U.S. video game sales down 29 percent in July: report

MFC
Medlem
U.S. video game sales down 29 percent in July: report

Lite intressanta nuffror. Ska bli intressant att följa utvecklinge på den europeiska marknaden framöver.

Källa: http://uk.reuters.com/article/idUKTRE57C5NX20090813

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Försäljningen kommer lyfta när krisen avtagit och folk vågar spendera pengar igen.

signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Kan väl också ha att göra med att det inte släppts så många supertitlar nu under sommaren att spendera sina kronor på. Alla ligger ju och lurar tills hösten.

signatur

Videomupp

MFC
Medlem
Skrivet av WildThing:

Kan väl också ha att göra med att det inte släppts så många supertitlar nu under sommaren att spendera sina kronor på. Alla ligger ju och lurar tills hösten.

Det "låga/dåliga" utbudet förklarar inte på långa vägar den så kraftigt sjunkande försäljningen. Om det varit EN titel som räknats för hela utbudet så visst, men visnackar ju HELA försäljningen.

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Syftade inte heller på att endast det står för siffrorna, men nog tror jag att det Nestor säger i kombination med mindre titlar bidrar. Dock är säkerligen krisen den stora boven ändå

signatur

Videomupp

MFC
Medlem
Skrivet av WildThing:

Syftade inte heller på att endast det står för siffrorna, men nog tror jag att det Nestor säger i kombination med mindre titlar bidrar. Dock är säkerligen krisen den stora boven ändå

jo, finanskris is the shit eller nått.

signatur

Medlem

förvånande onördiga siffror, trodde folk lirade året runt utan att bry sig om vädret.

edit: ang. krisen så har jag nog aldrig vågat handla så mycket som just nu, jag är väl en risktagare

signatur

thank you, come again

MFC
Medlem

Inget fel o handla, så länge man har sparade pengar också..

signatur

Medlem
Skrivet av MFC:

o det har man ju inte
staten och ingen annan tycker att vi ska hålla i våra plånböcker, nu är det bara låna och shoppa så är lågkonjunkturen över på nolltid.. i teorin iaf.

Jag är lite av en nego person, jag tror att krisen kan förlängas av alla åtgärder som länderna tagit. Det jag tror på att vi i närframtiden (antagligen till höstmörkret-början av 2010) får ytterligare en dipp, under de nivåer som vi sett idag, för att det varit så historiskt också, sen kan man småningom börja växa.

Det ringer alarmklockor i mig, men det är inget som hindrar mig just nu att nå mina drömmar för en gångs skull i livet. Jag har oroat mig för pengar sen liten och har det gjort mig rikare eller gladare? Nej.

signatur

thank you, come again

MFC
Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av MFC:

o det har man ju inte
staten och ingen annan tycker att vi ska hålla i våra plånböcker, nu är det bara låna och shoppa så är lågkonjunkturen över på nolltid.. i teorin iaf.

Jag är lite av en nego person, jag tror att krisen kan förlängas av alla åtgärder som länderna tagit. Det jag tror på att vi i närframtiden (antagligen till höstmörkret-början av 2010) får ytterligare en dipp, under de nivåer som vi sett idag, för att det varit så historiskt också, sen kan man småningom börja växa.

Det ringer alarmklockor i mig, men det är inget som hindrar mig just nu att nå mina drömmar för en gångs skull i livet. Jag har oroat mig för pengar sen liten och har det gjort mig rikare eller gladare? Nej.

Då är vi två som tror på en "dipp" till hösten. Jag är mycket pessimistisk över spelutvecklarnas möjligheter att överleva. Tänker faktiskt inte säga mer.

signatur

1
Skriv svar