Elite Dangerous anklagas för pay to win

Robot
Elite Dangerous anklagas för pay to win
Medlem

Frontier har finansiella problem, inte oväntat att de börjar mjöka pengar överallt.

https://www.gamesindustry.biz/frontier-to-lay-off-unknown-num...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Frontier har finansiella problem, inte oväntat att de börjar mjöka pengar överallt.

https://www.gamesindustry.biz/frontier-to-lay-off-unknown-num...

Japp, dock är det alltid spännande att man alienerar sin kundbas för att lösa finansiella svårigheter.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Nyhet:

För att få tillgång till det några månader tidigare måste man som minst spendera 16 520 av spelets premiumvvaluta ARX, motsvarande runt 135 kronor. Det går visserligen att tjäna ARX genom att spela spelet, men bara 400 i veckan – med andra ord måste man ha sparat i nästan tre och ett halvt år.

Om man får 400 i veckan och ska spara 16000 måste man spara i 40 veckor. Hur många veckor är det på ett år Jonny? 😀

Medlem
Skrivet av Arzei:

Japp, dock är det alltid spännande att man alienerar sin kundbas för att lösa finansiella svårigheter.

Tyvärr har de gjort ett antal tveksamma beslut senaste åren. Det är lite som Viaplay där de chockhöjt priset samtidigt som de minskat innehållet och försämrat tjänsten.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Om man får 400 i veckan och ska spara 16000 måste man spara i 40 veckor. Hur många veckor är det på ett år Jonny? 😀

11,5 vecka /år det vet ju alla!

Skribent
Skrivet av Bennii:

Om man får 400 i veckan och ska spara 16000 måste man spara i 40 veckor. Hur många veckor är det på ett år Jonny? 😀

Hehe, blandade ihop veckor och månader i morgonyran

Medlem

Hur är det pay to win egentligen? Är skeppet överlägset alla andra och permanent låst bakom kreditkortet?

Har inte kört Elite på några år så jag vet inte hur saker är idag men detta känns verkligen som en nothingburger.

Medlem
Skrivet av Skyrage:

Hur är det pay to win egentligen? Är skeppet överlägset alla andra och permanent låst bakom kreditkortet?

Har inte kört Elite på några år så jag vet inte hur saker är idag men detta känns verkligen som en nothingburger.

Kanske inte pay to win men de har lovat att microtransaktioner bara skall vara för kosmetiska saker. Alltså har de ljugit.

Medlem

Sluta klaga, det är "Live service". Kidsen kan inte leva utan något att låsa upp nuförtiden. "Don't you guys have money?"

Medlem

Antagligen är inte skeppet bättre än allt annat utan mer en gräddfil för nya/lata spelare att komma igång utan en massa grind eller nåt..

Medlem
Skrivet av Skyrage:

Hur är det pay to win egentligen? Är skeppet överlägset alla andra och permanent låst bakom kreditkortet?

Har inte kört Elite på några år så jag vet inte hur saker är idag men detta känns verkligen som en nothingburger.

Det är sånt här tänk som gör att företag kan fortsätta med sina scumy beslut. Ett löfte ska hållas.

Medlem

Kan man betala för att slippa harva engineering för maxmoduler? Då är jag intresserad.


signatur

1338 - One Step Above

Är det bara jag som förstått artikeln fel men va det inte bara för att få skeppet några månader tidigare som det behövdes inhandla med ARX, gillar verkligen Frontier, visst har de misslyckats ibland men med underbara spel som Elite, Planet Zoo så kan då inte jag klaga på dem.

Medlem
Skrivet av Nightcrawler78:

Är det bara jag som förstått artikeln fel men va det inte bara för att få skeppet några månader tidigare som det behövdes inhandla med ARX, gillar verkligen Frontier, visst har de misslyckats ibland men med underbara spel som Elite, Planet Zoo så kan då inte jag klaga på dem.

Ja, precis, 3 månader tidigare får du skeppet om du pungar ut med ARX. Sen kan alla köpa det med vanliga krediter.

Medlem

Folk är sura, så de kallar det pay2win, men är det egentligen det? Jag tror att folk ogillar detta och folk ogillar också pay2win så då kallar man det för det i brist på annat.
Är det nåt du kan spela ihop gratis? Ja. Måste du ha det för att kunna spela spelet? Nej. Kommer du kunna köpa det för vanliga ingame-krediter? Ja, om du väntar 3 månader. Hur ofta kommer det skepp? 5 år sen sist. Vill du ha fler skepp i framtiden? Ja, förmodligen.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Kan man betala för att slippa harva engineering för maxmoduler? Då är jag intresserad.

Ja, till viss del. Det finns pre-engineered ships att köpa, men det är långt ifrån allt som är engineerat och du får inte välja vad/hur det är engineerat.

1
Skriv svar