Snabbkollen – Vilka speltjänster prenumererar du på?

Jag kör heller ingen just nu men jag har nog haft åtminstone 3st av dem senaste året.

Jag hoppar ofta på om där är något nyare spel som jag vill testa och tror att jag kommer spendera mer än 2h i (Steams gräns för att återlämna spel) men som jag inte vill betala fullpris för.

Brukar ofta löna sig av min erfarenhet även om det också uppstått lägen där man velat starta ett spel som man har spelat men som man spelat på prenumeration och därför inte bara kan starta upp

Medlem
Skrivet av Gen:

Visste inte att EA ingick i GamePass.

Ok.. men nu vet du😁. Så teknisk sett så ligger ea play högre i %antalet än game pass om man ska räkna med att den är med i game passet

Medlem

Hade egentligen tänkt pausa GP ett tag nu medan jag spelar igenom Baldurs Gate 3. Men i och med att det börjat komma så mycket barnspel där så fyller det ändå en funktion för resten av familjen så det får vara kvar ändå.

Medlem
Skrivet av Kjille666:

Ok.. men nu vet du😁. Så teknisk sett så ligger ea play högre i %antalet än game pass om man ska räkna med att den är med i game passet

Det är väl bara i Ultimate om jag minns rätt.

ELF
Medlem

Köper istället för hyr.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ulphen:

Det är väl bara i Ultimate om jag minns rätt.

Nepp. Har pc version å då ingår hela ea play paketet också

Går du in på game pass hemsida så ser du vilka spel som kommer från ea play det står under deras bild på spelen.

Medlem
Skrivet av ELF:

Köper istället för hyr.

Hehe. Du hyr ändå enligt ubisoft. Även om du har köpt ett spel så äger du det inte. Men många andra gamers är redan irriterande på detta och ska vi få bukt med live servicen så måste vi sluta köpa och prenumerera på spelen så att det kan återgå till det heliga 90-talets och början av 00-talets tillväga sätt att skaffa spel genom att köpa det för ca2-400kr istället för 6-900kr.. men det är bara önsketänkande tyvärr

Ps+ funder dock på att avsluta i juni.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Hade Xbox live/gamepass i flera år tills jag skaffade en Switch förra året då sa jag upp det och har ingen tjänst sedan dess

Medlem

Betalade för playstation plus bas idag för jag har glömt säga upp skiten😂

Medlem

Gamepass, brukar dock ta en paus på några månader ibland om det är mycket annat att spela. Har även en aktiv WoW prenumeration. Men ska avsluta den så fort jag levlat upp till 70.

ZF
Medlem

Har inte prenumerationen på + på år nu.

Händer emellanåt att man tar månad på det eller en GFN. Men totalt sett fick det räknas som ingen.

Känns bara som pengar som ligger och ryker i en askhög när jag spelar online så sällan.

ELF
Medlem
Skrivet av Kjille666:

Hehe. Du hyr ändå enligt ubisoft. Även om du har köpt ett spel så äger du det inte. Men många andra gamers är redan irriterande på detta och ska vi få bukt med live servicen så måste vi sluta köpa och prenumerera på spelen så att det kan återgå till det heliga 90-talets och början av 00-talets tillväga sätt att skaffa spel genom att köpa det för ca2-400kr istället för 6-900kr.. men det är bara önsketänkande tyvärr

De kan ju försöka ta spelen från mig.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Switch online med expansion pak, och Game pass ultimate.

Medlem

Nintendo Switch Online. Spelar i stort sett bara singleplayer, undantaget är Tetris 99 och F-Zero 99 som slukat mycket av min tid.

Medlem
Skrivet av Kjille666:

Nepp. Har pc version å då ingår hela ea play paketet också

EA Play är inkluderat i PC Game pass och Game pass ultimate, men det är inte inkluderat i Game pass core eller Game pass konsol.
Så det är många som får med EA automatiskt, men inte alla.

Medlem

Jag gör aldrig flera månader i sträck, men köper isåfall en månad hit och dit när jag har behov för det. Det händer att jag kan skaffa Amazon Prime, men inget jag har aktivt just nu. Räknas ESO+ och FFXIV?

