Elden Ring: Shadow of the Erdtree har fått en handlingstrailer

Robot
Elden Ring: Shadow of the Erdtree har fått en handlingstrailer
International
Man of Mystery

Ser riktigt maffigt ut, även om det som alltid med From är en smuuuula obegripligt

Hade jag inte varit bortrest på midsommar hade det blitt ett köp direkt, men nu får det bli lite senare. Redan värmt upp mus och tangentbord (som riktiga gamers använder) och levlat upp 3 karaktärer redo för DLC't


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Sim
Medlem

Fan vad jag är glad att jag inte är en 'riktigt' gamer
Måste ju göra ont att vara så skitnödig hela tiden.


signatur

Arff

Medlem

Fan då, jag som haft 100% completion i över 2 år och så kommer något sketet DLC och sabbar allt.

Medlem
Skrivet av heady89:

Fan då, jag som haft 100% completion i över 2 år och så kommer något sketet DLC och sabbar allt.

Va menar du, du kommer ju fortsätta ha 100%complete det tas ju aldrig bort av nåt dlc...

Medlem

Froms art direction är så djävulskt bra.

Tackar gudarna att FromSoftware gör spel. Finns ingen som kommer i närheten av dom idag.

Detta är årets spel, expansion eller inte.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Känner inget sug efter mer elden ring. From Software svagaste spel skulle jag nog säga. Riktigt tråkig öppen värld speciellt vid omspelningar.

Redaktör
Ponny

"Ska vi ha mer eld, kött, pamp eller stråkar?"

Fromsoft: "YES!"

Fin trailer. Har ännu inte vågat spela, men om jag känner för självplågeri i sommar kanske det är dags.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fezk:

Froms art direction är så djävulskt bra.

Tackar gudarna att FromSoftware gör spel. Finns ingen som kommer i närheten av dom idag.

Detta är årets spel, expansion eller inte.

https://i.redd.it/9ijihldv3t1d1.jpeg

Jag håller med, helt fantastisk art direction! Magin de får till är det inte många som mäktar med.
Tyvärr för min del så gör From Software spelen jag önskar att jag verkligen kunde sugas in i helt och hållet och bara slukas upp av men det går bara inte. Har försökt, och misslyckats. Möjligt att jag helt enkelt är för dålig men still. Grattis till er som kan:-P.

Medlem

Väldigt häftig och storslagen trailer! Men tyvärr känner jag inte direkt sig efter expansionen, två år är lite för lång tid för mig att ha kvar intresset till Elden Ring, hjälper väl kanske inte heller att deras fantasy-världar är dom minst intressanta.

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Ser riktigt maffigt ut, även om det som alltid med From är en smuuuula obegripligt

Hade jag inte varit bortrest på midsommar hade det blitt ett köp direkt, men nu får det bli lite senare. Redan värmt upp mus och tangentbord (som riktiga gamers använder) och levlat upp 3 karaktärer redo för DLC't

Du menar som riktiga masochister använder?😂

Medlem

La ner 100 timmar första veckan när det släpptes, gjorde i princip inget annat än äta, sova och spela elden ring. Inget spel har lyckats få mig så besatt med sådan intensitet. närmar mig 40 år nu och för första gången sen jag var typ 16 så kände jag mig helt insatt i ett spel och dess värld. Lyckades väcka upp pojken i mig en hel vecka.

Är lagom hype till expansionen lol.

Om jag räknar bort sådana spel som tex WoW som var bra mest pga vänner under den perioden, så är Elden Ring nummer 1 på min lista av bästa spel någonsin, och det är ett långt avstånd emellan förstaplats och andra.

Medlem

Coooooooolt.

Snart ere dags!!!

Medlem

Galet snygg trailer, som vanligt när det gäller FromSoft. Har påbörjat en ny karaktär och spelat en bit in i hopp om att jag skulle lyckas klara spelet med den och förbereda den inför expansionen men tror inte att jag kommer att orka eller hinna så blir nog att hoppa in med en av de äldre karaktärerna som man har klarat spelet med.

Ska bli spännande att se vad de gör med detta!

Medlem

Fifan vad sugen man blev igen, blir att påbörja en ny genomspelning så fort nuvarande spel är avklarat

Medlem

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Fin trailer. Har ännu inte vågat spela, men om jag känner för självplågeri i sommar kanske det är dags.

I Believe in you!

Medlem

Aldrig spelat Elden ring. Fattar noll, men faaaan vad coolt det ser ut


signatur

Videomupp

Medlem

Lirar om spelet nu inför den kommande expansionen. Blir förhoppningsvis klar lagom till releasen ❤️

Medlem
Skrivet av WildThing:

Aldrig spelat Elden ring. Fattar noll, men faaaan vad coolt det ser ut

Det är till och med coolare än det ser ut!

