Nintendo Switch Online lägger till tre klassiker

Robot
Nintendo Switch Online lägger till tre klassiker
Medlem

Shit vad jag spelade wreckin crew till NES. Älskade att bygga egna nivåer.

Skribent
Skrivet av Maysay:

Shit vad jag spelade wreckin crew till NES. Älskade att bygga egna nivåer.

Hade själv ingen aning det släpptes en version till SNES.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hade själv ingen aning det släpptes en version till SNES.

Inte jag heller, men lirade nes versionen massa.
Edit: kollade nyss lite gameplay på youtube och det ser ut att vara totalt skräp jämfört med orginalet.

Medlem

Riktigt bökigt, var sugen på lite classic gaming men nä. Man måste ha 2 olika subscriptions för kunna spela. Hade nintendo online typ 79kr/mån tror jag det var då kunde jag spela nes spel men ingen av dom andra snes,sega mm för behövde en annan sub då

Medlem
Skrivet av Atorak:

Riktigt bökigt, var sugen på lite classic gaming men nä. Man måste ha 2 olika subscriptions för kunna spela. Hade nintendo online typ 79kr/mån tror jag det var då kunde jag spela nes spel men ingen av dom andra snes,sega mm för behövde en annan sub då

De kostar 36 kr i månaden för Online plus expansion. Ännu billigare om du tecknar ett family abonnemang med 5 polare, då kostar det typ 11kr i månaden. Riktigt nice!

Medlem
Skrivet av Atorak:

Riktigt bökigt, var sugen på lite classic gaming men nä. Man måste ha 2 olika subscriptions för kunna spela. Hade nintendo online typ 79kr/mån tror jag det var då kunde jag spela nes spel men ingen av dom andra snes,sega mm för behövde en annan sub då

Nä, köper du Expansion Pack-prenumerationen så får du tillgång till alla retro-formaten på NSO. Har för mig den kostar 599:- för ett år (säljs inte månadsvis som den lägre tier:en), så det kostar runt 50 kronor per månad om du vill ha tillgång till allt. Den billigare prenumerationen har jag för mig kostar 28 kronor per månad men då får man inte tillgång till Nintendo 64, Gameboy Advance, Sega Master System.

Medlem
Skrivet av Generalen:

De kostar 36 kr i månaden för Online plus expansion. Ännu billigare om du tecknar ett family abonnemang med 5 polare, då kostar det typ 11kr i månaden. Riktigt nice!

Uhm så var det nog köpte online 3mån 180kr då trodde jag man kunde spela dom retro men fick bara nes har jag för mej. Sen för spela nått annat var jag tvungen köpa expansion för par 100 för resten så 2 saker. Då jag är xbox sen xbox stöptes i bakelit där gamepass låg på 79 typ och du kunde spela allt nunera ultimate 129kr/mån eller så var jag extremt förvirrad att entra nintendo världen.

Basicly trodde jag köpa online=spela på inte att jag var tvungen att köpa mer för spela andra saker.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hade själv ingen aning det släpptes en version till SNES.

Skrivet av Nimafor:

Inte jag heller, men lirade nes versionen massa.
Edit: kollade nyss lite gameplay på youtube och det ser ut att vara totalt skräp jämfört med orginalet.

Vi i sverige (eller om det var europa överlag?) var väldigt "curerade" på Nintendo och Super Nintendo tiden.
Visst fanns det bra spel som fastnade i filtret (FF6 bla) och en del slang genom, men väääldigt mycket skitspel slapp vi här. På gott och ont men jag har spelat en massa spel som aldrig släpptes här och majoriteten är skitspel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar