Hur mycket snacks äter du på en vecka?

Qus
Medlem

Alldeles för mycket. Men så länge jag fortfarande håller vikten på en bra nivå tänker jag fortsätta.

Medlem

Mina bekanta tycker att jag är "dum i huvet" (på skoj).
Äter inte godis, chips eller andra sorters snacks, och tackar alltid nej när jag blir bjuden hos andra.
Jag gillar helt enkelt inte att småäta för sakens skull.
Däremot är man torsk på att flera gånger i veckan knäcka en energidryck (vet inte om det räknas).

Jag kan då och då köpa hem snacks, men det är endast till för att bjuda andra på. 😅

Skribent

Har dragit ner något enormt det senaste året. Chips har jag nog inte ätit på ett halvår och godis ännu längre. Det blir en chokladbit ibland och även en del nötter. Jordnötssmör på en bit kex har även blivit en favorit när jag vill ha något med sälta.

Kör dock inte på något direkt "förbud", utan får jag ett infall där jag blir jättesugen på nåt så käkar jag det, men det känns onödigt att mula i sig en massa skräp varje vecka.

Medlem
Skrivet av Razken:

Mina bekanta tycker att jag är "dum i huvet" (på skoj).
Äter inte godis, chips eller andra sorters snacks, och tackar alltid nej när jag blir bjuden hos andra.
Jag gillar helt enkelt inte att småäta för sakens skull.
Däremot är man torsk på att flera gånger i veckan knäcka en energidryck (vet inte om det räknas).

Jag kan då och då köpa hem snacks, men det är endast till för att bjuda andra på. 😅

Så länge du köper hem och bjuder har jag inget emot dig 😁


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Snacks och godis är olika saker. Snacks är chips och popcorn.
Snask är godis.

Jag äter nog två skålar popcorn i veckan. I övrigt kanske någon enstaka godisbit. Jag är inte särskilt sockertokig av mig.

Medlem

Mestadels glass men även popcorn ibland till ölen. Chips har jag slutat med sedan dom flesta slutade med att skala potatisarna, klarar inte av den lätt brända bismaken av skalet.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Farornas Konung

Hade uppehåll på två år nästan utan något snacks, godis, bakverk eller glass. Gav upp det och äter numer va fan jag vill.

Medlem

Trillade in i en farlig tradition att köpa en påse Cheez Crunchers och en Ben & Jerrys varje helg.
Är sån jäkla glass-o-man.

Plötsligt vägde jag 95kg.

Har nu börjat 18-timmarsfasta (eller ibland 16 timmar, beror på hur dagen ser ut) så ofta jag kan, och låter bli chips/glass/öl om det inte är något speciellt på gång.

Är nere på 90kg nu åtminstone.

12
Skriv svar