Square Enix hoppas släppa avslutningen på Final Fantasy 7-remaken 2027

Robot
Square Enix hoppas släppa avslutningen på Final Fantasy 7-remaken 2027
Medlem

Well ge mig pc version av rebirth pls!

Skribent
Skrivet av norrby89:

Well ge mig pc version av rebirth pls!

2076 release vid jul.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Helt otroligt att rebirth bara tog tre år att utveckla när västerländsk spelutveckling kräver den dubbla längden med den dubbla personalstyrkan och med den quadrupla budgeten för att släppa hälften så bra spel.

Hoppas att PC-versionen släpps snart så man kan lira det i 120fps.

Medlem
Skrivet av norrby89:

Well ge mig pc version av rebirth pls!

Den har sålt mycket sämre än förväntat så du lär nog inte få vänta allt för länge.

Medlem
Skrivet av Valdermarsvik:

Helt otroligt att rebirth bara tog tre år att utveckla när västerländsk spelutveckling kräver den dubbla längden med den dubbla personalstyrkan och med den quadrupla budgeten för att släppa hälften så bra spel.

Hoppas att PC-versionen släpps snart så man kan lira det i 120fps.

Är nog folk som arbetat med det i 5-6 år när dom vart klara med sin del i första.

Medlem

Kan man vänta i lugn och ro på pc-versionen.

Quake-konnässsör

Så blir 2029 som man får spela igenom alla spel på PC då...

Medlem

Rebirth kommer outsella remake eventually 😉

Medlem

Mys, ser fram emot avslutningen. Kommer ju ihåg julafton 1997 när det damp ner en PS1a med FF7..

Så jävla kul att utforska och uppleva allt igen på ett nytt sätt. Lite.. dassigt med Assassins Creed exploration, men men. Överlag ett 9/10 spel.

Medlem

Vem kunde trott 1997 att spelet skulle bli en hyllad remake i 3 delar på ett spann av 7 år.

Medlem

Bra att det tar så pass lång tid,
Då kanske lyckas hitta tid att spela igenom de två första delarna innan dess

Medlem
Skrivet av Valdermarsvik:

Helt otroligt att rebirth bara tog tre år att utveckla när västerländsk spelutveckling kräver den dubbla längden med den dubbla personalstyrkan och med den quadrupla budgeten för att släppa hälften så bra spel.

Hoppas att PC-versionen släpps snart så man kan lira det i 120fps.

Oj, ta inte i så du gör illa dig nu...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nu tog ju inte ff7 remaken så kort tid det har ju varit igång sedan ps3 tiden.

Medlem

Med nyligen prat om att AAA-spel är hållbart i längden osv så tycker jag att denna remake-triologi är ett perfekt exempel på just detta.

Det här projektet är helt enkelt för stort och ambitiös.
Ville vi verkligen ha 3 spel och vänta i 7 år på att få den färdiga produkten? Mitt svar är nej.

Medlem
Skrivet av Divion:

Med nyligen prat om att AAA-spel är hållbart i längden osv så tycker jag att denna remake-triologi är ett perfekt exempel på just detta.

Det här projektet är helt enkelt för stort och ambitiös.
Ville vi verkligen ha 3 spel och vänta i 7 år på att få den färdiga produkten? Mitt svar är nej.

Mitt svar blir ja. Hade det varit ett spel hade vi haft ett skräp spel likt ff13.

Medlem

Jag såg fram emot att spela FFVII Remake men kommer alltså få vänta 3 år till innan det är färdigt. Synd.

Medlem
Skrivet av Divion:

Med nyligen prat om att AAA-spel är hållbart i längden osv så tycker jag att denna remake-triologi är ett perfekt exempel på just detta.

Det här projektet är helt enkelt för stort och ambitiös.
Ville vi verkligen ha 3 spel och vänta i 7 år på att få den färdiga produkten? Mitt svar är nej.

Ja det är så här pass ambitiösa projekt som AAA spel måste vara. AAA spel ska vara de största de ska vara gigantiska och vara de spel som ligger på gränsen till vad som är tekniskt möjligt i både storlek och innehåll de ska vara de absolut största spelen de absolut dyraste som ligger i framkant när det gäller teknik det är där AAA spel ska vara.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Den har sålt mycket sämre än förväntat så du lär nog inte få vänta allt för länge.

Ja inte riktigt samma hype som de va för remake

Men antar att det kommer till sommaren, annars hade dom nog inte annonserat ut att det va exklusivt till ett specifikt datum.

Medlem
Skrivet av Divion:

Med nyligen prat om att AAA-spel är hållbart i längden osv så tycker jag att denna remake-triologi är ett perfekt exempel på just detta.

Det här projektet är helt enkelt för stort och ambitiös.
Ville vi verkligen ha 3 spel och vänta i 7 år på att få den färdiga produkten? Mitt svar är nej.

Glöm inte att remaken avslöjades 2015 så blir runt 12 års väntetid.

Skrivet av erson:

Rebirth kommer outsella remake eventually 😉

Tvivlar på det då Remake kom ut precis i slutet av ps4s livscykel till en kundbas på runt 110 miljoner, mitt under lockdown när många var hemma och hade inget annat att göra, kostade 599:- för att få spela expansionen så behövde spelet köpas igen på ps5 eller pc. Rebirth släpptes till ca 50 miljoner kunder, kostar 700:- eller mer, dagens ekonomiska läge, en del som verkade bli upprörda över förändringarna i remake som inte köper rebirth etc etc.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Glöm inte att remaken avslöjades 2015 så blir runt 12 års väntetid.

Tvivlar på det då Remake kom ut precis i slutet av ps4s livscykel till en kundbas på runt 110 miljoner, mitt under lockdown när många var hemma och hade inget annat att göra, kostade 599:- för att få spela expansionen så behövde spelet köpas igen på ps5 eller pc. Rebirth släpptes till ca 50 miljoner kunder, kostar 700:- eller mer, dagens ekonomiska läge, en del som verkade bli upprörda över förändringarna i remake som inte köper rebirth etc etc.

Du behöver inte nämna nonsens för mig då jag vet. 🙂

Medlem
Skrivet av Sorten:

Ja det är så här pass ambitiösa projekt som AAA spel måste vara. AAA spel ska vara de största de ska vara gigantiska och vara de spel som ligger på gränsen till vad som är tekniskt möjligt i både storlek och innehåll de ska vara de absolut största spelen de absolut dyraste som ligger i framkant när det gäller teknik det är där AAA spel ska vara.

ja om det vore så väl


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av erson:

Du behöver inte nämna nonsens för mig då jag vet. 🙂

Woosh av mig då.

1
Skriv svar