Rykte: Nu är det bestämt att Call of Duty kommer läggas upp på Game Pass

Medlem
Skrivet av Marackez:

Vad är det som säger det skulle handla om nästa COD ?
De har ju fortfarande inte släppt de gamla.
Skulle nog snarare tro de handlar om dom.

Snacket går om att "alla" COD kommer släppas.
Och att COD 2026 kommer ha en samtidig release med den nya Xboxen som då kommer ha full support den nya hårdvaran, grafisk API (DirectX) med nya funktioner som Work Graphs, samt dedikerade av AI chip med både uppskalning och rendering.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Håkan:

Visst, nu har ju Microsoft haft attityden att det är samma dag på Game Pass.
Men annars hade dom ju kunnat ha som filmbranschen, att spelet först släpps som fysiskt/digital för att 3 månader senare släppas på Game Pass.
Har ju redan visat sig att folk är redo att lägga 2-300 kr för att spela ett spel 3-4 dagar innan alla andra. Så kommer säkert finnas miljontals människor som betala 800 kr för att spela COD idag, sen får resten vänta 3 månader för att spela på Game Pass.

Det hade varit det vettiga från början. Men det är svårt att backa nu utan att orsaka en stor backlash.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det hade varit det vettiga från början. Men det är svårt att backa nu utan att orsaka en stor backlash.

Det går att lösa utan att backa. Betala för att spela "före" släpp. Det har gjorts förr.

Medlem

Jag ser framför mig en möjlighet att låsa vissa spel till en högre tier. Kanske genom att kräva en viss tid av prenumeration framöver för att få tillgång dag ett. Få tillgång dag ett om du har en årsprenumeration eller är villig att betala mer.

Inte för att jag tycker det låter bra men rent ekonomiskt måste MS nog göra något mer än att hoppas på fler prenumeranter.

Medlem

Perfekt för mig som bara vill spela kampanjen!

Som nämnt ovan finns det inte en chans i Härjedalen att jag spottar ut ~700-800kr för en kort kampanj.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ribcage:

Det går att lösa utan att backa. Betala för att spela "före" släpp. Det har gjorts förr.

Det finns flera potentiella lösningar, exempelvis att ytterligare differentiera Game Pass så att den som vill ha tillgång till de mest populära spelen får betala extra medan standardabonnemanget endast erbjuder ett basutbud. Jag är exempelvis inte ett dugg intresserad av Call of Duty, och skulle de välja att höja Ultimate-priset bara för att erbjuda CoD och en del annat skulle jag hoppa av.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Personligen skulle jag tycka det var väldigt tråkigt om halva värdet av GP skulle bestå av att man har tillgång till CoD. Ett tier-system med ytterligare uppdelning skulle nog vara förvirrande, däremot en tidsbegränsad uppdelning kanske. Där de som har den högsta garanterat får allt dag 1 medan de på den lägre garanterat får allt dag 90 eller så. Vilket gör att nästan hela utbudet är samma och alla vet vad de får.

Medlem

Äntligen får jag spela cod campaign på min Samsung TV ❤


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Äntligen får jag spela cod campaign på min Samsung TV ❤

Oj, flashback på den 🤣

Medlem
Skrivet av Molotov:

Äntligen får jag spela cod campaign på min Samsung TV ❤

❤️

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Det är väll knappt någon som spelar kampanjen i Call of duty? Det är online delen som säljer.

jo det är de

12
Skriv svar