För mig är Elden Ring en speciell spelupplevelse som jag inte har fått sen jag var liten.
Sedan är alla lore-videos, som man somnar till flera månader efter, halva grejen med Elden Ring.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Lirar om spelet nu inför den kommande expansionen. Blir förhoppningsvis klar lagom till releasen ❤️

Jag blev precis klar med min andra totala genomspelning och nu känns väntan olidlig. Jag missbedömde hur lång tid det skulle ta och nu känner jag att jag lider av premature game completion 😭

Medlem
Skrivet av WildThing:

Aldrig spelat Elden ring. Fattar noll, men faaaan vad coolt det ser ut

Take the plunge man!

Elden Ring har så många olika verktyg som kan hjälpa en igenom. Dark Souls och Bloodborne har väldigt hög learning curve för man har inte samma frihet. Är man fast i Elden Ring kan man bara gå åt ett annat håll och försökta med något annat

Medlem
Skrivet av WildThing:

Aldrig spelat Elden ring. Fattar noll, men faaaan vad coolt det ser ut

Starkt rekommenderar att du inte kollar upp guider på varken quests eller builds första gången du lirar. Spelet är något riktigt speciellt när man tillåter det att vara ett äventyr där både du och världen växer tillsammans.

Man behöver inte oroa sig så mycket för FOMO, bara ett par quests osv som inte är supertydliga men även ifall man missar så får man ofta bara ett annorlunda slut på den questen, och man kan respecca 18 gånger per playthrough, och uppgradera alla vapen till +24, och 10 vapen till +25

Medlem

Obegripligt som vanligt. Vet att jag kommer att få mothugg om att det är en del av det som gör det så bra, men jag ägnar en stilla tanke åt vad som hade hänt om From Software kombinerat fantastisk design och gameplay med en gripande och intressant story..

Medlem
Skrivet av nicbex:

Obegripligt som vanligt. Vet att jag kommer att få mothugg om att det är en del av det som gör det så bra, men jag ägnar en stilla tanke åt vad som hade hänt om From Software kombinerat fantastisk design och gameplay med en gripande och intressant story..

Tycker spelen är både gripande och intressanta (förstår att det bland annat är det här du menar med mothugg). Men jag tycker din kritik är missriktad på så sätt att storyn finns ju där. Den berättas däremot inte på det sätt som du är van. Precis som i deras gameplay så håller de inte spelaren i handen och storyn skriver dig inte på näsan. Så det du efterfrågar är ju egentligen inte att storyn ska adderas. Du önskar bara att den levererades annorlunda.

Maktspel, intriger, familjer som slås i spillror, obesvarad kärlek, krossade drömmar, individer som utmanar gudarna. Gudar som blir galna av sin styrka/makt. Allt finns ju där.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Obegripligt som vanligt. Vet att jag kommer att få mothugg om att det är en del av det som gör det så bra, men jag ägnar en stilla tanke åt vad som hade hänt om From Software kombinerat fantastisk design och gameplay med en gripande och intressant story..

precis som du säger så är mitt mothugg att det är det som gör det så bra. Att allt inte förklaras för en tydligt angående story/lore bidrar till den olycksbådande och främmande känslan man får i spelet, och låter fantasin segla lite vart den vill medanst man utforskar.

Skapar för min del samma magi som man fick när man var liten och inbillade sig hur miljöerna såg ut i sagan om ringen när man läste böckerna, fast i detta fall så sitter man och fantiserar/spekulerar om vad som kommer ske eller ses över nästa krön.

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Ser riktigt maffigt ut, även om det som alltid med From är en smuuuula obegripligt

Hade jag inte varit bortrest på midsommar hade det blitt ett köp direkt, men nu får det bli lite senare. Redan värmt upp mus och tangentbord (som riktiga gamers använder) och levlat upp 3 karaktärer redo för DLC't

Maffigt?? Tittade nyss på trailern och väntade och väntade på det maffiga, men ingenting hände? Någon som stod på ett knä i trailern och annat sömnigt såg jag. Men inget maffigt??

Medlem
Skrivet av Guld:

Maffigt?? Tittade nyss på trailern och väntade och väntade på det maffiga, men ingenting hände? Någon som stod på ett knä i trailern och annat sömnigt såg jag. Men inget maffigt??

Alternativt


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av vamp:

Jag blev precis klar med min andra totala genomspelning och nu känns väntan olidlig. Jag missbedömde hur lång tid det skulle ta och nu känner jag att jag lider av premature game completion 😭

Det var därför jag väntade till förra helgen med att starta en ny karaktär 😄

Alltså tiden flyger iväg i det spelet. Jag kan bara bestämma mig för att samla lite material till nya pilar och plötsligt har det gått en timme 😅 Varför är det mindre tråkigt att farma material i Elden Ring jämfört med i andra spel? T.om. i Dark Souls-spelen blir man lite trött efter ett par timmar och drar vidare.

1
Skriv svar