Nya Tv serier 2023+

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/WkL7cpG2UhE

Nya säsongen verkar bli riktigt bra, i klass med första t o m

Teasern som släpptes för ett tag sen och denna trailer inger mig inget hopp. Nu är det just bara en teaser/trailer, men tycker det lät och ser undermåligt ut.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vet inte om jag gillade filmen så speciellt men kommer ändå ge denna en chans!

Avstängd
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/dPhhRFkrNts

Vet inte om jag gillade filmen så speciellt men kommer ändå ge denna en chans!


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Första säsongen var riktigt bra så är pepp! 8 Februari börjar nya!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/dJz0X-UZypk

Första säsongen var riktigt bra så är pepp! 8 Februari börjar nya!

Vet du om de släpper hela säsongen direkt eller blir det ett avsnitt i veckan?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vet du om de släpper hela säsongen direkt eller blir det ett avsnitt i veckan?

HBO är ganska konservativa och lever fortfarande efter "TV-regler" så det är ett i veckan som gäller. Så var det med första säsongen också.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

HBO är ganska konservativa och lever fortfarande efter "TV-regler" så det är ett i veckan som gäller. Så var det med första säsongen också.

För att de fortfarande är en tv-kanal.

Skrivet av Gertzy:

HBO är ganska konservativa och lever fortfarande efter "TV-regler" så det är ett i veckan som gäller. Så var det med första säsongen också.

Fast dom flesta streaming tjänster släpper väl bara ett avsnitt i taget nu för tiden?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Danster:

För att de fortfarande är en tv-kanal.

Är de? Trodde de hade gått över helt till streaming Eller det kanske bara är här i Europa de inte kör över kabel (satellit?) utan bara över nätet? I så fall är det ju inte konstigt att de inte låter folk strömma fritt här men folk som sitter kvar vid "dumburken" och kollar tv-kanaler fortfarande måste vänta.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Fast dom flesta streaming tjänster släpper väl bara ett avsnitt i taget nu för tiden?

Det kanske bara är Netflix som kör allt på en gång? Prime kör också väldigt ofta en i veckan nu när jag tänker på det (bara kollat Reacher och Jack Ryan där)... tycker i alla fall det känns så gammaldags med att styra när folk ska titta på någonting utan att bara släppa allt fritt på en gång och sen låta tittaren bestämma när det ska konsumeras. Visst kan en bara välja att invänta till alla episoder är ute men då riskerar en ju att spoilas från samtal ute i det vilda och på internet.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

HBO är ganska konservativa och lever fortfarande efter "TV-regler" så det är ett i veckan som gäller. Så var det med första säsongen också.

Är väl nästan bara Netflix som släppt alla avsnitt på en gång? Och även de har börjat dela upp säsonger i två delar allt oftare.

Medlem
Skrivet av Thane:

Är väl nästan bara Netflix som släppt alla avsnitt på en gång? Och även de har börjat dela upp säsonger i två delar allt oftare.

Har i stort sett redan svarat på det Se bara mitt förra inlägg.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Är de? Trodde de hade gått över helt till streaming Eller det kanske bara är här i Europa de inte kör över kabel (satellit?) utan bara över nätet? I så fall är det ju inte konstigt att de inte låter folk strömma fritt här men folk som sitter kvar vid "dumburken" och kollar tv-kanaler fortfarande måste vänta.

De finns i utbudet hos rätt många utländska tv-leverantörer, så nog ingår de i kanalutbudet även i Europa.

T o m Netflix har ju insett att det straffar sig att släppa en hel säsong av en serie på en gång, och gör nåt ännu värre när de släpper en halv serie och har ett par månaders uppehåll mitt i.

Medlem
Skrivet av Danster:

De finns i utbudet hos rätt många utländska tv-leverantörer, så nog ingår de i kanalutbudet även i Europa.

T o m Netflix har ju insett att det straffar sig att släppa en hel säsong av en serie på en gång, och gör nåt ännu värre när de släpper en halv serie och har ett par månaders uppehåll mitt i.

Jaha, ja, jag har bara använt streaming senaste 10+ åren och ogillar vanlig TV (mest för all reklam hela tiden) så har dålig koll.

Jasså? Förlorar de kunder? Kan ju inte bara vara jag som föredrar att sträckkolla utan att behöva vänta. Ibland glömmer jag t o m vilka serier jag följer om de bara släpps en i veckan och så ser jag det nån dag senare för det. Och American Horror Story (och Stories) gjorde ju avbrott med sista avsnitten av respektive säsong som ska gå nu i början av året istället. Liksom... why? Borde kört klart det förra året istället för att lämna oss hängande.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jaha, ja, jag har bara använt streaming senaste 10+ åren och ogillar vanlig TV (mest för all reklam hela tiden) så har dålig koll.

