Rockstar höjer priset på GTA+

Robot
Rockstar höjer priset på GTA+

Dyrare pris på Rockstars prenumerationstjänst.

#GTA-online, #Rockstar


Medlem

Finns det verkligen folk som prenumererar på detta?

Medlem

Måste vara en tjänst med extremt få användare.
Eller så kanske man får innehåll till GTAO som prenumerant och då lär det väl finnas en hel del.

Medlem

Detta kanske blir ett tvång för att köra gta 6 online.

Skrivet av Dreijer:

Måste vara en tjänst med extremt få användare.
Eller så kanske man får innehåll till GTAO som prenumerant och då lär det väl finnas en hel del.

Står ju i artikeln. ”Tjänsten ger varje månad lite extra godis som pengar, bilar och kosmetiska saker till GTA Online-spelare. ”
Tror det är få som prenumererar för att kunna spela deras övriga spel. Rockstar har väl inte så stort bibliotek och många av spelen är gamla och billiga.

Medlem

Jag visste inte ens att det fanns.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Inget jag är jätteintresserad av idag då alla Rockstars spel är väldigt gamla och sönderspelade sedan länge. Men det ska spännande att se hur det blir med GTA6. För GTA+ kommer säkerligen krävas för att spela online. Utvecklingskostnaderna har tydligen skenat och vi har sett siffror på 2 miljarder usd. De pengarna måste ju in på något sätt.

Avstängd

Logiskt ändå. Så stor ökning är det inte.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Inget jag är jätteintresserad av idag då alla Rockstars spel är väldigt gamla och sönderspelade sedan länge. Men det ska spännande att se hur det blir med GTA6. För GTA+ kommer säkerligen krävas för att spela online. Utvecklingskostnaderna har tydligen skenat och vi har sett siffror på 2 miljarder usd. De pengarna måste ju in på något sätt.

GTA 5 har nog dragit in en hel del till kassan, de klarar sig nog. Även GTA 6 lär väl säljas i 3 generation som GTA 5 dessutom.

Medlem

Måste vara tråkigt att köpa sig framgång i spel.. Då blir ju själva spelet meningslöst? Det roliga för mig är iaf att bygga upp sitt imperium från grunden.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Kan ju vara så att man höjer nu med för att hålla distans mot 6an, för att slippa höja då. Dessutom får de mera pengar in på olika reor sedan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Finns det verkligen folk som prenumererar på detta?

Ungdomar. Om de kan klassas som folk är väl en definitionsfråga dock.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Detta kanske blir ett tvång för att köra gta 6 online.

Står ju i artikeln. ”Tjänsten ger varje månad lite extra godis som pengar, bilar och kosmetiska saker till GTA Online-spelare. ”
Tror det är få som prenumererar för att kunna spela deras övriga spel. Rockstar har väl inte så stort bibliotek och många av spelen är gamla och billiga.

Tack för upplysningen. Läste inte igenom den.

Medlem

Jag skulle kanske ha kunnat tänka mig att prenumerera någon enstaka månad för att se vad man får om det var så att jag fortfarande spelade GTA V Online. Det gör jag dock inte, eftersom det spelet är fullkomligt fullspäckat av fuskare och skitungar och annat pack.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Finns det verkligen folk som prenumererar på detta?

Till och från när jag har haft mina intensiva Gta Onlien perioder. Men generellt skulle jag inte säga att det är värt priset. Det är därför jag inte prenumererar längre.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Kan man spela online i GTA?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av lonian:

Kan man spela online i GTA?

Tror kidsen idag skulle fråga "Kan man spela singleplayer i GTA?"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av GustavA:

Inget jag är jätteintresserad av idag då alla Rockstars spel är väldigt gamla och sönderspelade sedan länge. Men det ska spännande att se hur det blir med GTA6. För GTA+ kommer säkerligen krävas för att spela online. Utvecklingskostnaderna har tydligen skenat och vi har sett siffror på 2 miljarder usd. De pengarna måste ju in på något sätt.

Skulle nog vilja se en källa för det beloppet...

Men de har sålt runt 185 miljoner expemplar av GTA V och sen alla pengar man dragit in på GTA V Online.

Så vida inte GTA VI gör ett magplask så kommer de dra in mängder med pengar på det spelet också, hypen för det spelet är ju extrem.

Och de kommer inte kräva GTA+, det skulle innebär att man tappar spelare som kan tänka sig lägga lite pengar på något i GTA VI Online (och som sedan kanske fastnar i träsket...)

ZF
Medlem
Skrivet av FRULZ:

Måste vara tråkigt att köpa sig framgång i spel.. Då blir ju själva spelet meningslöst? Det roliga för mig är iaf att bygga upp sitt imperium från grunden.

Minns inget av några direkta fördelar som skulle motiveras av att köpa saker, men det var ju några år sen visserligen. Möjligen kunde det korta ner tiden tills du har en bil bra nog att ha någon slags chans i tävlingar med.

Så det är nog fortfarande mest en bling-fråga. Eller drip eller vad fanken det kallas nuförtiden.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror kidsen idag skulle fråga "Kan man spela singleplayer i GTA?"

Ja, det går ju tydligen att köpa enbart GTA Online numera.

Medlem

Ajdå, ja rockstar är ju ett ostabilt företag med knaper ekonomi trots allt....

Medlem
Skrivet av filbunke:

Skulle nog vilja se en källa för det beloppet...

Men de har sålt runt 185 miljoner expemplar av GTA V och sen alla pengar man dragit in på GTA V Online.

Så vida inte GTA VI gör ett magplask så kommer de dra in mängder med pengar på det spelet också, hypen för det spelet är ju extrem.

Och de kommer inte kräva GTA+, det skulle innebär att man tappar spelare som kan tänka sig lägga lite pengar på något i GTA VI Online (och som sedan kanske fastnar i träsket...)

https://www.bbc.com/worklife/article/20231214-gta-6-grand-the...

Den vinsten de gjorde på gta5 går ju till aktieägarna och inte till en ”pott” för nästa uppföljare men visst, när föregångaren går så bra så bör de vara villiga att öppna plånboken för en rejält tilltagen budget.
Sen tror jag inte att 2 miljarder dollar är svårt för gta6 att sälja för. Det är nog klart första helgen. Men gta5 kostade 265 miljoner och drog in 8 miljarder dollar. Vill de ha samma procentuella avkastning så blir det många spel de måste kränga om det ska komma upp de summorna.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror kidsen idag skulle fråga "Kan man spela singleplayer i GTA?"

Ja mest troligt. De skulle nog inte fatta varför man ser uppifrån i GTA. (Grand theft auto 1997).


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

GTA+ visste inte ens att det fanns, vad det är till för eller vad det kostat, så....ok med mig att de höjer priset.

1
Skriv svar