Blizzard: "Vi snackar konstant om World of Warcraft på konsol"

Robot
Blizzard: "Vi snackar konstant om World of Warcraft på konsol"

Kanske mer aktuellt nu när Activision ägs av Microsoft?

#World-of-warcraft


Medlem

Tror Classic skulle passa särskilt bra på Konsol, med tanke på att det är lite långsammare tempo än retail.

Medlem

Ff14 funkar ju, så varför inte wow

Medlem

Det skulle ha släppts till konsol för längesen. Kring Cata/MoP tiden

Finns många som spelar wow med endast kontroll, har sett på twitch hur flera av dom tar sig igenom höga m+ utan några som helst problem. Vissa klasser kanske är mer utmanande än andra såklart men jag blev förvånad hur graciöst det ändå såg ut

Medlem

Varför inte ett nytt wow spel? Med typ dagens grafik? Eller behövs det inte?
Har själv aldrig spelat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Gärna till boxen med Cross-account och sedan en trail likt den ff14 har, så kommer jag garanterat hoppa in igen

Medlem

Skulle kunna lanseras idag utan problem då nya konsoler till stor del stödjer tangentbord + mus. Ser inget skäl till att det stoppar något.

Skulle kunna bli bra. FFXIV funkar fläckfritt på PS5 och man kan välja mellan tgb/mus eller handkontroll.

Medlem

Skulle inte vilja spela med någon som spelar på konsol som spelar med handkontroll när det gäller wow aldrig.

Medlem
Skrivet av erson:

Skulle inte vilja spela med någon som spelar på konsol som spelar med handkontroll när det gäller wow aldrig.

Varför inte det?

Medlem
Skrivet av erson:

Skulle inte vilja spela med någon som spelar på konsol som spelar med handkontroll när det gäller wow aldrig.

För att? Det funkar ju i ffxiv helt utan problem, och det finns folk som spelar WoW med handkontroll redan.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Detta skulle vara kanon. Den enda anledningen jag kan komma på för att ha en pc är just möjligheten att spela wow.

Medlem
Skrivet av Managor:

För att? Det funkar ju i ffxiv helt utan problem, och det finns folk som spelar WoW med handkontroll redan.

Klart det finns folk som spelar med kontroll. Retail wow är betydligt snabbare spel än ffxiv. Du kommer aldrig ha samma reaktion som någon med mus och tbord. Förmodligen måste de dumma ner spelet för att göra en hyffsad integration.

Medlem

Om man är extremt casual fungerar kontroll.

Annars, nä.

Medlem

Känns som det var därför antalet spells krympte kraftigt för några expansioner sen, så det skulle räcka med kontroll-knappar.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

WoW borde gå att spela på en potatis med kniv och gaffel...

Medlem
Skrivet av Cortex:

WoW borde gå att spela på en potatis med kniv och gaffel...

Ja det kan man också.

System Requirements (Minimum)
CPU: 4 Cores, 3.0 GHz processor 4th Generation Intel Core Haswell / AMD Ryzen Zen
RAM: 8 GB
VIDEO CARD: DirectX 12 capable 3GB NVIDIA GeForce GTX 900 series / AMD GCN 4th gen / Intel Iris XeGraphics
DEDICATED VIDEO RAM: 3 GB
PIXEL SHADER: 5.1
VERTEX SHADER: 5.1
OS: Windows 7 64-bit
FREE DISK SPACE: 128 GB

Recommended Requirements
CPU: 6 Cores, 3.5 GHz processor 8th Generation Intel Core Coffee Lake / AMD Ryzen Zen 2
RAM: 16 GB
VIDEO CARD: DirectX® 12 capable 8 GB NVIDIA GeForce RTX / AMD RDNA 2 / Intel Arc 7 Graphic
DEDICATED VIDEO RAM: 8 GB
PIXEL SHADER: 5.1
VERTEX SHADER: 5.1
OS: Windows 10 64-bit
FREE DISK SPACE: 128 GB

Problemet är typ uteslutande kontrollerna skulle jag säga.

Medlem

Kan man spela wow utan mod? Vet inte hur det fungerar i retail men i classic var det ett omöjligt.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tror Classic skulle passa särskilt bra på Konsol, med tanke på att det är lite långsammare tempo än retail.

Det tror inte jag. Den mängder med knappar jag hade för att få en fint lunk i spelande är inte något du får till på konsol, om de nu inte ser till att det stödjer muss och tangentbord även på konsolen. Och då menar jag mus med många knappar.

Jag körde samtliga klasser i Classic och använde alla "nåbara" siffror, band om zxc knapparna, la till MMO mus för att få mängder knappar för tummen.

Jag tror mer på att ett modernare wow, retail, skulle funka bättre, för har fått för mig det har "slimats" lite.

Medlem
Skrivet av Chef-la-def:

Kan man spela wow utan mod? Vet inte hur det fungerar i retail men i classic var det ett omöjligt.

Det går alldeles utmärkt att spela wow utan mods classic eller retail kräves bara mer av dig som spelare.

Medlem
Skrivet av mrbananpappa:

Om man är extremt casual fungerar kontroll.

Annars, nä.

Haha, det är WoW vi pratar om. Finns knappast något annat än casual.

Medlem

Folk som jämför WoW med FF14 glömmer nog att FF14 har 2.5GCD.

WoW har 1.5GCD och lägre.

En ganska stor skillnad om man då kör med kontroll.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Det tror inte jag. Den mängder med knappar jag hade för att få en fint lunk i spelande är inte något du får till på konsol, om de nu inte ser till att det stödjer muss och tangentbord även på konsolen. Och då menar jag mus med många knappar.

Jag körde samtliga klasser i Classic och använde alla "nåbara" siffror, band om zxc knapparna, la till MMO mus för att få mängder knappar för tummen.

Jag tror mer på att ett modernare wow, retail, skulle funka bättre, för har fått för mig det har "slimats" lite.

Vår progress guild i TBC och Wrath spelade ca 7-8 med handkontroll. Klarade både M’uru och Lich King 25HC trots det här. Så nej, omöjligt är det inte. Det beror självklart på klass och så men kan hemmagjorda mods fixa det så tror jag att Blizzard kan ordna det också. Så komplext är inte WoW till antalet knappar. Det finns andra delar som kan bli svårare men fram till Mist of Pandaria skulle jag säga att det är relativt enkelt att spela med handkontroll.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Vår progress guild i TBC och Wrath spelade ca 7-8 med handkontroll. Klarade både M’uru och Lich King 25HC trots det här. Så nej, omöjligt är det inte. Det beror självklart på klass och så men kan hemmagjorda mods fixa det så tror jag att Blizzard kan ordna det också. Så komplext är inte WoW till antalet knappar. Det finns andra delar som kan bli svårare men fram till Mist of Pandaria skulle jag säga att det är relativt enkelt att spela med handkontroll.

Steget från classic till TBC och sedan Wrath var enormt med hur mycket knappar man behövde. Med krigaren hade jag mängder med macro's för att stance-danca och om jag körde med sköld, eller dualwield etc. Allt går, men är inget som skulle ligga för mig. Sambon knorrade lite tom i diablo 4, som är ypperligt med kontroll.

1
Skriv svar