Jasså? Förlorar de kunder? Kan ju inte bara vara jag som föredrar att sträckkolla utan att behöva vänta. Ibland glömmer jag t o m vilka serier jag följer om de bara släpps en i veckan och så ser jag det nån dag senare för det. Och American Horror Story (och Stories) gjorde ju avbrott med sista avsnitten av respektive säsong som ska gå nu i början av året istället. Liksom... why? Borde kört klart det förra året istället för att lämna oss hängande.

Fast om du bara följer en serie på Netflix, och kan avverka en säsong inom loppet av en vecka, varför skulle du då betala för resterande 11 månader av året. Det rationella vore ju då att avsluta tjänsten tills nästa säsong. Om det istället släpps ett avsnitt i veckan kan leverantören hålla kvar dig i tre månader.

Nu är väl iofs folk i regel inte så rationella...

Medlem
Skrivet av Danster:

Fast om du bara följer en serie på Netflix, och kan avverka en säsong inom loppet av en vecka, varför skulle du då betala för resterande 11 månader av året. Det rationella vore ju då att avsluta tjänsten tills nästa säsong. Om det istället släpps ett avsnitt i veckan kan leverantören hålla kvar dig i tre månader.

Nu är väl iofs folk i regel inte så rationella...

Jo, men många tar nog gratisperioder om det bara är en serie av allt content de är intresserade utav. Och inväntar till alla avsnitt är tillgängliga. Så då har du noll av tolv månader i stort sett. Men visst kan jag förstå hur du/de tänker, jag tycker bara det är gammalmodigt.

Medlem
Skrivet av Danster:

Fast om du bara följer en serie på Netflix, och kan avverka en säsong inom loppet av en vecka, varför skulle du då betala för resterande 11 månader av året. Det rationella vore ju då att avsluta tjänsten tills nästa säsong. Om det istället släpps ett avsnitt i veckan kan leverantören hålla kvar dig i tre månader.

Nu är väl iofs folk i regel inte så rationella...

Fast är det bara 1 serie man följer så väntar man ju tills alla avsnitt är släppta och då startar man upp tjänsten för bara 1 månad o ser klart allt. Varför betala 3 månader...

Medlem

Andra säsongen av Halo börjar 8:e Februari!

Medlem

Sista säsongen! Älskar serien! Underbart rolig!

Medlem

Netflix Anime visar upp vad de har att erbjuda under det nya året!

Skribent
Skrivet av Kyrre:

Jag var ett stort fan av Spartacus och hörde nyligen att det ska komma en ny slags spin off?! House of Ashur, med samma skådis som spelade Ashur i originalet.

https://www.imdb.com/title/tt29921437/

Dog inte Ashur i orinalserien?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Dog inte Ashur i orinalserien?

Jo. Det här skulle tydligen vara ett alternativt slut där Ashur inte dog och istället fick ta över house of batiatus

Skribent
Skrivet av Kyrre:

Jo. Det här skulle tydligen vara ett alternativt slut där Ashur inte dog och istället fick ta över house of batiatus

okey, lät väl inte så där jätteintressant med ett "What If-scenario"...men men...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

True Detective S4 startar starkt!

Medlem
Skrivet av Thane:

True Detective S4 startar starkt!

Instämmer helt!

HBO går mot sitt starkaste år hittills med nya säsongen av Fargo som är otroligt bra, denna starten på vad som kan bli bästa True Detective säsongen och om några veckor en ny säsong på Tokyo Vice.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Instämmer helt!

HBO går mot sitt starkaste år hittills med nya säsongen av Fargo som är otroligt bra, denna starten på vad som kan bli bästa True Detective säsongen och om några veckor en ny säsong på Tokyo Vice.

Mycket finfint där! Verkar vara värt att ha ett konto där igen. Hur mycket tar de i månaden?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Mycket finfint där! Verkar vara värt att ha ett konto där igen. Hur mycket tar de i månaden?

99kr månaden, men jag hade nog väntat tills hela true detective eller tom hela Tokyo vice fanns, så du (om tid finns) kunde dra allt på en månad.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

99kr månaden, men jag hade nog väntat tills hela true detective eller tom hela Tokyo vice fanns, så du (om tid finns) kunde dra allt på en månad.

Tack! Ja, fick tre månader AppleTV+ så har ingen brådska så gör antagligen så

Medlem

"Who is Tom Ripley?

Andrew Scott stars in the new limited series Ripley, only on Netflix April 4th."

Ser riktigt intressant ut! Och riktigt snyggt i svartvitt!

Medlem

Måste säga att serie-året 2024 verkar fortsätta starkt med Masters Of The Air. Hanks och Spielberg får gärna släppa allt annat de gör och bara fokusera på WW2 resten av karriären

123
Skriv svar