Uppdelning av forumsdelarna.

Medlem
Uppdelning av forumsdelarna.

Jag har ett önskemål som alllafall jag tror skulle göra forumet lite bättre, nämligen att i speldelen ha ett separat forum för spel och sedan ett eget för allmäna spelnyheter. Som det är nu så blandas allt detta och trådar flyttas snabbt ut från "första" sidan vilket minskar inflödet av nya skribenter som inte aktivt söker efter en specifik tråd/spel.

Redaktör

Tack för förslaget! Du har en poäng i att trådar ganska snabbt halkar bort från första sidan i "Allmänt spelsnack". Samtidigt är det viktigt att det är tydligt vad varje forumsektion ska handla om, och jag är rädd att det kan bli förvirrande vad som hör hemma var. Det finns också risk att all aktivitet hamnar i den ena delen och den andra snart gapar tom. Men vi får ta en funderare kring ditt förslag.


signatur
Medlem

Jag kan förstå ifall viss förvirring kan förekomma i början. Mitt tips på hur man kunde sätta upp delarna.

Spel (överkategori)

Speltitar (kanske finns ett bättre namn) - Här gäller enbart en tråd per spel, och inga generella diskussioner om tex SP eller MP.

Spelnyheter och spelrelaterade trådar - Här hamnar då nyheter och diskussioner om spelrelaterade saker.

Medlemmars recensioner - Den är bra som den är.

Möjligheten finns förstås att separera även spelnyheter och spelrelaterade diskussioner, dock vet jag inte riktigt om det finns ett underlag för det ( här har säkert ni mer data för att se ifall det behövs eller ej) .

Edit: Missade delen "Visa upp dig själv" , den finns inte heller någon anledning att röra.

1
Skriv svar