Nier: Automata-man tycker Stellar Blade är "mycket bättre" än hans spel

Robot
Nier: Automata-man tycker Stellar Blade är "mycket bättre" än hans spel

Stellar Blade-regissör tycker tvärtom.

#nier-automata, #stellar-blade


Medlem

Yoko Taro är en mycket mycket märklig man.

Medlem
Skrivet av AmaLilith:

Yoko Taro är en mycket mycket märklig man.

Det brukar de säga om mig med, enda skillnaden är att jag inte är ett kreativt geni eller särskilt bra på något!

On t: Har svårt att se att Stellar Blade ska leva upp till Nier, men det är ju garanterat en bra stjärna att sikta mot.

Medlem

Spelade demon och gillade Stellar Blade väldigt mycket men jag tycker att grafiken såg konstig ut? Grumlig på något sätt som var svår att titta på men det kanske är en tv inställning som jag har som inte passar alla spel då Final Fantasy Stranger of Paradise grafiken såg lika konstig ut. Men demon var så pass bra att Stellar Blade fick bli min första förbokning detta år

ZF
Medlem
Skrivet av Rhymst:

Spelade demon och gillade Stellar Blade väldigt mycket men jag tycker att grafiken såg konstig ut? Grumlig på något sätt som var svår att titta på men det kanske är en tv inställning som jag har

Det är nog mest för att merparten av kapaciteten går åt till i första hand figurerna. Var lite samma med Automata.

Miljöerna var ofta på PS2-eran. Och då får det kanske till en del vaselin för att pressa in det längre i samtiden.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Spelade demon och gillade Stellar Blade väldigt mycket men jag tycker att grafiken såg konstig ut? Grumlig på något sätt som var svår att titta på men det kanske är en tv inställning som jag har som inte passar alla spel då Final Fantasy Stranger of Paradise grafiken såg lika konstig ut. Men demon var så pass bra att Stellar Blade fick bli min första förbokning detta år

Finns ett native 4k-läge i spelet men då får du köra i 30fps.

Medlem

Blir kul när det kommer på steamrea om 2-3år

Avstängd

Utan att ha spelat något av spelen så håller jag med.

Medlem

Demot kändes iaf bra. Har förhandsbokat

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Spelade demon och gillade Stellar Blade väldigt mycket men jag tycker att grafiken såg konstig ut? Grumlig på något sätt som var svår att titta på men det kanske är en tv inställning som jag har som inte passar alla spel då Final Fantasy Stranger of Paradise grafiken såg lika konstig ut. Men demon var så pass bra att Stellar Blade fick bli min första förbokning detta år

Det skall ju tydligen ha ett sådant "Tv-filter" som tyvärr en del spel har vilket BRUKAR gå att stänga av i inställningar. (Något som inte gick i Stellar Blade demot enligt den youtube jag tittade på).

Grain filter eller liknande har jag för mig det heter, skall av någon anledning ge spelet en känsla av att man ser på en bio-film. vilket är sjukt störande och något jag aldrig hört någon föredra över att stänga av skiten

men det är fullt möjligt att det är det som du stör dig på, då det låter så på hur du beskriver det.

Medlem

Demot fick mig att inte vilja ha stellar blade. Väldigt clunky combat.

Medlem

Demot fick mig att vilja spela mer. Väldigt bra combat.
Förhandsbokade den japanska versionen för japansk voice over och kommer köpa den europeiska vid release.

Medlem

Ha ha! Väntar på spelet och tycker att det kommer att bli ett underbart spel. Inte bara utseende mässigt utan musiken mm spelar också en väldigt stor roll och jag uppskattar den biten i demot.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Det skall ju tydligen ha ett sådant "Tv-filter" som tyvärr en del spel har vilket BRUKAR gå att stänga av i inställningar. (Något som inte gick i Stellar Blade demot enligt den youtube jag tittade på).

Grain filter eller liknande har jag för mig det heter, skall av någon anledning ge spelet en känsla av att man ser på en bio-film. vilket är sjukt störande och något jag aldrig hört någon föredra över att stänga av skiten

men det är fullt möjligt att det är det som du stör dig på, då det låter så på hur du beskriver det.

Ja det låter som något sådant för jag fick faktiskt lite biokänsla, fast på ett oskönt sätt, som att bio projjen hanterades av en sommarjobbare! Jag har sätt att det finns filter på vissa spel och brukar stänga av men däremot brukar bilden inte vara exakt så skum som nu. Dom verkar ha maxat filtret i så fall. Hoppas verkligen att det går att stänga av. Tack för input jag kommer nog att överväga min förhandsbokning! Trist för jag gillade verkligen spelet.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Demot fick mig att inte vilja ha stellar blade. Väldigt clunky combat.

Jag dog om och om igen på sista demo-bossen. Läste sedan på reddit att om man man stänger av hdcp i ps5-inställningarna så blir combaten mer responsiv. Efter att jag ändrade inställningen så lyckades jag döda bossen direkt efter. Combaten kändes typ dubbelt så responsiv

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Jag dog om och om igen på sista demo-bossen. Läste sedan på reddit att om man man stänger av hdcp i ps5-inställningarna så blir combaten mer responsiv. Efter att jag ändrade inställningen så lyckades jag döda bossen direkt efter. Combaten kändes typ dubbelt så responsiv

Nice👌får väl ladda ner den igen och testa:)

Medlem

För er som eventuellt är sugna på att förboka Stellar Blade har Power.se just nu (19e tom. 21e) 20% rabatt på alla ordrar över 1000kr.

1
Skriv svar