dessa uttalanden. Den högra handen vet inte vad den vänstra gör eller vad är det frågan om? Var väl mindre än ett år sedan som dom klagade på att spelreor (Steam då exempelvis) underminerar spelen, för att sen en vecka senare ha en egen rea.
Trots detta så verkar ju de flesta gamers ändå uppskatta samma skit år efter år.
FIFANFSNHLBF
Uppföljare, gärna så tätt som möjligt, är väl vad som gjorde EA så stora från början?
editx3: omg denna trsaiga editfunktion
Hahaha, "wait what? EA?" stämde så precis.
Jag tycker att de borde köra två olika tungviktare varannat år(ex BF), minst. Och under tiden den aktiva versionen är aktuell, så ska den patchas, och uppdateras med ny content. Görs detta snyggt så skulle jag inte ha något emot att punga ut för premium/dlcs.
Och ändå gör dom det själva år efter år?
Att släppa ett spel som återanvänder majoriteten av vapen, utrustning och fordon från föregångaren är inte heller så uppskattat (bf4)
Hade hellre sett ett miljöombyte, t ex en uppföljare till 2142. Att mata sönder en byggnad med en Mechs två miniguns i Frostbite 3 skulle vara himmelskt
Game long and prosper
Var går gränsen för hur mycket man kan tumma på kvalitén innan majoriteten av spelarna tröttnar.
Risken för EA och de andra spelkolosserna är att de blivit så stora, tunga och stelbenta att de inte hinner med i svängarna längre.
Vet dom var dom är på väg eller klampar dom, lyckligt ovetande, på mot klippkanten?
jag inte hittat på något vettigt att skriva här än
Att släppa ett spel som återanvänder majoriteten av vapen, utrustning och fordon från föregångaren är inte heller så uppskattat (bf4)
Hade hellre sett ett miljöombyte, t ex en uppföljare till 2142. Att mata sönder en byggnad med en Mechs två miniguns i Frostbite 3 skulle vara himmelskt
Japp. Återskapa det sämsta spelet i serien. 2142 var ett skämt.
hade helst sett ett 1942, faktiskt.
Hade hellre sett ett 1942 utan unlocks och skit.
"Den spelserien säljer som smör och det senaste tillskottet Call of Duty: Ghosts klättrade bland annat längst upp i försäljningstoppen på Steam."
Inte så underligt att CoD säljer bättre än Battlefield på Steam eftersom det inte går att köpa BF på Steam öht kanske?
Jag hade köpt och spelat det om det fanns på Steam, och tror knappast jag är ensam med att bojkotta tjänsten Origin efter alla deras misslyckande.
Hade hellre sett ett 1942 utan unlocks och skit.
Jag håller med helt och hållet. Unlocks och F2P står mig upp i halsen.
När ska dom inse att skill och inget annat är som gäller ifall ett spel ska hålla? Det måste vara lite svår, så alla som inte ha tålamod, som oftast ändå sabbar för laget, sorteras bort och endast entusiast blir kvar.
Japp. Återskapa det sämsta spelet i serien. 2142 var ett skämt.
Absolut inte!!
Game long and prosper