har skapat en ny karaktär

Inaktiv
har skapat en ny karaktär

som topic säger har skapat en ny karaktär minmatar brutor tribe,

har en caldari sen tidigare och då är det ju misiler och sköld tankning som gäller.

Minmatar verkar vara nått mellanting men vad ska man satsa på om man vill spöa npc och kanske bygga grund för pvp senare.

Inaktiv

Armor tanking är PvP för in princip alla minmatar skepp utom möjligtvis maelstrom. Eller ja det har varit det så länge jag spelat. Jag har inte spelat på 9mån, så vet inte hur speed nerf har påverkat midslot standard layouten.

Shieldtanking är vad som gäller för PvE generellt för minmatar och caldari. Men för lv 1-3 klarar du dig nog på armor tanking om du vill.

Minmatar är nog den mest skill intensiva rasen. Dom behöver skills i sköld, armor, turret, missiles, drones, speed. Så du har en lång väg att gå. Jag har alltid gillat minmatars skepp och jag har cross tränat min main till minmatar. Att ha ett fart övertag är alltid bra i PvP. Men jag tycker minmatars skepp är så fula.

Innan har MWD varit måste för PvP men kan tänka mig att AB fungerar nu iaf då du kan deaktivera andras MWD. förut var MWD must have för PvP. men nu kan du nog skjuta upp det.

Minmatar är väldigt bra för PvP men inte i topp när det gäller PvE.

Inaktiv

Jo jag har fått den uppfattningen att man både måste ha turrets och misiler, ska ta och börja med sköldskilsen så jag kan tjäna litte pengar först och bygga på turrets som man faktiskt få starta med lvl 5 i gunnery! Tack för hjälpen!

Medlem

Måste man ha missiler som minmatar?!
Men som sagts, det är en väldigt skillintensiv ras. Jag har både shield skills och armor skills på min (nu också då jag crosstrainat amarr).

Ang. speed nerf så används fortfarande MWD i pvp. Men mest för att hålla dig ur scram range och sluta ihop avstånden mellan dig och fienden snabbare. För det finns ju bara ett sätt att köra på.. Och det är att gå ut med en smäll

Inaktiv

Njae iofs behöver man inte det, men jag tycker phoonen är minmatars skönaste BS och fint med missiler på den

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Shieldtanking är vad som gäller för PvE generellt för minmatar och caldari. Men för lv 1-3 klarar du dig nog på armor tanking om du vill.

Jag kör lvl4 missions solo med armor, en repp. Fast då kör jag med en trevlig faction tank och ett trevligt faction skepp

signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Nu var det ett tag sen, men jag har för mig att jag körde lvl 2 missions i en armortankad rupture, och lvl 3 i en shieldtankad cyclone. Men det var innan hurricanen fanns, och den borde ju funka för lvl 3 med armor tank. För lvl 4 är det antingen en shieldtankad maelstrom, eller armortankad cyclone eller tempest (generellt alltså, en shieldtankad sleipnir funkar också).

Men negligera inte supportskillsen!! Ta det lugnt, minmatar är en ras som verkligen blir mycket bättre när supportskillsen blir högre. Så försök att håll det "50/50" med ship skillsen, stressa inte iväg. Cruiser>BC>BS är väl standard, men du kan skippa BC, eller stanna där och gå på command ships... val, val

Medlem

jo ungefär den ordningen jag körde.. fixade upp cruiser skills först så, sen CS and BS och nu amarr

Medlem

Vilken bank är det ?

signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
1
Skriv svar