Robot
Men of War II

Om tiden hade stannat för ett decennium sedan hade det här varit ett bra RTS-spel.

#men-of-war-2


Ger mig tunga Close Combat-vibbar, fast i 3D!

Medlem

Spelat Men of War många timmar, det är ganska välmoddat så jag har laddat ner så mycket försvara-banor som jag bara hittat och haft riktigt kul med dem. Spelade demon till tvåan och var inte helt såld, och den här recensionen drar knappast över till ett köp. Kanske vid en billigare rea någon gång.

På tal om strategispel, uppföljaren till Red Dragon, Warno släpps 1.0 nästa vecka, är det något ni ger er på? (frågar åt en vän då jag inte vill konkurrera min medlemsrecension mot er )


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Skrivet av LancelotSwe:

Spelat Men of War många timmar, det är ganska välmoddat så jag har laddat ner så mycket försvara-banor som jag bara hittat och haft riktigt kul med dem. Spelade demon till tvåan och var inte helt såld, och den här recensionen drar knappast över till ett köp. Kanske vid en billigare rea någon gång.

På tal om strategispel, uppföljaren till Red Dragon, Warno släpps 1.0 nästa vecka, är det något ni ger er på? (frågar åt en vän då jag inte vill konkurrera min medlemsrecension mot er )

Ah, har helt missat Warno-datumet. Ska se om vi recenserar. Men hälsa din vän att vi älskar alla medlemsrecensioner, det ger bättre underlag för att besluta om man ska köpa spelet.


signatur
Medlem

Spela Gates of Hell istället.
Extremt mycket bättre.

Medlem

Så jäkla synd, jag tycker i och för sig att både MoW och CtA känts bra mycket mer klumpiga och sega att spela på senare år - att hantera inventory med ammunition och så vidare känns onödigt bökigt, inte minst när man försöker hantera en grupp soldater. (Vilket sällan var ett lika stort problem i Soldiers: HoWW2, då det inte var lika ofta man kontrollerade mer än ett fåtal individer.)

Det finns liksom inget "sprid ut ammunition mellan er"-alternativ (eller motsvarande för ex. medkits eller granater) eller liknande, och ordergivandet till grupper känns också osmidigt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Spelat Men of War många timmar, det är ganska välmoddat så jag har laddat ner så mycket försvara-banor som jag bara hittat och haft riktigt kul med dem. Spelade demon till tvåan och var inte helt såld, och den här recensionen drar knappast över till ett köp. Kanske vid en billigare rea någon gång.

På tal om strategispel, uppföljaren till Red Dragon, Warno släpps 1.0 nästa vecka, är det något ni ger er på? (frågar åt en vän då jag inte vill konkurrera min medlemsrecension mot er )

Tycker både Steel Division och Wargame varit väldigt svaga när det kommer till Infanteri, har de gjort något för att förbättra detta i Warno? Springer trupper fortfarande rakt genom byggnader som att de inte ens existerat?

Medlem

Såg Rimmy såga spelet vid knölarna.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

De här spelet är väldigt kul i multiplayer de är en 5/5 för mig.De kan nog vara för svårt för många dock.....

1
Skriv svar