Cities Skylines 2 försenar framtida DLC och konsolversioner

Robot
Cities Skylines 2 försenar framtida DLC och konsolversioner

Och skänker bort det första "utstressade" DLC:t, som tidigare kostat.

#Cities-skylines-2, #Colossal-order


Medlem
Medlem

Det går sådär nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vilket skämt till företag. Tror jag håller mig till Skylines 1.

Medlem

Krishantering! Synd för de var väl ganska populära utvecklare innan, omtyckta av de flesta.

Tror dock att de kan vända på skutan åt rätt håll.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Krishantering! Synd för de var väl ganska populära utvecklare innan, omtyckta av de flesta.

Tror dock att de kan vända på skutan åt rätt håll.

Jag tror motsatsen. Det här är total "fall from grace" , om något. Kommer vara värdelöst även om två år.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

Jag gillar spelet utan DLC, kalla mig galen


signatur

IDKFA

Medlem

Så tråkigt. Var verkligen taggad på denna :/

Medlem

Bra att de tar nya grepp om saker o ting.
Var också taggad som tusan, men kan hålla mig ett tag till för en bättre upplevelse.

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Var sugen på spelet, men avstod pga jag vill vänta tills det presterar bättre.
Men många verkar ogilla spelet, är det enbart pga prestandan eller är spelet en besvikelse?

Edit
Såg att det fanns kvar på gamepass så får dra ner och hoppas jag hinner testa i helgen. Och om datorn orkar med🙂

Medlem

Alla dlcs till första spelet var innehållsfattiga mot vad man betalade för dem.

Medlem

Undrar hur mycket av alla problemen med frampressat spel och DLC kommer från Paradox?
Är vän med styvsonen till chefen för Experiment 101 och fick höra en del av hur mycket man kan bli pressad av just sin utgivare och vad det krävs för att stå på sig. Så undrar om Paradox krävt mer än vad som realistiskt gått att leverera, fasta datum som de vägrat flytta och annat liknande, eller om Cities Skylines teamet helt enkelt misslyckats på egen hand.

Medlem

Vilken shit-show detta har varit.

Medlem

Man sitter verkligen i en dålig sits när det är så här, spelet sålde bra initialt, men fick dåligt betyg, vilket gör att folk nu är tveksamma till att köpa och fler än vanligt lämnar tillbaka. MEN, som kaka på kaka så måste man ju få in pengar då släpper man DLCs som ingen vill ha eller vill betala för, det ger än mer dålig kritik, då pudlar man vilket ger ÄNNU sämre kritik... tänk om spelet kunde kommit ett halvår senare i stället, så mycket bättre det kunde ha varit.
Det är dessutom ingen (se: c:a 12 pers) som ändrar sina betyg, det enda sättet att få bättre betyg det är att jobba ikapp det i tid mot nya spelare, frågan är hur länge man kan göra det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Man sitter verkligen i en dålig sits när det är så här, spelet sålde bra initialt, men fick dåligt betyg, vilket gör att folk nu är tveksamma till att köpa och fler än vanligt lämnar tillbaka. MEN, som kaka på kaka så måste man ju få in pengar då släpper man DLCs som ingen vill ha eller vill betala för, det ger än mer dålig kritik, då pudlar man vilket ger ÄNNU sämre kritik... tänk om spelet kunde kommit ett halvår senare i stället, så mycket bättre det kunde ha varit.
Det är dessutom ingen (se: c:a 12 pers) som ändrar sina betyg, det enda sättet att få bättre betyg det är att jobba ikapp det i tid mot nya spelare, frågan är hur länge man kan göra det.

Tror inte det hade hjälpt om de haft ett halvår till. Är så mycket system och mechanics i spelet som helt enkelt inte fungerar och som måste göras om från grunden.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Tror inte det hade hjälpt om de haft ett halvår till. Är så mycket system och mechanics i spelet som helt enkelt inte fungerar och som måste göras om från grunden.

Nej, det är nog sant, ett år låter bättre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av VilePlacenta:

Jag tror motsatsen. Det här är total "fall from grace" , om något. Kommer vara värdelöst även om två år.

Jag hoppas du har fel!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Jag hoppas du har fel!

Det gör jag också.:)


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

Om de bara hade släppt spelet som Early Access (vilket det uppenbarligen är) när det släpptes förra året så hade de haft ett betydligt bättre mottagande.

Medlem

Skyller mer på Paradox än Colossus för hanteringen.
Antingen tog pengarna slut eller så krävde Paradox att ha spelet på bordet för deras kvartalrapportering.

Medlem

Jag har väldigt mycket kvar i det första spelet som jag inte har byggt än så för min del kan dom putsa spelet i ett par år till.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det är väl bara att göra som alla andra och släppa det som early access så kan man skylla på det. Där är väl iofs problemet att konsumenten förväntar sig ett färdigt spel och bedömmer det som ett sådant.

Har fortfarande kul i C:S2. Speciellt nu när dom har ett officiellt modstöd.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Skyller mer på Paradox än Colossus för hanteringen.
Antingen tog pengarna slut eller så krävde Paradox att ha spelet på bordet för deras kvartalrapportering.

Med tanke på hur länge Paradox själva tar för att utveckla sina egna spel så tror jag inte att dom krävt särskilt mycket.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Skyller mer på Paradox än Colossus för hanteringen.
Antingen tog pengarna slut eller så krävde Paradox att ha spelet på bordet för deras kvartalrapportering.

Vad grundar du detta på? Jag har följt Colossal på deras forum, och det är väldigt uppenbart att studions ledarskap inte är i samklang med varken sina utvecklare eller spelarbasen. Man sa tidigt att prestandan inte var optimal, och att den skulle bli bättre. Dock ej bra utan det talades om 30 FPS vill jag minnas.

Därutöver var man nöjd med själva simulationen. Vilket är en spottloska rakt i människors ansikten då den uppenbart är trasig på flera håll. Utvecklarna själva kan omöjligen ha missat detta, utan man måste leva i en chefsbubbla där allt i powerpoint-presentationen är checkat men man har aldrig använt produkten.

1
Skriv svar