Fallout: London släpps på Gog – för stor för Nexusmods

Robot
Fallout: London släpps på Gog – för stor för Nexusmods
Medlem

Hm, måste man då äga Fallout 4 på GOG?

Detta är ett släpp jag hoppas på. Bli bra!

Redaktör
Skrivet av Weeks_death:

Hm, måste man då äga Fallout 4 på GOG?

Detta är ett släpp jag hoppas på. Bli bra!

Nä, alla säljplattformar ska funka är ambitionen.

Edit: på pc, that is - inte konsol.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nä, alla säljplattformar ska funka är ambitionen.

Inte konsol

Medlem

Ja kommer det till konsoler med?

Medlem
Skrivet av Guld:

Ja kommer det till konsoler med?

Nej, inget som är planerat enligt deras FAQ

https://fallout4london.com/?page_id=12


signatur

no remorse

Redaktör
Skrivet av Kalliban:

Inte konsol

My bad. Modden ska funka från Gog även om man köpt spelet på Steam.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nä, alla säljplattformar ska funka är ambitionen.

Låter bra. Då väntar jag med köp på GOG. Såg det var 75% rea på det där nu dock...

Medlem

Då inte hade alla dlc's och GoG har GOTY versionen på kraftig rea var det givet att slå till, blir att flytta sparfilerna till GoG mappen. Också bra med DRM fritt, funderar på köpa fler i favoritserier på GoG av just den anledningen.

Det var synd att man inte kunde "stoppa" de automatiska uppdateringarna av F4 på något sätt. Det går säkert, men är bökigt. Synd, har sett framemot detta väldigt länge.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mest efterlängtade i år för mig

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det var synd att man inte kunde "stoppa" de automatiska uppdateringarna av F4 på något sätt. Det går säkert, men är bökigt. Synd, har sett framemot detta väldigt länge.

På GOG-utgåvan går det väl utmärkt att starta ett opatchat spel? Det är Steam (och EGS, och de andra) som är kinkiga.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

På GOG-utgåvan går det väl utmärkt att starta ett opatchat spel? Det är Steam (och EGS, och de andra) som är kinkiga.

Ja på GOG kan du välja vilken version du vill installera också, från den version som var när spelet släpptes på gog och framåt

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Ja på GOG kan du välja vilken version du vill installera också, från den version som var när spelet släpptes på gog och framåt

En av många fördelar med plattformen, brukar ju fungera så. (Även om de ibland tar bort en del äldre/mindre versioner, inte minst av stora spel. Går inte (vad jag vet) att dra hem precis vilken liten version av Cyberpunk 2077 man vill, till exempel.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

En av många fördelar med plattformen, brukar ju fungera så. (Även om de ibland tar bort en del äldre/mindre versioner, inte minst av stora spel. Går inte (vad jag vet) att dra hem precis vilken liten version av Cyberpunk 2077 man vill, till exempel.)

Men på fallout 4 ock skyrim är jag ganska säker på att det är så. Cp 2077 var ju rätt trasigt när det kom så kanske därför de valt att ta bort patch versioner.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Men på fallout 4 ock skyrim är jag ganska säker på att det är så. Cp 2077 var ju rätt trasigt när det kom så kanske därför de valt att ta bort patch versioner.

Sen är ju CP2077 en bra bit över 100GB också, att ha fulla installers för varje version blir rätt extremt. 😅


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det var synd att man inte kunde "stoppa" de automatiska uppdateringarna av F4 på något sätt. Det går säkert, men är bökigt. Synd, har sett framemot detta väldigt länge.

Finns ett antal program på bland annat Nexus som smidigt fixar det. Du kan även behålla de nya datafilerna men köra gammal exe.
Sök bara på "downgrade"

1
Skriv svar