20.00 ikväll – Kingdom Come-studion visar sitt nya spel

Robot
20.00 ikväll – Kingdom Come-studion visar sitt nya spel

Medeltid igen? Rak uppföljare? Eller något helt nytt?

#kingdom-come-deliverance, #warhorse-studios


Geeks Gaming

Riktigt peppad! Förhoppningsvis så gör man något nytt samtidigt som man tar vara på sitt arv ❤️

Medlem

IGN råkade lägga upp en teaser för en kort stund som visar spelet och release.

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/s/eNKyPMVYkH

Är det inte okej så ber jag om ursäkt


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Managor:

IGN råkade lägga upp en teaser för en kort stund som visar spelet och release.

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/s/eNKyPMVYkH

Är det inte okej så ber jag om ursäkt

Jag förlåter dig i alla fall
Ska bli kul att se det med högre upplösning och bättre kvalité.
Spoiler från länken:

Men hade verkligen inte tror det skulle bli en direkt uppföljare.

Medlem

Riktigt pepp! 😀

Medlem
Medlem

Blir riktigt spännande, var tvungen att smygkika på teasern! Med tanke på miljöerna är jag nyfiken på om de fortfarande använder sig av CryEngine, eller om de har bytt till Unreal 5. Även om den verkar är bra, tycker jag ofta att spel får en viss "Unreal-känsla" visuellt.

Medlem

Man måste ju ändå älska hypen vid spelannonseringar. Vet inte om det finns någon liknande härlig känsla. Sen att de inte infriat sig sista tiden är en annan sak

Typ som när man träffar en partner- man blir blind och uppfylld, sen ser man alla brister och sen gör man slut.

Medlem

ÄNTLIGEN! SOM JAG VÄNTAT! KCD är nummer ett på min lista genom alla tider (har tom två tatueringar från spelet)! SÅ SATANS TAGGAD!!!!

Geeks Gaming
Skrivet av Prixm:

ÄNTLIGEN! SOM JAG VÄNTAT! KCD är nummer ett på min lista genom alla tider (har tom två tatueringar från spelet)! SÅ SATANS TAGGAD!!!!

Så kan man ju inte säga utan att visa upp dom! In med bilder! 😁

Medlem

1an slutade ju som den slutade. Det måste bli en upplösning känns det som.


signatur

Allätare

Medlem

Hur kommer man in i 1an? Även fast jag vill älska spelet var det trögt

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Så kan man ju inte säga utan att visa upp dom! In med bilder! 😁

https://imgur.com/a/2oMLXlh

Sir Radzigs svärd och ett skelett från game over screenen, kommer addera dom andra två i maj!
Bonus: Man kan se min Witcher-tatuering på nackbilden :D!

Edit: Ja, skelettet är menat att vara i den stilen, det är direkt från spelets art, så skuggningen är densamma, som dom gjorde det på den tiden i stort sett.

Medlem

Ooo... Spännande!

Medlem
Medlem

Köpte nyss Kingdom Come med alla DLC för 41 kr på Store. Kanske Game Pass hjälpte till men det var ju ett brutalt fynd.

Medlem

Uppföljaren: Kingdome Gone


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Detekt:

Köpte nyss Kingdom Come med alla DLC för 41 kr på Store. Kanske Game Pass hjälpte till men det var ju ett brutalt fynd.

KCD är mitt sommarspel, har ägt det ett bra tag men aldrig lirat. Blir nu i sommar, när tiden finns


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

KCD är mitt sommarspel, har ägt det ett bra tag men aldrig lirat. Blir nu i sommar, när tiden finns

Samma här. Blir sommarspelet.

Medlem

Grymt att dom släpper spelet innan årets slut också

Medlem
Medlem

Fan vad nice med release i år! Kommer ihåg den olidliga väntan som var med första spelet från det att man såg första bilderna tills man kunde spela!

Medlem
Skrivet av Trycket:

Hur kommer man in i 1an? Även fast jag vill älska spelet var det trögt

Det är lite trögt i början, men när du kommit någon timme in så bara rullar det på. Mat, sömn och tvagning är inte varken jobbigt eller ivägen. Storyn är riktigt bra, combat blir gradvis lättare, uppdragen underhållande och spännande

Medlem
Medlem

Gråter av lycka.

Kingdom Come förstörde alla andra spel i samma genre för mig. Att allt inte handlar om att framkalla snabba dopaminkickar var något jag älskade med spelet.

Medlem

Ser lovande ut

Medlem

Älskar det första Kingdom Come även om det har rätt så stora brister och är ett rätt klumpigt spel.
Ska bli riktigt spännande att se vad uppföljaren kan komma med.

1
Skriv svar