Super Mario Bros. Wonder är Europas snabbast säljande Mario-spel någonsin

Robot
Super Mario Bros. Wonder är Europas snabbast säljande Mario-spel någonsin

Och det snabbast säljande Mario-spelet på Switch i Japan.

#Super-mario-bros-wonder, #nyhetstips


Medlem

Gillar att de valt en massa obskyra källor för att redovisa de höga betygen. Lite som när ett filmbolag väljer att ha typ Kamratpostens betyg på sin affisch.

Skrivet av Danster:

Gillar att de valt en massa obskyra källor för att redovisa de höga betygen. Lite som när ett filmbolag väljer att ha typ Kamratpostens betyg på sin affisch.

"PC Games" är med också 🤔😅

Medlem

Lite för enkelt för egen del men överlag ett fantastiskt bra spel. Snortajt kontroll är alltid uppskattat 👍

Medlem

Ett riktigt bra spel.
Hoppas bara att Nintendo inte gör om detta spel 5 gånger som med New super mario.

Nästa Mario 2D får vara något nytt igen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Med all rätt, spelet imponerade mig och fick en 11/10 känsla efter bara 10 minuter

Medlem
Skrivet av Danster:

Gillar att de valt en massa obskyra källor för att redovisa de höga betygen. Lite som när ett filmbolag väljer att ha typ Kamratpostens betyg på sin affisch.

De har valt stora europeiska spelsajter/magasin. Hade de velat salta betygen för att det skulle se snyggt ut så hade de kunnat plocka bort PC Games eller Areajugones, och tryckt in FZ’s 5/5.

Testpilot

Lite kul att just PC Games finns med.

Medlem
Skrivet av Danster:

Gillar att de valt en massa obskyra källor för att redovisa de höga betygen. Lite som när ett filmbolag väljer att ha typ Kamratpostens betyg på sin affisch.

Spelet ligger på 93% procent på metacritic så jag förstår inte varför de skulle behöva använda obskyra källor då i princip alla ger det antingen full pott eller precis under.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ett riktigt bra spel.
Hoppas bara att Nintendo inte gör om detta spel 5 gånger som med New super mario.

Nästa Mario 2D får vara något nytt igen.

De sade att de hade typ 250 (ok siffra tagen ur luften, men låt säga "väldigt många") idéer som de inte ville använda slut på redan i detta första spel så även om de gör 2-3 uppföljare verkar de ändå kunna bli fullproppade med kreativa överraskningar

Gen
Medlem

Ruskigt bra spel solo, inte alls lika bra co-op.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De sade att de hade typ 250 (ok siffra tagen ur luften, men låt säga "väldigt många") idéer som de inte ville använda slut på redan i detta första spel så även om de gör 2-3 uppföljare verkar de ändå kunna bli fullproppade med kreativa överraskningar

Nåh. Inte för att klaga på New super Mario, men det blev uttjatat med samma grafik och samma musik. De hade kunnat hålla det till max 2 spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nåh. Inte för att klaga på New super Mario, men det blev uttjatat med samma grafik och samma musik. De hade kunnat hålla det till max 2 spel.

Det kan jag hålla med om, men såg någon Youtube-video där någon tog upp det faktum att Nintendo fick in väldigt många idéer och att de valde att inte använda upp alla utan ville spara till uppföljare så det verkar som en ska räkna med att Wonder blir en egen serie så att säga. Speciellt som detta sålt så bra är det väl dessutom bara att räkna med. Grafiken kommer nog vara samma men låt oss hoppas de är lika kreativa med musiken om de ska pumpa uppföljare

Medlem

Precis börjat spela.
Tycker det är lite stutter på PC med Yuzu, nån som vet en lösning eller bara vänta på uppdateringar?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mer imponerad över Odyssey då Switch endast hade funnits på marknaden i 6-månader. 😳

Medlem

De har verkligen lyckats med detta spel! Små justeringar från tidigare spel gör stor skillnad i spelkänslan. Tror aldrig jag upplevt samma tajta kontroll i ngt annat plattformsspel. Tillsammans med ett lekfullt gameplay och fin grafik kan det inte bli annat än full pott!!

1
Skriv svar