WoW Classic får hardcore-servrar – ett liv är allt du har

Robot
WoW Classic får hardcore-servrar – ett liv är allt du har
Medlem

Alla rogues i Stranglethorn Vale sitter och gnuggar händer i skuggorna..

WoW HC - Inget för mig!

Medlem

Kan tänka mig att prova men då på en PVE server

Medlem

fan va surt att dö på trash för att tanken tappar aggro i en raid...


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Fett coolt ju, om systemen klarar det... är wow buggfrit nog tro?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Issue:

fan va surt att dö på trash för att tanken tappar aggro i en raid...

Sluta jaga dps då


signatur

IDKFA

Medlem

90% rogue och warlocks.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv

/Mak'gora

Bristen på PvP är det som gör det si sådär. Förvisso briljerade inte vanilla på PvP-sidan

Medlem
Skrivet av anon_332538:

/Mak'gora

Bristen på PvP är det som gör det si sådär. Förvisso briljerade inte vanilla på PvP-sidan

99% av PvP i classic är gank, där av anledningen till att detta ska ske på PvE servrar. Men saken är åndå det att jag tror inte att man gör tillräckligt för att få detta att fungera. Ta t.ex. andra bossen i BWL, du KOMMER dö på den fighten, det är designat att någon kommer dö, vilket kommer göra det omöjligt för en grupp att komma vidare. Det finns en enkel lösning, att gruppen anses vara en karaktär och om det är en 100% whipe då är gruppen död och alla åker ut, men annars kan du ressas inne i dungeons. Så länge man kommer runt dessa saker så är det fine, knappast ett bra game mode för wow, men fine.

Medlem
Skrivet av Esri:

99% av PvP i classic är gank, där av anledningen till att detta ska ske på PvE servrar. Men saken är åndå det att jag tror inte att man gör tillräckligt för att få detta att fungera. Ta t.ex. andra bossen i BWL, du KOMMER dö på den fighten, det är designat att någon kommer dö, vilket kommer göra det omöjligt för en grupp att komma vidare. Det finns en enkel lösning, att gruppen anses vara en karaktär och om det är en 100% whipe då är gruppen död och alla åker ut, men annars kan du ressas inne i dungeons. Så länge man kommer runt dessa saker så är det fine, knappast ett bra game mode för wow, men fine.

De har löst det genom att använda heartstone om du får debuffen om jag förstått det korrekt.
Finns några quests som dödar en men utöver det verkar man kunna cleara allt utan att dö.

Inaktiv
Skrivet av Esri:

99% av PvP i classic är gank, där av anledningen till att detta ska ske på PvE servrar. Men saken är åndå det att jag tror inte att man gör tillräckligt för att få detta att fungera. Ta t.ex. andra bossen i BWL, du KOMMER dö på den fighten, det är designat att någon kommer dö, vilket kommer göra det omöjligt för en grupp att komma vidare. Det finns en enkel lösning, att gruppen anses vara en karaktär och om det är en 100% whipe då är gruppen död och alla åker ut, men annars kan du ressas inne i dungeons. Så länge man kommer runt dessa saker så är det fine, knappast ett bra game mode för wow, men fine.

jo svårt att se PvP funka. Kanske utveckla duel systemet på något sätt. Eller kanske man kan hitta på andra lösningar. Typ att om den som väljer att initiera en fight måste vara minst 2 levlar under personen som attackeras eftersom det ofta är gank som du säger. Eller att under en timme varje dag flaggas alla för PvP. Men det finns skatter runt om. Vågar du ta risken eller gömmer du dig tryggt i städerna?

Medlem

Kört classic HC med addonet och communityn som finns nu, och måste säga att det är en av dem bästa wow upplevelserna jag varit med om.

Och då har jag kört nästan alla wow expansioner.

Otroligt rewarding att hitta nytt gear och fixa professions. Det har för mig saktat ner spelstilen och gör att jag inte längre har stress att ta mig till endgame och köra raids, jag kan nu njuta av quest storylinen och ta det i min egna takt. Och varje dungeon känns som sin egna milestone i levling resan. Och då man bara får köra dem 1 gång så känns det extra kul att hoppas på bra loot istället för köra om det flertal gånger.

Rekommenderar starkt att testa addonet VoiceOver som gör att alla questgivers får AI genererad röst istället för sitta och läsa igenom questen.

Video på addonet
https://www.youtube.com/watch?v=U74pWL7V-e0

Medlem

Skulle kunna fortsätta med hc och classic för evigt. Hellre det än retail skräpet. Riktigt kul sedan en dryg månad tillbaka på hydraxian waterlords hc. Classic+ hade varit drömmen. Wotlk + tbc kan dem gärna skippa också.

Medlem
Skrivet av Issue:

fan va surt att dö på trash för att tanken tappar aggro i en raid...

Eller för en disconnect…

Inaktiv
Skrivet av whoo:

Eller för en disconnect…

Eller glitch. Många har frågat sig hur blizzard ska lösa det

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Eller glitch. Många har frågat sig hur blizzard ska lösa det

Ja du, så samma som om man kör HC i Diablo? Alltså, HC är inte för alla, precis som vi troligtvis inte köper samma sorts pizza.

Medlem

Jag läste fel..

Ett liv är allt du har.... ska du lägga det på WoW?

Inaktiv
Skrivet av Scream112:

Ja du, så samma som om man kör HC i Diablo? Alltså, HC är inte för alla, precis som vi troligtvis inte köper samma sorts pizza.

Och hur löser de det i Diablo? Konstigt att annat folk inte refererat till det. Nu kan det ju hända konstigare glitchar och dylikt i WoW med tanke på dess storlek osv.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Och hur löser de det i Diablo? Konstigt att annat folk inte refererat till det. Nu kan det ju hända konstigare glitchar och dylikt i WoW med tanke på dess storlek osv.

Dör du i Diablo så är du rykt, spelar ingen roll hur eller till vad

1
Skriv svar