Assassin's Creed Mirage karta antyder onekligen en mindre värld

Robot
Assassin's Creed Mirage karta antyder onekligen en mindre värld
Medlem

Större är inte bättre, fråga min fru.

Medlem

Det ser jag som en fördel. Orkar inte med gigantiska spel som tar 80-100 timmar att klara. Det blir mer som första spelet.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Lagom är bäst, behöver verkligen ingen megakarta. Ge mig en väldesignad mindre värld any day.

Avstängd

Lite trött att det släpps till last gen. Hade velat se en tight värld med riktig grafikporr istället.

Medlem

Kvalité > Kvantitet

Medlem

Underbart. Ser fram emot detta.

Medlem
Skrivet av Gollop:

Större är inte bättre, fråga min fru.

Hahahaha.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Det blir nog bra

Medlem
Skrivet av Gollop:

Större är inte bättre, fråga min fru.

Ska fråga henne imorgon vid frukosten 😜

Medlem

Föredrar en väl balanserad berättelse på 20 timmar framför en utdragen på 60 timmar.

Medlem

Helt i min smak!

Medlem

Helt i min smak också. Så länge det betyder mer content/kvalitet per kvadratmeter så kan jag acceptera även mindre spelcontent i sin helhet.

Klockade in på ca 25 timmar med Ghost of Tsushima och det spelet har jag spelat om 3 ggr istället eftersom känslan från första spelomgången var en najs balanserad resa med kontinuerlig och givande skillprogress genom hela resan.

Och då är inte ens questen eller handlingen i GoT speciellt fångande eller nyskapande och ganska repetetiva. Men eftersom det är över på 20-25 timmar och combat är kul genom hela resan så känns det ändå som ett ”balanserat och lagom Assassins Creed” hoppas på samma känsla med Mirage. Jag behöver min dos solig ARPG i höstmörkret!

Jag har lirat de flesta men det här är helt rätt steg för den här serien. Jag blev faktiskt supertaggad och förhandsbokad det.

Medlem

Storleken på spelen har verkligen varit mitt stora hinder med dom. Är väldigt glad att det adresseras, att man kanske fokuserar på kreativitet och kvalitet över hur enooorma ytor man kan skapa nu. Stor karta för sakens skull är sådär tycker jag, främst när Assassins-serien har haft så ruskigt mycket transportsträckor.

Medlem

Hoppas spelet har intressant innehåll och inte bara är mindre.
Det känns annars som en konstig feature att sälja det på.

Eller, jag gillar korta spel - men jag menar att det känns konstigt att det mesta som pratats om är att spelet är kort.
Problemet är inte att tidigare spel var korta, men att det man gjorde kändes repetitivt och aningen meningslöst, vilket i och för sig kan vara ett resultat av fokus på storlek, men inte nödvändigtvis.

Medlem

Intressant, själv hade jag föredragit ett större spel som Valhalla, tid har jag gott om och att fastna i spel som är minst 100 timmar är underbart. Men jag kommer spela detta, utan tvekan.


signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

---------Avoid the mass psychosis----------

Medlem

Så mindre generiska quests på en mindre yta, men samma pris.

Pass.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det ser jag som en fördel. Orkar inte med gigantiska spel som tar 80-100 timmar att klara. Det blir mer som första spelet.

Exakt, det sista AC jag spelade klart storyn på va Black flag, efter det ballade det ur totalt. Och då va jag ett stort fan av alla spel fram tills dess, va även en av få (verkar det som) som gillade nutidsstoryn som dom helt har dumpat sedan ett par spel tillbaka.

Medlem

Fastnade inte för vikingaspelet vad det nu hette så hoppas på detta. Låter bra med mindre karta med mer detaljer och kärlek.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Exakt, det sista AC jag spelade klart storyn på va Black flag, efter det ballade det ur totalt. Och då va jag ett stort fan av alla spel fram tills dess, va även en av få (verkar det som) som gillade nutidsstoryn som dom helt har dumpat sedan ett par spel tillbaka.

sista jag lira färdigt i serien var det som släpptes 2007!

Medlem
Skrivet av submariner:

sista jag lira färdigt i serien var det som släpptes 2007!

Kan starkt rekommendera AC 2 och dess två uppföljare Brotherhood och Revelations. För mig definitivt seriens höjdpunkt.

Inaktiv
Skrivet av JohannaBjärred:

Lite trött att det släpps till last gen. Hade velat se en tight värld med riktig grafikporr istället.

Ja, fan nu får väl dom ge sig med att släppa till gamla konsoler. Nuvarande har snart varit ute i 3 år. Är det verkligen så många som köper det till Xbox One osv...

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Lite trött att det släpps till last gen. Hade velat se en tight värld med riktig grafikporr istället.

Tyckte ljussättningen såg ganska najs ut i något klipp jag såg. Arabisk stjärnklarnatt med månljus mot lite varmt eldsken ifrån staden.. Fint morgondis och vackra solnedgångar etc.

Kan iof ha varit lite ”trailer-fejk” för hype men håller tummarna för ett kvalitativt myllrande Baghdad där man får lära sig känna sig hemma bland trånga levande gränder snarare än att irra runt över ett helt land.

Kanske lite önsketänk men jag håller tummarna.

1
Skriv svar