Medlem

Har ingen, kommer aldrig ha någon.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Betalade för playstation plus bas idag för jag har glömt säga upp skiten😂

Jag råkade ut för det där. Avbröt vidare prenumeration och ringde Sony som la tillbaka pengarna på sony kontot.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av ELF:

De kan ju försöka ta spelen från mig.

Vet du hur mycket av spelet som ligger på skivan? Typ halva resten behöver du ladda ner. Räcker bara att dem stänger ner nerladdnings servern för det spelet som dem gjorde med the crew

Medlem

Har några månader kvar på NSO, får se om jag förnyar efter det eller inväntar Switch 2, och hoppar av och på PS+ Essentials lite då och då om det är något som lockar den månaden.

ELF
Medlem
Skrivet av Kjille666:

Vet du hur mycket av spelet som ligger på skivan? Typ halva resten behöver du ladda ner. Räcker bara att dem stänger ner nerladdnings servern för det spelet som dem gjorde med the crew

Har alla installers på min nas. Så behövs inga skivor och inget behöver laddas ned.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

PS Plus Premium och där ingår väl iofs Ubisoft tjänsten också.

Annars inget mer och inga planer på något mer heller för stunden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Har köpt PS+ extra på black friday för ca 1000 kr. Känner att bara det kommer några spel per år som jag gillar så har jag gått plus. Köper nästan inga spel runt om det som ingår. Mig gör det inget att spelen inte är dom senaste.

Att spela online skiter jag i, det är bara spelen jag är ute efter.

Medlem
Skrivet av ELF:

Har alla installers på min nas. Så behövs inga skivor och inget behöver laddas ned.

Installationsfiler hjälper inte om själva spelet kräver en konstant uppkoppling mot spelservrar som stängs av. I det aktuella fallet med The crew så finns det inget sätt att spela offline och Ubisoft stängde av spelservrarna, så det är helt ospelbart.

Det är samma problem som alla gamla MMO som lagts ner och blivit ospelbara.

Medlem

Playstation Plus Premium, Game pass Ultimate, EA play (till PS), Ubisoft+ (via PS+, men får nog bli ett löst köp när Star wars spelet kommer), Amazon Prime (För Prime och Twitch, sen håller jag tummarna för att de ska släppa Luna här snart) och så Humble bundle.
Kommer även bli Nintendo Online när vi väl skaffar en Switch.

Ungarna får ut hur mycket spel som helst av det och jag får lugn och ro...

Glömde bort att skriva de två vi använder mest till mobilerna: Google Play pass och Netflix.
Har man en Android telefon så är de två kanon ju.

Medlem
Stadia

Jag hade google stadia och såg fram emot att lira Baldurs Gate 3 på en prisvärd laptop med bra skärm t ex. Tyvärr lade dom ned, men man fick tillbaka alla pengar man investerat iallafall.

Medlem

Är emot sånt här med prenumationer men testa Ps plus extra i februari för 720kr för första gången. Men tänker stänga ner det när tiden går ut om ett år. För musik kör jag ändå Youtube premium då jag utnyttjar det varje dag till max. Men för film, serier i 4K kör jag med min ipTv för 1200kr om året. Ganska sjysst pris då jag får precis in allt som finns sen typ 1930-2024

Medlem

Jag har NSO. Retrospelen är värd kostnaden för mig. Spelar uteslutande handhållet nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Daed:

Installationsfiler hjälper inte om själva spelet kräver en konstant uppkoppling mot spelservrar som stängs av. I det aktuella fallet med The crew så finns det inget sätt att spela offline och Ubisoft stängde av spelservrarna, så det är helt ospelbart.

Det är samma problem som alla gamla MMO som lagts ner och blivit ospelbara.

Jupp. Får väl se om elf kommer med motsvar här.. eller om han nu förstår begreppet att ingen nu för tiden äger inte sina spel. Saknar gamla goda tiden då dem fokuserade på singelplayer spel med tillgång till mp..

12
Skriv svar