The Witcher får en 5:e säsong på Netflix – men det blir den sista

Robot
The Witcher får en 5:e säsong på Netflix – men det blir den sista

Och produktionen av säsong 4 har dragit igång.

#Netflix, #The-witcher, #Tv-serier


Medlem

Känns lite tragiskt när man är ett Witcher-fan och inte vill fortsätta kolla efter säsong 2.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Känns lite tragiskt när man är ett Witcher-fan och inte vill fortsätta kolla efter säsong 2.

Det är häpnadsväckande hur snabbt det gick utför. Vi kollade första säsongen på en kväll, medan säsong två var riktigt kämpig att komma genom. Några guldkorn fanns (Nivellen!), men vi satt mest och facepalmade åt manuset. När tredje säsongen kom var intresset helt bortblåst, så den har vi inte ens sett.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Första säsongen var riktigt bra. Sedan gick det utför, och dog med säsong 3.

Notering till mig själv: titta inte på serier där manusförfattarna hatar källmaterialet och gör narr av det.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det är häpnadsväckande hur snabbt det gick utför. Vi kollade första säsongen på en kväll, medan säsong två var riktigt kämpig att komma genom. Några guldkorn fanns (Nivellen!), men vi satt mest och facepalmade åt manuset. När tredje säsongen kom var intresset helt bortblåst, så den har vi inte ens sett.

Hoppade av på säsong tre, vet inte vilket avsnitt men sista avsnittet jag såg var den där striden med alla magiker i någon borg.

Quake-konnässsör

Slutade och titta efter en säsong

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Första säsongen var riktigt bra. Sedan gick det utför, och dog med säsong 3.

Notering till mig själv: titta inte på serier där manusförfattarna hatar källmaterialet och gör narr av det.

Ja. Man blir vansinnig. Jag tar deras hat mot källmaterialet personligt.

Medlem

Första var ändå lovande men lite b. Sen gick det bara utför.

Gen
Medlem

Håller med om att säsong 2 var jobbig att ta sig igenom. Har inte ens sneglat på säsong 3.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det är häpnadsväckande hur snabbt det gick utför. Vi kollade första säsongen på en kväll, medan säsong två var riktigt kämpig att komma genom. Några guldkorn fanns (Nivellen!), men vi satt mest och facepalmade åt manuset. När tredje säsongen kom var intresset helt bortblåst, så den har vi inte ens sett.

Håller med, jag såg nog första säsongen 3 gånger innan andra kom. Andra säsongen såg jag bara veckovis och var rätt uttråkad. Har inte ens brytt mig om serien sedan dess. Är helt avtänd på serien nu.

Medlem

Gav upp efter S1... inte sett de andra för första var så himla B

Medlem

Stämmer in i kören, tyckte s1 var okej men var rätt less efter den. S2 fick något avsnitt sen gav jag upp.
Det är något över serien som känns så billigt och dåligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag hatade inte säsong 3 så kommer nog fortsätta titta. Sen är man ju lite nyfiken på hur dom gör med övergången till Hemsworth.

Medlem

Säsong 2 avek så mycket från orginalet så man blev illamående. Säsong 3 följde åtminstånde böckerna hyffsat, förutom vissa friheter de tog med Jaskier och Radovid. Vilket inte störde mig för grundstoryn var åtminstånde det samma.

Medlem

Kul, ska bli intressant att se vad de gör med resten av berättelsen.

Skribent

Kommer bli en stressad historia. Får GoT-känning där de bara kommer beta av checklistan av händelser som behöver ske och resten skiter de i. Tror inte de kan få ihop detta på ett vettigt sätt på endast 2 säsonger till även om de velat.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar