Batman Arkham Origins : Flopp!

Testpilot

Jag trodde det skulle vara kul , om inte så skulle det vara som Arkham City iallafall.

JAG HADE FEL!

Ok , det är buggigt och det har jag överseende med i ett nysläpp, märkte av en hel del olika buggar men då buggar som stoppar upp uppdrag slinker igenom blir man besviken.

Sen att Grappling hook ej har samma räckvidd & inte fäster på massor med ställen som innan kunde gör att man blir hopplöst handikappad i stan , inget flyt alls i flygandet!

Striderna saknade flytet , man satt mest och parerade och på nåt vis fattades det flyt man annars får in i spelen , vet inte om det är spelet , mig eller min dator men kombinationen gjorde spelet inte alls lika roligt att spela.

Jag satt mest och svor över att mina combos aldrig flöt , endera klickade man för snabbt och då misslyckades combot eller för långsamt och då fick man spö , den där delikata balansen man brukar få in efter ett tag kom aldrig fram.

Vapnen , ja man har alla vapen men varför har man batarangs modell kasta 1 eller kasta 3 på 2 olika knappar ? kasst.

Ok , ni gör ett spel och förbättrar det i Arkham city men NU SÅ GÅR NI TILLBAKA till det jävla skitäckliga hatade förbannade jävla skitstystemet med 3 persons vy och FASTA förbannade kameror som jag HATAR HATAR HATAR!

Kom precis till Mad Hatter banan och upptäckte att de återupplivat Scarecrow varianterna på utmaningar.
Jag kämpade mig genom detta i första spelet bara för att då var det nytt och nydanande , de tog bort det i City och det gjorde spelet bättre men nu ..

NEJ sade jag ! nej aldrig mer och Vips deluxe så avinstallerades Batman Arkham Origins för att aldrig spelas mer!

Underkänt , stor besvikelse , soptunna nästa.

#blogg

Är det inte samma 3:e persons vy som i City?

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

DÅ VÄRDESÄTTER MAN DOM BÄTTRE SPELEN I SERIEN.

Medlem

Vad är det för buggar folk klagar på? Jag hade en bugg och det var den som var i ett torn.

Annars tycker jag spelet var roligare än arkham city, men det var bara första jag orkade lira klart.

Skrivet av Rakoon:

Vad är det för buggar folk klagar på? Jag hade en bugg och det var den som var i ett torn.

Annars tycker jag spelet var roligare än arkham city, men det var bara första jag orkade lira klart.

Fick en "ramla-genom-golvet-sväva -i-evighet på slutet

Boss fighten mot "super" Bane

annars inga buggar här heller

signatur

Medlem

Klart sämre än City.

1. Berätta storyn redan från början, finns ingen mystik som protocol 10.
2. Ge stealth banor alltför sent i spelet och..
3. När de väl kommer så är de precis som skrivet i FZs recension nästan helt utan variation
4. Ger spelaren gadgets som hans först unlockar i City
5. I början av en bana så säger Bätmän att han inte får bli sedd av andra. Men, det sker mycket snabbt i banan och det blir ingen fail.
6. Det är klart fulare än City, speciellt på utsidan, som känns ack så tom.
7. Mycket enkla riddler gåtor
8. Mycket mindre backstory, färre referenser
9. Frustrerande quicktime bossar, och betydligt svårare än spelet
10. Mark Hamill går inte att ersätta, men nya Batman är helt är helt OK.

Får intrycket att spelet släpptes innan det var färdigt. Nästan allt den gör bra eller OK beror på det tidigare spelen och inte p.g.a. att de har skapat något nytt. Dock så måste jag säga att jag gillar brottsundersökningen mer nu än tidigare.

Köper det gärna när det är GOTY, typ om ett år. Men annars är det ju tänkt att Batman inte är lika kraftfull som i de tidigare spelen, här är det ju tänkt att han är en sorts novis.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

3.5 kebabrullar av 5

Gillade man de andra Batman kommer man gilla det här. Det gjorde jag iaf

signatur

Testpilot
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det inte samma 3:e persons vy som i City?

Det jag klagar på är alltså att då man kör drömsekvenser i Arkham Asylum mot Scarecrow så spelar man i 3 personsvy med kameran i en fast vinkel. Rör man på musen rör man ej kameran .
Jag hatar det , särskilt då man VET att spelet stöder korrekt kamerahantering som man har överallt annars men näää när det är dessa scener då jävlar så ska man "snofsa till det" med det.
När man nu kom till Mad Hatter i Origins och han drogar dig = jep drömsekvens med idiotvy där man skall springa , hoppa o fan o hans moster som i nåt jäkla plattformsspel .. där gick gränsen!

Aa men det är ju just plattformspel det ska efterlikna i dom sekvenserna, no mouse for you, NEXT!

signatur

Medlem

Tycker att spelet är helt tomt på insidan, dåliga voice actors, dåligt skådespel av batman, återanvändning av i princip allt från asylum och city. Inget speciellt nytt, ingen bra story. Nä, ett helt uruselt spel ifall ni frågar mig.

Rocksteady lyser med sin frånvaro.

Dom andra spelen gav mig mest gåshud pga av orginal batman rösten, jokern, dr strange coola referenser. Batman var min totala favorit i barndomen och kollade mycket på animated series på engelska, så det var något sjukt nostalgiskt att få spela som den "riktiga" batman, med rätt röst.

Hoppas på nästa batman spel av rocksteady istället, conroy har ju sagt att han jobbar med ett arkham spel som inte var origins. *hoppas*

1
Skriv svar