Alien: Rogue Incursion släpps till VR senare i år

Robot
Alien: Rogue Incursion släpps till VR senare i år
Medlem

Meningslös trailer

Medlem

Bra trailer 🤣🤣🤣🤣

Medlem

Inget jag kommer att våga spela men gillar Alien och vr så jag är ändå glad att det kommer.

Medlem

Trailer? Det där var en bild. Hoppas spelet blir bra, men knappt värt att uppmärksamma om de inte har mer att visa.

Medlem

I Collectors edition så medföljer vuxenblöja och hjärtstartare?

Medlem
Skrivet av Celebmir:

Meningslös trailer

det var min första tanke med, men jag tror det ska vara samtidig en hommage till teaser trailer av film 1, då på '70 talet hade detta säkert en annan effekt än nuförtiden.

Medlem

Oh jäklar va intressant! Synd det bara var en onödig teaser dock.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

det var min första tanke med, men jag tror det ska vara samtidig en hommage till teaser trailer av film 1, då på '70 talet hade detta säkert en annan effekt än nuförtiden.

Kan stämma rätt bra faktiskt Det föll dock mig i smaken med så enkel teaser


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nope


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Skribent
Skrivet av Rh3nium:

det var min första tanke med, men jag tror det ska vara samtidig en hommage till teaser trailer av film 1, då på '70 talet hade detta säkert en annan effekt än nuförtiden.

Jag tänkte direkt att det var en call back till den teaser-trailern för Alien back in the days. Gissar att vi får se mer inom kort.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ska bli väldigt intressant.
Om jag inte minns fel så när det pratades för första gången om detta någon gång under förra året, så nämndes även en plattskärmsversion.
Kan även varit att ett annat vanligt spel ska komma samtidigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ouuuh det där kan ju bli riktigt najs till PSVR2 😃

Medlem

Grymt. Vore najs med ett Alien vs Predator spel också i vr. Gå runt osynlig och stealtha folk.
Eller som Marine och peppra sönder Aliens som springer på väggar och i taket.

Det här med skräckspel och gömma sig för en enda Alien, ja det kan ju vara kul men finns väl massor av liknande spel redan. Jag tänker på Resident Evil spelen när man blir jagad och gömmer sig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Isolation 2...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av lonian:

Grymt. Vore najs med ett Alien vs Predator spel också i vr. Gå runt osynlig och stealtha folk.
Eller som Marine och peppra sönder Aliens som springer på väggar och i taket.

Det här med skräckspel och gömma sig för en enda Alien, ja det kan ju vara kul men finns väl massor av liknande spel redan. Jag tänker på Resident Evil spelen när man blir jagad och gömmer sig.

Senaste alien vs predator skulle dom nog kunna göra till VR, iaf för predator. Tror inte många skulle gilla att springa runt som xenomorph i VR dock... speciellt när man springer runt väggarna, om dom inte typ kör med att man hoppar mellan väggarna istället.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skribent
Skrivet av rmpyro:

Senaste alien vs predator skulle dom nog kunna göra till VR, iaf för predator. Tror inte många skulle gilla att springa runt som xenomorph i VR dock... speciellt när man springer runt väggarna, om dom inte typ kör med att man hoppar mellan väggarna istället.

Ja fy! Minns jag blev illamående av att spela Alien i gamla AvP. Fiskögonperspektivet och springande på väggarna och i taket fick mig att må rejält dåligt 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja fy! Minns jag blev illamående av att spela Alien i gamla AvP. Fiskögonperspektivet och springande på väggarna och i taket fick mig att må rejält dåligt 😅

Håller både AvP 1 och AvP 2 till mina favorit fps från dåtiden. Älskade multiplayer på AvP2 då man som Alien kunde hoppa över hela banan.
Vore najs med en remake på någon av dem spelen.
Idag krävs väl dock tillstånd från Disney om något skall göras med Alien och predator.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja fy! Minns jag blev illamående av att spela Alien i gamla AvP. Fiskögonperspektivet och springande på väggarna och i taket fick mig att må rejält dåligt 😅

Det var min favoritgrej att göra (inte må dåligt då, men lira Alien alltså)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Isolation 2...

De skulle bara gjort en remake av alien isolation i VR. Det är en enorm modern tragedi att vi inte har det. Kom nära med mother modden.

Medlem

plattformarna spelet släpps till är PSVR2, Steam och Meta Quest 3.

det är bekräftat att spelet inte stödjer Quest 2 eller ens Quest Pro

https://www.roadtovr.com/alien-rogue-incursion-may-signal-the...

"In addition to launching on PSVR 2 and SteamVR, a Survios spokesperson told Road to VR that Alien: Rogue Incursion is indeed “native to Meta Quest 3 only,”


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar